Sebelepší systém semi-autonomního řízení nevidí před auto před sebou. Právě proto se stále jedná o pouhou asistenci řidiče, jak ukazuje video.
Je to často opakující se scénář. Tesla těžce havaruje a řidič se vymlouvá na chybu auta nebo spuštěného systému Autopilot. Před všemi technickými záležitostmi chybu hledejme možná ze všeho nejvíc v až přehnané snaze Elona Muska předehnat konkurenci.
I když je Autopilot od Tesly v rámci konkurence co se týče vedení stopy a reakcí na provoz velmi dobrý a neustále vylepšovaný, není to "autopilot", jak naznačuje název - je to stále asistence řidiče, který má dávat pozor na cestu.
To se snaží vysvětlit také přiložené video od organizace Thatcham Research. Experti podrobili Teslu Model S velmi jednoduchému a běžnému testu. Prostě následovali auto před sebou, které však náhle uhnulo kvůli vozu stojícímu v jízdním pruhu. Typický scénář vznikající kolony na dálnici.
Jenže radary nevidí nic jiného než auto před sebou, a tak ani nestačí zareagovat - brzdová světla se rozsvítí až během prudkého nárazu, který by mohl být i smrtelný. Tesla pro Jalopnik.com test prostřednictvím tiskového oddělení okomentovala sebevědomě: "Tesla byla se svým Autopilotem vždy jasná. Vždy jsme tvrdili, že nezabrání všem nehodám. Provedený test není problémem pro řidiče, který tuto funkci užívá správně."