V Evropě se Kia Optima dočkala  minulý rok modernizace , na trhu Jižní Koreje už však automobilka odhaluje vzhled zbrusu nové generace. Po řadě upoutávek si tak můžeme prohlédnout celý exteriér. | Kia Optima K5 (KDM) Zdroj: Kia

V Evropě se Kia Optima dočkala minulý rok modernizace, na trhu Jižní Koreje už však automobilka odhaluje vzhled zbrusu nové generace. Po řadě upoutávek si tak můžeme prohlédnout celý exteriér. | Kia Optima K5 (KDM) | Zdroj: Kia

Přestože ale zahraniční zdroje naznačují minimální změny pro evropskou či americkou specifikaci nové generace Optimy, na výsledek si budeme muset počkat až přijde čas. | Kia Optima K5 (KDM) Zdroj: Kia

Přestože ale zahraniční zdroje naznačují minimální změny pro evropskou či americkou specifikaci nové generace Optimy, na výsledek si budeme muset počkat až přijde čas. | Kia Optima K5 (KDM) | Zdroj: Kia

Stejně jako současná pátá generace si nicméně nová Optima zachovává poměrně zamračený výraz v masce, přičemž nyní působí svými křivkami ještě odvážněji. | Kia Optima K5 (KDM) Zdroj: Kia

Stejně jako současná pátá generace si nicméně nová Optima zachovává poměrně zamračený výraz v masce, přičemž nyní působí svými křivkami ještě odvážněji. | Kia Optima K5 (KDM) | Zdroj: Kia

I když by svažující záď mohla napovídat přechod na karoserii liftbacku, stále jde o sedan. Zakřivené linie LED osvětlení jsou poté motivem vpředu i vzadu. | Kia Optima K5 (KDM) Zdroj: Kia

I když by svažující záď mohla napovídat přechod na karoserii liftbacku, stále jde o sedan. Zakřivené linie LED osvětlení jsou poté motivem vpředu i vzadu. | Kia Optima K5 (KDM) | Zdroj: Kia

Oproti dosavadní generaci Optima vyrostla, přesněji o 50 mm na délku 4905 mm, na šířku o 25 mm na celkem 1860 mm, prodloužen byl také rozvor o 45 mm na 2850 mm, zatímco výška je nižší o 20 mm s nynějšími 1445 mm. | Kia Optima K5 (KDM) Zdroj: Kia

Oproti dosavadní generaci Optima vyrostla, přesněji o 50 mm na délku 4905 mm, na šířku o 25 mm na celkem 1860 mm, prodloužen byl také rozvor o 45 mm na 2850 mm, zatímco výška je nižší o 20 mm s nynějšími 1445 mm. | Kia Optima K5 (KDM) | Zdroj: Kia

Kia tedy mluví o ještě prostornějším interiéru svého manažerského sedanu, přičemž kombíku SW bychom se měli také opět dočkat. | Kia Optima K5 (KDM) Zdroj: Kia

Kia tedy mluví o ještě prostornějším interiéru svého manažerského sedanu, přičemž kombíku SW bychom se měli také opět dočkat. | Kia Optima K5 (KDM) | Zdroj: Kia

Na korejském trhu bude základní Optima jezdit na 16palcových litých kolech, s vyššími úrovněmi výbav budou ale nabízeny 17-,18- a dokonce až 19palcová kola. | Kia Optima K5 (KDM) Zdroj: Kia

Na korejském trhu bude základní Optima jezdit na 16palcových litých kolech, s vyššími úrovněmi výbav budou ale nabízeny 17-,18- a dokonce až 19palcová kola. | Kia Optima K5 (KDM) | Zdroj: Kia

Do prodeje půjde novinka na domácím trhu už letos v prosinci. Se zaměřením na exteriérový design však Kia prozatím nezveřejňuje žádné podrobnosti o technice vozu. | Kia Optima K5 (KDM) Zdroj: Kia

Do prodeje půjde novinka na domácím trhu už letos v prosinci. Se zaměřením na exteriérový design však Kia prozatím nezveřejňuje žádné podrobnosti o technice vozu. | Kia Optima K5 (KDM) | Zdroj: Kia

Stejně tak se ještě dočkáme kompletního odhalení interiéru, který automobilka ukázala pouze ve formě ilustrace. | Kia Optima K5 (KDM) Zdroj: Kia

Stejně tak se ještě dočkáme kompletního odhalení interiéru, který automobilka ukázala pouze ve formě ilustrace. | Kia Optima K5 (KDM) | Zdroj: Kia

Z té ovšem můžeme vidět razantní zjednodušení palubní desky s minimem fyzických tlačítek, širokoúhlou obrazovkou infotainmentu a plně digitálním přístrojovým štítem před řidičem. | Kia Optima K5 (KDM) Zdroj: Kia

Z té ovšem můžeme vidět razantní zjednodušení palubní desky s minimem fyzických tlačítek, širokoúhlou obrazovkou infotainmentu a plně digitálním přístrojovým štítem před řidičem. | Kia Optima K5 (KDM) | Zdroj: Kia

Kia Optima K5 (KDM) Zdroj: Kia

Kia Optima K5 (KDM) | Zdroj: Kia

Kia Optima K5 (KDM) Zdroj: Kia

Kia Optima K5 (KDM) | Zdroj: Kia

Přestože ale zahraniční zdroje naznačují minimální změny pro evropskou či americkou specifikaci nové generace Optimy, na výsledek si budeme muset počkat až přijde čas. | Kia Optima K5 (KDM) Zdroj: Kia
Stejně jako současná pátá generace si nicméně nová Optima zachovává poměrně zamračený výraz v masce, přičemž nyní působí svými křivkami ještě odvážněji. | Kia Optima K5 (KDM) Zdroj: Kia
I když by svažující záď mohla napovídat přechod na karoserii liftbacku, stále jde o sedan. Zakřivené linie LED osvětlení jsou poté motivem vpředu i vzadu. | Kia Optima K5 (KDM) Zdroj: Kia
Oproti dosavadní generaci Optima vyrostla, přesněji o 50 mm na délku 4905 mm, na šířku o 25 mm na celkem 1860 mm, prodloužen byl také rozvor o 45 mm na 2850 mm, zatímco výška je nižší o 20 mm s nynějšími 1445 mm. | Kia Optima K5 (KDM) Zdroj: Kia
12
Fotogalerie

Nová Kia Optima odhaluje svůj design. Dostane se v této podobě i do Evropy?

Kia už doma zcela odhaluje design nové generace modelu Optima. Do jaké míry se bude novinka lišit od evropské specifikace, je však stále otázkou.

V Evropě se Kia Optima dočkala minulý rok modernizace, na trhu Jižní Koreje už však automobilka odhaluje vzhled zbrusu nové generace. Po řadě upoutávek si tak můžeme prohlédnout celý exteriér. Přestože ale zahraniční zdroje naznačují minimální změny pro evropskou či americkou specifikaci nové generace Optimy, na výsledek si budeme muset počkat až přijde čas.

Stejně jako současná pátá generace si nicméně nová Optima zachovává poměrně zamračený výraz v masce, přičemž nyní působí svými křivkami ještě odvážněji. I když by svažující záď mohla napovídat přechod na karoserii liftbacku, stále jde o sedan. Zakřivené linie LED osvětlení jsou poté motivem vpředu i vzadu.

Oproti dosavadní generaci Optima vyrostla, přesněji o 50 mm na délku 4905 mm, na šířku o 25 mm na celkem 1860 mm, prodloužen byl také rozvor o 45 mm na 2850 mm, zatímco výška je nižší o 20 mm s nynějšími 1445 mm. Kia tedy mluví o ještě prostornějším interiéru svého manažerského sedanu, přičemž kombíku SW bychom se měli také opět dočkat.

Na korejském trhu bude základní Optima jezdit na 16palcových litých kolech, s vyššími úrovněmi výbav budou ale nabízeny 17-,18- a dokonce až 19palcová kola. Do prodeje půjde novinka na domácím trhu už letos v prosinci. Se zaměřením na exteriérový design však Kia prozatím nezveřejňuje žádné podrobnosti o technice vozu.

Stejně tak se ještě dočkáme kompletního odhalení interiéru, který automobilka ukázala pouze ve formě ilustrace. Z té ovšem můžeme vidět razantní zjednodušení palubní desky s minimem fyzických tlačítek, širokoúhlou obrazovkou infotainmentu a plně digitálním přístrojovým štítem před řidičem.

Kia

Nejstarší korejská automobilka Kia byla založena v roce 1944, automobily začala ale vyrábět až v roce 1974. Do společnosti po jejím bankrotu vstoupil v roce 1998 Hyundai.

Automobilka své vozy vyrábí i v továrnách v Česku a na Slovensku, mimo jiné i Kia Ceed.

Kia Picanto • Kia Rio •​ Kia Ceed •​ Kia Sportage •​ Kia Sorento •​ Kia Stonic •​ Kia e-Soul •​ Kia Niro

Doporučujeme

Články odjinud