| Audi A1 druhé generace

| Audi A1 druhé generace

 | Audi A1 druhé generace Foto: Auto Express

Audi A1 druhé generace | Foto: Auto Express

 | Audi A1 druhé generace Foto: Auto Express

Audi A1 druhé generace | Foto: Auto Express

 | Audi A1 druhé generace Foto: Auto Express

Audi A1 druhé generace | Foto: Auto Express

 | Audi A1 druhé generace Foto: Auto Express

Audi A1 druhé generace | Foto: Auto Express

 | Audi A1 druhé generace Foto: Auto Express

Audi A1 druhé generace | Foto: Auto Express

 | Audi A1 druhé generace Foto: Auto Express

Audi A1 druhé generace | Foto: Auto Express

 | Audi A1 druhé generace Foto: Auto Express

Audi A1 druhé generace | Foto: Auto Express

 | Audi A1 druhé generace Foto: Auto Express

Audi A1 druhé generace | Foto: Auto Express

 | Audi A1 druhé generace Foto: Auto Express

Audi A1 druhé generace | Foto: Auto Express

 | Audi A1 druhé generace Foto: Auto Express

Audi A1 druhé generace | Foto: Auto Express

 | Audi A1 druhé generace Foto: Auto Express

Audi A1 druhé generace | Foto: Auto Express

 | Audi A1 druhé generace Foto: Auto Express
 | Audi A1 druhé generace Foto: Auto Express
 | Audi A1 druhé generace Foto: Auto Express
 | Audi A1 druhé generace Foto: Auto Express
12
Fotogalerie

Nové Audi A1 se začíná odhalovat. Vtipně prozradilo místo jeho zrodu

Druhá generace Audi A1 by měla dorazit ještě v letošním roce. Špionážní snímky odhalují očekávané, uvnitř ale najdeme překvapení.

V březnu uběhlo osm let od představení první generace Audi A1 na ženevském autosalonu, letos je tedy ideální doba odebrat se do důchodu a pustit ke kormidlu následovníka. Ten na sebe nenechá dlouho čekat. Na silnicích by se měl objevit ještě v letošním roce a nikoho nepřekvapí, že půjde o luxusnějšího bráchu Seatu Ibiza, Volkswagenu Polo, a v budoucnu i Škody Fabia čtvrté generace.

Všechna čtyři koncernová supermini bude pojit platforma MQB A0 a paleta motorů začínající litrovým tříválcem a končící čtyřválcovou patnáctistovkou. Možná dorazí i nafťák, ale víte, jak to s nimi v tomto segmentu je – vzhledem k vyšším prvotním nákladům potřebujete natočit opravdu hodně kilometrů, aby se vyplatil.

Délka karoserie (aktuálně lehce pod čtyřmi metry) pravděpodobně moc nenaroste, stejně jako u Ibizy a Pola však čekejme delší rozvor, klidně i o deset centimetrů, a také větší šířku. Odhalují to špionážní snímky téměř nemaskovaného prototypu, které zveřejnil britský Auto Express. Výrazné přídi bude dominovat šestiúhelníková maska chladiče, na ní napojené světlomety dostanou diodovou techniku a tak dále. Rovněž lze očekávat, bude v nabídce pouze pětidveřová karoserie.

O vnějších tvarech tedy máme celkem jasno, o interiéru toho zatím moc nevíme. Byť i to už se pomalu mění k lepšímu. Audi totiž na svém profilu na facebooku zveřejnilo krátké video odhalující středovou konzolu s velkým displejem infotainmentu, na němž se postupně objeví nápis „Barcelona“. Nové Audi A1 se totiž bude vyrábět v Martorellu po boku Seatu Arona a dá tak sbohem Bruselu, kde od roku 2010 vzniká první generace.

Audi

Německá automobilka Audi patří do od roku 1964 ke koncernu Volkswagen, ve kterém má roli prémiové značky. Počátky společnosti sahají do roku 1899 a k zakladateli Augustu Horchovi.

Audi A1 •  Audi A3Audi A4Audi A5Audi A6Audi A7Audi A8Audi Q2Audi Q3Audi Q5Audi Q7Audi Q8Audi R8Audi e-tron

Doporučujeme

Články odjinud