Zdroj: Ford

| Zdroj: Ford

 Zdroj: Ford

| Zdroj: Ford

 Zdroj: Ford

| Zdroj: Ford

Zmíněné cenovky nicméně Ford upřesní až po zahájení výroby příští rok. Nejvýkonnější verze GT pak dorazí na trh v roce 2021.

Zmíněné cenovky nicméně Ford upřesní až po zahájení výroby příští rok. Nejvýkonnější verze GT pak dorazí na trh v roce 2021.

Základní verze (pohon zadních kol, dojezd 450 km) má prozatímní cenovku od 1.481.200 Kč, výkonnější verze s pohonem všech kol od 1.717.650 Kč a zaváděcí limitovaná verze First Edition s extra výbavou začíná na 1.819.050 Kč.

Základní verze (pohon zadních kol, dojezd 450 km) má prozatímní cenovku od 1.481.200 Kč, výkonnější verze s pohonem všech kol od 1.717.650 Kč a zaváděcí limitovaná verze First Edition s extra výbavou začíná na 1.819.050 Kč.

České zastoupení Fordu již uvádí, že první nabízené varianty Mach-E mají předběžný termín dodání zákazníkům od konce roku 2021.

České zastoupení Fordu již uvádí, že první nabízené varianty Mach-E mají předběžný termín dodání zákazníkům od konce roku 2021.

Baterie lze u Mustangu Mach-E dobíjet maximálním výkonem 150 kW. V případě rychlonabíjecí DC stanice je u „zadokolky“ s větší baterií uváděno prodloužení dojezdu o 93 km během 10 minut nabíjení. U základního modelu pak nabití stejným způsobem z 10 % na 80 % kapacity baterie potrvá asi 38 minut.

Baterie lze u Mustangu Mach-E dobíjet maximálním výkonem 150 kW. V případě rychlonabíjecí DC stanice je u „zadokolky“ s větší baterií uváděno prodloužení dojezdu o 93 km během 10 minut nabíjení. U základního modelu pak nabití stejným způsobem z 10 % na 80 % kapacity baterie potrvá asi 38 minut.

Pochopitelně tak bude i nejrychlejší s uváděnou akcelerací pod 5 vteřin. I tato nejsilnější specifikace by ale měla podle Fordu nabídnout dojezd až 500 kilometrů (WLTP).

Pochopitelně tak bude i nejrychlejší s uváděnou akcelerací pod 5 vteřin. I tato nejsilnější specifikace by ale měla podle Fordu nabídnout dojezd až 500 kilometrů (WLTP).

Vrcholem se stane verze GT, která použije identicky silné elektromotory na přední i zadní nápravě pro systémový výkon 342 kW (465 koní) a točivý moment 830 N.m.

Vrcholem se stane verze GT, která použije identicky silné elektromotory na přední i zadní nápravě pro systémový výkon 342 kW (465 koní) a točivý moment 830 N.m.

Středobodem pak bude verze s pohonem všech kol (přidává menší 50 kW elektromotor na přední nápravu) pro systémový výkon 248 kW (337 koní) a 565 N.m. točivého momentu.

Středobodem pak bude verze s pohonem všech kol (přidává menší 50 kW elektromotor na přední nápravu) pro systémový výkon 248 kW (337 koní) a 565 N.m. točivého momentu.

„Zadokolku“ však seženete rovněž se schopnější 98,8kWh baterií, ta už ovšem pracuje s výkonnějším elektromotorem o síle 210 kW (285 koní), přičemž zrovna u této varianty mluví Ford o maximálním dojezdu až 600 km (WLTP) na jedno nabití.

„Zadokolku“ však seženete rovněž se schopnější 98,8kWh baterií, ta už ovšem pracuje s výkonnějším elektromotorem o síle 210 kW (285 koní), přičemž zrovna u této varianty mluví Ford o maximálním dojezdu až 600 km (WLTP) na jedno nabití.

Základní specifikace s pohonem pouze zadních kol využije elektromotor o výkonu 190 kW (258 koní) a točivém momentu 415 N.m ve spojení s 75,7kWh baterií pro udávaný dojezd 450 km (WLTP).

Základní specifikace s pohonem pouze zadních kol využije elektromotor o výkonu 190 kW (258 koní) a točivém momentu 415 N.m ve spojení s 75,7kWh baterií pro udávaný dojezd 450 km (WLTP).

V nabídce bude volba mezi dvěma kapacitami akumulátorů – 75,7 kWh a 98,8 kWh – které Ford uvede v kombinaci s pohonem zadních či všech kol.

V nabídce bude volba mezi dvěma kapacitami akumulátorů – 75,7 kWh a 98,8 kWh – které Ford uvede v kombinaci s pohonem zadních či všech kol.

Přední kufr má poté objem 100 litrů a sází na stejnou vychytávku jako u  crossoveru Puma , je tedy tvořen plastovou vanou se špuntem a lze ji tedy vypláchnout vodou, například po uložení zablácených či mokrých věcí.

Přední kufr má poté objem 100 litrů a sází na stejnou vychytávku jako u crossoveru Puma, je tedy tvořen plastovou vanou se špuntem a lze ji tedy vypláchnout vodou, například po uložení zablácených či mokrých věcí.

Prostornost pětimístné kabiny doplňuje dvojice zavazadlových prostorů, kdy klasický zadní kufr nabízí objem 402 litrů (po sklopení sedaček 1420 litrů).

Prostornost pětimístné kabiny doplňuje dvojice zavazadlových prostorů, kdy klasický zadní kufr nabízí objem 402 litrů (po sklopení sedaček 1420 litrů).

Architektura palubní desky je vcelku jednoduchá, drtivou většinu funkcí vozu ovládáte přes velký, svisle orientovaný 15,5palcový displej uprostřed. Na rozdíl od Tesly je ale před řidičem ještě menší digitální přístrojový štít.

Architektura palubní desky je vcelku jednoduchá, drtivou většinu funkcí vozu ovládáte přes velký, svisle orientovaný 15,5palcový displej uprostřed. Na rozdíl od Tesly je ale před řidičem ještě menší digitální přístrojový štít.

Zbytek je totiž klasickým receptem pro dnešní trend vozů kategorie SUV a elektromobilů. Rivalitu s Teslou Model Y nejde přehlédnout, načež kromě exteriéru se tato myšlenka naplno rozjíždí v interiéru Mustangu Mach-E.

Zbytek je totiž klasickým receptem pro dnešní trend vozů kategorie SUV a elektromobilů. Rivalitu s Teslou Model Y nejde přehlédnout, načež kromě exteriéru se tato myšlenka naplno rozjíždí v interiéru Mustangu Mach-E.

Automobilka doopravdy mluví o elektrickém SUV jako o členovi rodiny Mustang, ačkoliv s legendárním sporťákem sdílí tak maximálně pár designových prvků.

Automobilka doopravdy mluví o elektrickém SUV jako o členovi rodiny Mustang, ačkoliv s legendárním sporťákem sdílí tak maximálně pár designových prvků.

Pro mnohé bude trnem v oku už jen pro své jméno, pro Ford je ovšem nový Mustang Mach-E prvním legitimním vstupem na trh elektromobilů a do jejich masové produkce.

Pro mnohé bude trnem v oku už jen pro své jméno, pro Ford je ovšem nový Mustang Mach-E prvním legitimním vstupem na trh elektromobilů a do jejich masové produkce.

 Zdroj: Ford
 Zdroj: Ford
Zmíněné cenovky nicméně Ford upřesní až po zahájení výroby příští rok. Nejvýkonnější verze GT pak dorazí na trh v roce 2021.
Základní verze (pohon zadních kol, dojezd 450 km) má prozatímní cenovku od 1.481.200 Kč, výkonnější verze s pohonem všech kol od 1.717.650 Kč a zaváděcí limitovaná verze First Edition s extra výbavou začíná na 1.819.050 Kč.
19
Fotogalerie

První elektrický Mustang je vyprodaný. Nakonec tak k smíchu nebude

První edici elektrického Fordu Mustang si už nekoupíte. Možná ale budete mít ještě šanci.

Premiéra elektrického Fordu Mustang byla jednou z nejdůležitějších událostí letošního autosalonu v Los Angeles. Automobilka Ford naplánovala vstup vozu na trh v limitované edici First edition. Tento balíček s extra výbavou jste si mohli objednat i na našem trhu za cenu 1.819.050 Kč.

Pokud jste ale zaváhali, tak už máte smůlu. I přes to, že se na vůz strhla vlna kritiky od médií i veřejnosti, hlásí první edice Mustangu vyprodáno. Automobilka nicméně nezveřejnila, kolik kousků vozu pro první edici vyhradila. Ostatní verze si ale samozřejmě stále můžete předobjednat.

Záloha 500 dolarů na první edici je vratná. Je tak možné, že si to některý z potenciálních zákazníků rozmyslí a slot se uvolní. Pro pořádek jenom připomeneme, v čem tato limitovaná edice spočívá. První edice vychází z verze s větší baterií (98,8 kWh, dojezd až 600 km) a s pohonem obou náprav.

Součástí výbavy jsou červeně lakované brzdové třmeny, kontrastní prošívání sedadel či všudypřítomné ozdobné prvky odkazující na první edici. První vozy dorazí k zákazníkům na konci příštího roku. Ford plánuje během roku 2020 vyrobit celkem 50.000 kusů.

Ford

Henry Ford založil michiganskou automobilku v roce 1903 a proslul zavedením postupů sériové výroby s využitím montážních linek. Tak vznikl první cenově dostupný vůz: Ford model T.

Ford Fiesta •  Ford Focus • Ford Mondeo • Ford S-Max • Ford Galaxy • Ford C-Max • Ford EcoSport • Ford Mustang • Ford Puma • Ford Kuga • Ford Explorer • Ford Tourneo Courier

Doporučujeme

Články odjinud