Zvenku jen mírné omlazení, pod kapotou však velké změny - to je Kia Optima po faceliftu.
Celosvětově čtvrtá, ovšem v Evropě druhá generace Optimy je na trhu od roku 2015. Polovina životního cyklu modelu střední třídy přináší první větší facelift.
I když Kia v čele s Peterem Schreyerem zachovává pro Optimu již typické křivky, nové jsou oba nárazníky. Mají výraznější tvarování a leskle černé doplňky. Jiné jsou také světlomety s technologií Full-LED. Lakovat ji nově budou i do červeného odstínu Runway a k mání jsou nové designy šestnácti až osmnáctipalcových disků kol.
Uvnitř se měnily materiály a přibylo nově řešené ambientní osvětlení se šesti volitelnými barvami. Nejsnáze však zmodernizovaný kus poznáte podle nového volantu, jehož vzhled a řešení následuje ostatní novinky značky. Nově má řidič k dispozici čtyři režimy jízdy Eco, Comfort, Sport a Smart. Ten poslední jmenovaný inteligentně volí mezi ostatními režimy na základě jízdní situace.
Naftovou 1,7 CRDi nahrazuje o deci menší jednotka. Má i o 4 kilowatty méně, díky vstřikování kapaliny adBlue však plní v předstihu normu Euro 6d. Druhým nováčkem je 1,6 T-GDI s výkonem 132 kW a točivým momentem 320 Nm v pásmu 2000 až 2250 ot/min. Zařadí se mezi 2.0 CVVL (120 kW) a rovněž dvoulitrové, avšak přeplňované T-GDI se 180 kW. Nejvýkonnější motor ale znovu náleží výhradně verzi GT se samočinnou převodovkou.
K úplnému odhalení dojde na autosalonu v Ženevě. Obě karosářské verze, tedy kombi, ale i zatím neodhalený sedan, se na trh dostanou ve třetím čtvrtletí tohoto roku.