Ford GT je sám o sobě nekompromisním supersportem. A co když se mu na zoubek podívá respektovaný tuner?
Model GT se Fordu bezesporu povedl, sláva se na něj valí ze všech stran. Jenomže někomu to stačit nemusí. A pro ty je tady tuner Edo Competition, který známý i tím, že se pohrál s Maserati MC12, což je slušná reference.
U Edo Competition se předně podívali „gétéčku“ na motor. Osmiválec o objemu 5,4 litru je již v sérii dopován kompresorem a poskytuje výkon 404 kW (550 k). Jenomže když si dáte námahu a vyměníte původní řídící jednotku za novou, kromě toho vyměníte celý výfuk, výsledek může být ještě zajímavější. U Edo Competition se podařilo vymáčknout plných 449 kW (610 k) výkonu a 800 Nm točivého momentu. Slušné hodnoty, co říkáte?
Ale možná máte raději čísla dynamiky. Sprint na stovku se po úpravách zkrátí o 0,2 s na výsledných 3,7 sekundy a vůz dosáhne maximální rychlost 340 km/h. Škoda jen, že Edo podrobnější seznam úprav nezveřejnil. Obvykle se jeho úpravy nevyhnou ani brzdám či podvozku, který ani FGT velmi pravděpodobně nezůstal v sérii. Možná se dozvíme později.
Edo Competition Ford GT