Nástupce Citroënu C4 Cactus dorazí již příští rok. Magazínu  AutoNews  to sdělila Linda Jacksonová, předsedkyně představenstva značky. Vůz bude stát na platformě CMP, tedy na základech třeba Peugeotu 208, Opelu Corsa či crossoveru DS3. Částečná či úplná elektrifikace je tedy samozřejmostí.

Nástupce Citroënu C4 Cactus dorazí již příští rok. Magazínu AutoNews to sdělila Linda Jacksonová, předsedkyně představenstva značky. Vůz bude stát na platformě CMP, tedy na základech třeba Peugeotu 208, Opelu Corsa či crossoveru DS3. Částečná či úplná elektrifikace je tedy samozřejmostí.

Taky už je na čase. Citroën se totiž zavázal, že do roku 2025 bude mít u všech modelů i možnost elektrické varianty. Zatím však postupuje velmi pomalu. Jako elektromobily v současnosti nabízí modely C-Zero, E-Berlingo a retro stylovku  E-Mehari.  Ani jeden z vozů v české nabídce v současnosti není. 

Taky už je na čase. Citroën se totiž zavázal, že do roku 2025 bude mít u všech modelů i možnost elektrické varianty. Zatím však postupuje velmi pomalu. Jako elektromobily v současnosti nabízí modely C-Zero, E-Berlingo a retro stylovku E-Mehari. Ani jeden z vozů v české nabídce v současnosti není. 

 |TEST Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110

|TEST Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110

 |TEST Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110

|TEST Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110

 |TEST Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110

|TEST Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110

 |TEST Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110

|TEST Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110

 |TEST Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110

|TEST Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110

 |TEST Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110

|TEST Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110

 |TEST Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110

|TEST Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110

 |TEST Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110

|TEST Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110

 |TEST Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110

|TEST Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110

 |TEST Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110

|TEST Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110

 |TEST Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110

|TEST Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110

 |TEST Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110

|TEST Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110

 |TEST Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110

|TEST Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110

 |TEST Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110

|TEST Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110

Taky už je na čase. Citroën se totiž zavázal, že do roku 2025 bude mít u všech modelů i možnost elektrické varianty. Zatím však postupuje velmi pomalu. Jako elektromobily v současnosti nabízí modely C-Zero, E-Berlingo a retro stylovku  E-Mehari.  Ani jeden z vozů v české nabídce v současnosti není. 
 |TEST Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110
 |TEST Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110
 |TEST Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110
16
Fotogalerie

Citroën zveřejnil datum premiéry nového kompaktu. Nabídne hned tři typy pohonu

Konečně to do sebe začíná všechno zapadat. Nový zástupce značky Citroën v segmentu kompaktních hatchbacků se oficiálně ukáže ještě před koncem tohoto měsíce.

Zatímco většina automobilek působících v Evropě nabízí v segmentu kompaktů (C) více karosářských variant jednoho modelu (dnes obvykle hatchback a kombi, vymyká se Kia s čtyřčlennou rodinou Ceed), Citroën vsadil po ukončení výroby modelu Xsara hlavně na hatchback. Nejdříve v podobě modelu C4 (prodával se i jako sedan), jehož poslední generace byla z prodeje stažena v roce 2018, a následně model C4 Cactus, který však svým stylem připomíná spíše crossover.

Loni touto dobou se hovořilo o tom, že „kaktus“ druhé generace skončí a zůstane bez nástupce, zároveň ale vznikl prostor k malému slovíčkaření. Tehdy to neznamenalo, že by Francouzi zcela opustili segment kompaktů. Informace spíše nahrávaly myšlence, že se s modelem C4 Cactus poučili a budou pokračovat s něčím úplně novým. Na výsledek už přitom nebudeme čekat dlouho. Oficiálně se totiž ukáže už 30. června.

Jak je v dnešní době zvykem, půjde o online prezentaci, během níž vystoupí i zástupci odpovědní za design, marketing či produktové plánování. Citroën hovoří o kompletně novém modelu segmentu C-Hatch a zatím neprozradil jeho jméno. Uvedl však, že vůz nabídne zážehový, vznětový i elektrický pohon, což v dnešní době nikoho nepřekvapí a zároveň nám to poodhaluje další informace o technice.

Nový kompakt od Citroën nebude postaven na platformě EMP2, kterou koncern PSA představil začátkem roku 2013 a v průběhu let ji využila celá řada modelů, například Peugeot 308 současné generace. Má-li jít Citroën nejlogičtější cestou, použije u zatím tajného kompaktu platformu CMP, kterou v současnosti využívají třeba Peugeoty 208 a 2008 či Opel Corsa. Tyto modely jsou rovněž poháněny zážehovými, vznětovými a elektrickými motory.

Pro Citroën to znamená, že postaví kompakt na „malé“ platformě a v jednom modelu bude mít odpověď nejen na Volkswagen Golf, Kiu Ceed či Škodu Scala (také stojí na platformě určené hlavně pro modely segmentu B), ale také Volkswagen ID.3 či Nissan Leaf. Pokud bude Citroën postupovat stejně jako Peugeot, verze se spalovacími motory od elektrické designově moc neodliší. Více se dozvíme v úterý 30. června ve 14 hodin.

Citroën

Citroën je nejdůležitější francouzská automobilka, součást skupiny Stellantis.

Společnost v roce 1919 založil André-Gustave Citroën. Byla to první automobilka s masovou sériovou výrobou mimo území USA.

Citroën C1 • Citroën C3 • Citroën C3 AircrossCitroën C-Elysée • Citroën C4 Cactus • Citroën C5 Aircross • Citroën Spacetourer • Citroën BerlingoCitroën Jumper

Doporučujeme

Články odjinud