9
Fotogalerie

Edo Competition Ford GT: ještě více síly

Ford GT je sám o sobě nekompromisním supersportem. A co když se mu na zoubek podívá respektovaný tuner?

Model GT se Fordu bezesporu povedl, sláva se na něj valí ze všech stran. Jenomže někomu to stačit nemusí. A pro ty je tady tuner Edo Competition, který známý i tím, že se pohrál s Maserati MC12, což je slušná reference.

U Edo Competition se předně podívali „gétéčku“ na motor. Osmiválec o objemu 5,4 litru je již v sérii dopován kompresorem a poskytuje výkon 404 kW (550 k). Jenomže když si dáte námahu a vyměníte původní řídící jednotku za novou, kromě toho vyměníte celý výfuk, výsledek může být ještě zajímavější. U Edo Competition se podařilo vymáčknout plných 449 kW (610 k) výkonu a 800 Nm točivého momentu. Slušné hodnoty, co říkáte?

Ale možná máte raději čísla dynamiky. Sprint na stovku se po úpravách zkrátí o 0,2 s na výsledných 3,7 sekundy a vůz dosáhne maximální rychlost 340 km/h. Škoda jen, že Edo podrobnější seznam úprav nezveřejnil. Obvykle se jeho úpravy nevyhnou ani brzdám či podvozku, který ani FGT velmi pravděpodobně nezůstal v sérii. Možná se dozvíme později.

Ford_GT_by_Edo_Competition_1.jpg Ford_GT_by_Edo_Competition_2.jpg Ford_GT_by_Edo_Competition_3.jpg
Ford_GT_by_Edo_Competition_4.jpg Ford_GT_by_Edo_Competition_5.jpg Ford_GT_by_Edo_Competition_6.jpg
Ford_GT_by_Edo_Competition_7.jpg Ford_GT_by_Edo_Competition_9.jpg Ford_GT_by_Edo_Competition_8.jpg
Edo Competition Ford GT

Ford

Henry Ford založil michiganskou automobilku v roce 1903 a proslul zavedením postupů sériové výroby s využitím montážních linek. Tak vznikl první cenově dostupný vůz: Ford model T.

Ford Fiesta •  Ford Focus • Ford Mondeo • Ford S-Max • Ford Galaxy • Ford C-Max • Ford EcoSport • Ford Mustang • Ford Puma • Ford Kuga • Ford Explorer • Ford Tourneo Courier

Doporučujeme

Články odjinud