Volkswagen to po své emisní aféře s elektromobilitou myslí vážněji než kdy před tím. Elektromotory tak budou pohánět i modely, u kterých dieselový pohon dával smysl nejvíce. Točivý moment v nižších otáčkách, nízká spotřeba, vysoký dojezd a provoz na dlouhých trasách bez starostí – přesně to se od užitkových aut očekává a v těchto disciplínách vznětové jednotky excelují. Přesto se nyní díváme na koncept plně elektrického užitkového vozu, který úplně do puntíku všechny tyto požadavky nesplňuje. Ale je „eko“, takže v pořádku...
Design vozu prodělal vcelku očekávatelné změny. Po vzoru hybridních či elektrických verzí ostatních modelů si můžeme všimnout pásů denního svícení či zaslepené masky chladiče s modrou linkou. Specialitou pro tento model je modrý lak Reef Blue. V interiéru je místo otáčkoměru indikátor výkonu hybridní soustavy a zdobí jej doplňky v modré barvě.
Elektromotor v Crafteru nabízí 134 koňských sil a točivý moment 290 Nm od nulových otáček. Pod podlahou nákladového prostoru se skrývá lithium-iontová baterie s kapacitou 43 kWh. Ta neubírá nic z přepravní kapacity, která činí 1 709 kilogramů. V závislosti na konfiguraci by měla dodávka ujet lehce přes 200 km. Na 80 % kapacity lze baterii nabít za 45 minut.
Žádné převratné hodnoty, zdá se. Dvě stovky kilometrů jsou pro užitková vozidla jako nic, a to i ve městském provozu, kam jsou elektromobily primárně určeny. Zástupci automobilky však slibují, že díky pokroku ve vývoji baterií by měl sériový e-Crafter, který se má na trhu objevit už za rok, zvládnout až dvojnásobek.
Standardní Crafter se čerstvě pyšní titulem dodávky roku – Van of the Year Award 2017. Ve své druhé generaci již nevniká ve spolupráci s Mercedesem. Vyrábí se v polském městě Wrzesnia s různými variantami motoru 2.0 TDI od 75 kW (102 k) po 130 kW (177 k) verze biturbo.