Půjde o produkční verzi konceptu Vision E, který automobilka představila letos v Šanghaji a v lehce upravené podobě později ve Frankfurtu nad Mohanem.

Půjde o produkční verzi konceptu Vision E, který automobilka představila letos v Šanghaji a v lehce upravené podobě později ve Frankfurtu nad Mohanem.

První elektromobil Škoda vyjede rok po plug-in hybridním Superbu a vznikat bude v hlavním závodě v Mladé Boleslavi.

První elektromobil Škoda vyjede rok po plug-in hybridním Superbu a vznikat bude v hlavním závodě v Mladé Boleslavi.

Systém funguje na bázi nejrůznějších radarů a kamer, které neustále sledují okolí.

Systém funguje na bázi nejrůznějších radarů a kamer, které neustále sledují okolí.

Hlavně ale zvládá třetí úroveň autonomní jízdy (ADAS 3), což mu dovoluje samočinně se pohybovat v kolonách, držet se v jízdním pruhu i předjíždět nebo zajíždět a vyjíždět z parkovacích míst.

Hlavně ale zvládá třetí úroveň autonomní jízdy (ADAS 3), což mu dovoluje samočinně se pohybovat v kolonách, držet se v jízdním pruhu i předjíždět nebo zajíždět a vyjíždět z parkovacích míst.

Vision E je vybaven dvěma elektromotory o souhrnném výkonu 225 kW a s využitím rekuperace energie má být schopen na jedno nabití ujet až 500 kilometrů.

Vision E je vybaven dvěma elektromotory o souhrnném výkonu 225 kW a s využitím rekuperace energie má být schopen na jedno nabití ujet až 500 kilometrů.

Využívat by měly platformu MEB, která je velmi podobná základu vozů automobilky Tesla – s elektromotorem u každé z náprav, půjde-li o čtyřkolku, a s akumulátory umístěnými v podlaze.

Využívat by měly platformu MEB, která je velmi podobná základu vozů automobilky Tesla – s elektromotorem u každé z náprav, půjde-li o čtyřkolku, a s akumulátory umístěnými v podlaze.

Do roku 2025 chce Škoda vyrábět pět elektrických modelů v různých segmentech.

Do roku 2025 chce Škoda vyrábět pět elektrických modelů v různých segmentech.

Elektrifikace modelů podle automobilky představuje významný krok k naplnění Strategie 2025.

Elektrifikace modelů podle automobilky představuje významný krok k naplnění Strategie 2025.

Půjde o produkční verzi konceptu Vision E, který automobilka představila letos v Šanghaji a v lehce upravené podobě později ve Frankfurtu nad Mohanem.
První elektromobil Škoda vyjede rok po plug-in hybridním Superbu a vznikat bude v hlavním závodě v Mladé Boleslavi.
16
Fotogalerie

Škoda odhaluje své budoucí elektroauto. Pojede až 180 km/hod a na dálnici samo

Nejpozději za tři roky bude mít automobilka s okřídleným šípem ve znaku v nabídce svůj první elektromobil. Lépe řečeno, auto, který jezdí jen a pouze na elektřinu. Ještě předtím totiž začne prodávat superb a kodiaq plug-in hybrid.

18. května v stockholmské galerii moderního umění představí Škoda novou generaci svého středního SUV. Přestože fakticky jde o následníka vozu yeti, s největší pravděpodobností získá zcela jiné označení. Pravděpodobné je podle řady odborníků označení Karoq.

Jméno Yeti skončí v propadlišti dějin například i kvůli tomu, že půjde přece jen o desítky centimetrů větší automobil, kterému chce mladoboleslavská automobilka přisoudit vyšší cenovku. Prý se lidé ze Škody poněkud obávají titulků v médiích ve stylu "Nový yeti je dražší o.... x Kč".

Faktem je, že toto SUV bude po technické stránce prakticky identické s modelem Seat Ateca, za který se nyní platí přinejmenším 468 900 Kč. Dosavadní yeti lze přitom získat již za 399 900 Kč.

Škoda chce také takto získat cenový prostor pro třetí chystaný vůz s tvary SUV, což by měl být automobil připravovaný na základech budoucí generace modelu rapid. Aby na takový model měla automobilka svoji výrobní kapacitu, obětuje karosářskou variantu liftback a příští klasický rapid bude k mání jen jako hatchback.

Ještě před touto událostí Škoda naznačuje svoji elektrickou budoucnosti. Chystaný elektromobil, který Škoda v hrubých rysech představuje v Šanghaji s označením Vision E, měří na délku 4645 mm, vysoký je 1550 mm a na šířku má 1917 mm.

Je to tedy poměrně překvapivě opravdu slušně velké auto. Předpokládá se, že baterie uložené pod podlahou budou postačovat na dojezd kolem 500 kilometrů. Na každé nápravě bude jeden elektromotor, které dohromady poskytnou výkon 225 kW (306 koní). Maximální rychlost má dosáhnout 180 kilometrů v hodině.

Hodnota zrychlení z nuly na sto má být nejlepší v celé historii značky. Přesné číslo ovšem známo není.

Interiér se oproti konceptu bude zcela jistě upravovat. Zatím má každý z cestujících k dispozici svůj vlastní displej a interiér je pouze čtyřmístný.

Naopak seznam elektrických asistentů se dozajista ještě rozšíří. Škoda například nyní plánuje, že auto bude na dálnici schopné autonomní jízdy.

Vůz bude možné nabíjet jak kabelem, tak i indukčně, přičemž 80 procent kapacity mají baterie získat už po půlhodinovém dobíjení.

Podívejte se na první snímky elektrického konceptu Škody:
 

a VE_001.jpgb VE_002.jpgc VE_003.jpg

Škoda

Škoda Auto je největší česká automobilka. Vychází ze společnosti Laurin & Klement založené v roce 1895, od roku 1990 je součástí skupiny Volkswagen Group.

Škoda Fabia • Škoda ScalaŠkoda Rapid • Škoda Octavia  Škoda Superb • Škoda Yeti • Škoda Kodiaq • Škoda Citigo • Škoda Kamiq • Škoda Karoq • Škoda Enyaq iV

Doporučujeme

Články odjinud