O elektrických náklaďácích Avie se mluvilo již tři roky nazpět, přičemž minulý rok se mělo všechno konečně dát do pohybu. Avia měla skončit s výrobou vozů se spalovacími motory a přejít výhradně na elektrická ústrojí. Zdroj: Avia

O elektrických náklaďácích Avie se mluvilo již tři roky nazpět, přičemž minulý rok se mělo všechno konečně dát do pohybu. Avia měla skončit s výrobou vozů se spalovacími motory a přejít výhradně na elektrická ústrojí. | Zdroj: Avia

Těmto plánům je však konec, přičemž ani s výrobou dieselových nákladních vozidel už Avia pokračovat nebude. Zdroj: Avia

Těmto plánům je však konec, přičemž ani s výrobou dieselových nákladních vozidel už Avia pokračovat nebude. | Zdroj: Avia

Zajímavý restart české značky měl proběhnout pod skupinou Czechoslovak Group (vlastnící i podíl v Tatře), která Avii koupila v roce 2016 od dříve indických majitelů. Zdroj: Avia

Zajímavý restart české značky měl proběhnout pod skupinou Czechoslovak Group (vlastnící i podíl v Tatře), která Avii koupila v roce 2016 od dříve indických majitelů. | Zdroj: Avia

Právě mluvčí skupiny Andrej Čírtek ale nyní potvrdil Hospodářským novinám, že přípravy na výrobu elektrických Avií jsou u ledu a s partnery značky se v současnosti nejedná. Zdroj: Avia

Právě mluvčí skupiny Andrej Čírtek ale nyní potvrdil Hospodářským novinám, že přípravy na výrobu elektrických Avií jsou u ledu a s partnery značky se v současnosti nejedná. | Zdroj: Avia

Podle Čírteka se na nezdaru podílí mimo jiné problémy i nynější pandemie koronaviru. V posledních letech pak byla Avia s produkcí klasických náklaďáků ztrátová, vyrobila jen pár desítek vozů a prodělala stovky milionů korun. Zdroj: Avia

Podle Čírteka se na nezdaru podílí mimo jiné problémy i nynější pandemie koronaviru. V posledních letech pak byla Avia s produkcí klasických náklaďáků ztrátová, vyrobila jen pár desítek vozů a prodělala stovky milionů korun. | Zdroj: Avia

Nelze se tedy divit, že i produkce vozidel se spalovacími motory nebude pokračovat. Zdroj: Avia

Nelze se tedy divit, že i produkce vozidel se spalovacími motory nebude pokračovat. | Zdroj: Avia

Značka bude nyní fungovat pouze jako výrobce náhradních dílů a také bude provádět homologační změny na již existujících vozidlech. Více v článku... Zdroj: Avia

Značka bude nyní fungovat pouze jako výrobce náhradních dílů a také bude provádět homologační změny na již existujících vozidlech. Více v článku... | Zdroj: Avia

Těmto plánům je však konec, přičemž ani s výrobou dieselových nákladních vozidel už Avia pokračovat nebude. Zdroj: Avia
Zajímavý restart české značky měl proběhnout pod skupinou Czechoslovak Group (vlastnící i podíl v Tatře), která Avii koupila v roce 2016 od dříve indických majitelů. Zdroj: Avia
Právě mluvčí skupiny Andrej Čírtek ale nyní potvrdil Hospodářským novinám, že přípravy na výrobu elektrických Avií jsou u ledu a s partnery značky se v současnosti nejedná. Zdroj: Avia
Podle Čírteka se na nezdaru podílí mimo jiné problémy i nynější pandemie koronaviru. V posledních letech pak byla Avia s produkcí klasických náklaďáků ztrátová, vyrobila jen pár desítek vozů a prodělala stovky milionů korun. Zdroj: Avia
7
Fotogalerie

Česká Avia končí s výrobou vozidel. Plán elektrických náklaďáků je rovněž u ledu

Velké plány nákladní elektromobility známé české značky jsou definitivně fuč.

O elektrických náklaďácích Avie se mluvilo již tři roky nazpět, přičemž minulý rok se mělo všechno konečně dát do pohybu. Avia měla skončit s výrobou vozů se spalovacími motory a přejít výhradně na elektrická ústrojí. Těmto plánům je však konec, přičemž ani s výrobou dieselových nákladních vozidel už Avia pokračovat nebude.

Zajímavý restart české značky měl proběhnout pod skupinou Czechoslovak Group (vlastnící i podíl v Tatře), která Avii koupila v roce 2016 od dříve indických majitelů. Právě mluvčí skupiny Andrej Čírtek ale nyní potvrdil Hospodářským novinám, že přípravy na výrobu elektrických Avií jsou u ledu a s partnery značky se v současnosti nejedná.

Podle Čírteka se na nezdaru podílí mimo jiné problémy i nynější pandemie koronaviru. V posledních letech pak byla Avia s produkcí klasických náklaďáků ztrátová, vyrobila jen pár desítek vozů a prodělala stovky milionů korun. Nelze se tedy divit, že i produkce vozidel se spalovacími motory nebude pokračovat.

Značka bude nyní fungovat pouze jako výrobce náhradních dílů a také bude provádět homologační změny na již existujících vozidlech. Pod skupinou Czechoslovak Group zůstane i nadále, další využití značky v budoucnu je však stále ve hvězdách.

Doporučujeme

Články odjinud