6
Fotogalerie

Ford E-Series 2009, malé změny velkého

Automobilka Ford přišla s řadou E-series téměř před třiceti lety a od té doby se tyto, převážně užitkové vozy staly opravdu oblíbenými. Ostatně to jen potvrzuje tržní podíl na severoamerickém trhu ve svém segmentu, který dosahuje téměř čtyřiceti procent.

Automobilka nyní přišla s inovacemi, které jsou stejně jako v minulosti poměrně decentní a odehrávají se pouze v interiéru.

Mezi nimi lze najít přepracovanou palubní desku s novým tvarováním a z nových materiálů. Nová je také přístrojová deska a středový panel. Nové jsou čalounění, barevné dekorace a tvarování některých části vozů jako sedadel a výplní dveří.

Z nové výbavy stojí za pozornost nová navigace s funkcí hledání čerpacích stanic a výpisem cen paliva, parkovací systém se zadní kamerou a další.

O pohon vozu se budou i nadále starat stejná paleta motorů. Tedy dva benzínové osmiválce a desetiválec a jeden naftový osmiválec.

Benzín zastoupí motory do V o objemu 4,6 a 5,4 l s osmi válci o výkonech 166 kW (226 k), resp. 188 kW (256 k). Dále desetiválec do V o objemu 6,8 l s výkonem 224 kW (305 k). Naftu pak zastoupí osmiválec do V o objemu 6 l s výkonem 173 kW (235 k). Na přáni si pak budou moci zákazníci zvolit i motory s úpravou pro spalování E85.

01.jpg 02.jpg 03.jpg
04.jpg 05.jpg 06.jpg
Ford E-Series 2009

 

Ford

Henry Ford založil michiganskou automobilku v roce 1903 a proslul zavedením postupů sériové výroby s využitím montážních linek. Tak vznikl první cenově dostupný vůz: Ford model T.

Ford Fiesta •  Ford Focus • Ford Mondeo • Ford S-Max • Ford Galaxy • Ford C-Max • Ford EcoSport • Ford Mustang • Ford Puma • Ford Kuga • Ford Explorer • Ford Tourneo Courier

Doporučujeme

Články odjinud