Do výzkumu autonomních vozidel se pouští celosvětový výrobci i menší firmy. Jednou ze společností, která této oblasti přikládá velkou váhu je i  koncern JLR . Jeho cílem je dosáhnout nulového počtu nehod a eliminovat dopravní zácpy. V rámci toho pilně pracuje na nových technologiích a nyní připravuje průkopnický software. Zdroj: JLR

Do výzkumu autonomních vozidel se pouští celosvětový výrobci i menší firmy. Jednou ze společností, která této oblasti přikládá velkou váhu je i koncern JLR. Jeho cílem je dosáhnout nulového počtu nehod a eliminovat dopravní zácpy. V rámci toho pilně pracuje na nových technologiích a nyní připravuje průkopnický software. | Zdroj: JLR

Budoucí autonomní vozy by totiž měly být schopné eliminovat takzvanou nemoc z pohybu, neboli kinetózu. Jedná se o velmi rozšířenou nemoc, která má několik podob. Nejčastěji se objevuje právě u cestujících v autech, podle JLR trpí těmito potížemi přes 70 % lidí po celém světě. Zdroj: JLR

Budoucí autonomní vozy by totiž měly být schopné eliminovat takzvanou nemoc z pohybu, neboli kinetózu. Jedná se o velmi rozšířenou nemoc, která má několik podob. Nejčastěji se objevuje právě u cestujících v autech, podle JLR trpí těmito potížemi přes 70 % lidí po celém světě. | Zdroj: JLR

U někoho se projevuje při jízdě na zadních sedadlech a někomu se udělá špatně třeba při koukání do telefonu za jízdy. Kinetóza je ale také třeba mořská nemoc či nevolnost v letadle. Čím dál více se objevuje také u uživatelů virtuální reality. Zdroj: JLR

U někoho se projevuje při jízdě na zadních sedadlech a někomu se udělá špatně třeba při koukání do telefonu za jízdy. Kinetóza je ale také třeba mořská nemoc či nevolnost v letadle. Čím dál více se objevuje také u uživatelů virtuální reality. | Zdroj: JLR

Zrychlování, brzdění, vysoké náklony v zatáčkách či náhlá změna jízdního pruhu v automobilu jsou faktory, které mohou u pasažérů tyto potíže vyvolat. Zdroj: JLR

Zrychlování, brzdění, vysoké náklony v zatáčkách či náhlá změna jízdního pruhu v automobilu jsou faktory, které mohou u pasažérů tyto potíže vyvolat. | Zdroj: JLR

Zrychlování, brzdění, vysoké náklony v zatáčkách či náhlá změna jízdního pruhu v automobilu jsou faktory, které mohou u pasažérů tyto potíže vyvolat. Zdroj: JLR

Zrychlování, brzdění, vysoké náklony v zatáčkách či náhlá změna jízdního pruhu v automobilu jsou faktory, které mohou u pasažérů tyto potíže vyvolat. | Zdroj: JLR

„Mobilita se rychle mění. K dosažení našeho cíle v podobě nulových nehod a eliminace dopravních zácp budeme muset využít sílu autonomních vozidel. Řešení problému cestovní nevolnosti v autonomně řízených automobilech je klíčem k obrovskému potenciálu, který tato technologie dává pasažérům. Ti pak budou moci využít čas strávený na cestách ke čtení, práci, nebo relaxaci,“ řekl Dr Steve Iley, Jaguar Land Rover Chief Medical Officer. Zdroj: JLR

„Mobilita se rychle mění. K dosažení našeho cíle v podobě nulových nehod a eliminace dopravních zácp budeme muset využít sílu autonomních vozidel. Řešení problému cestovní nevolnosti v autonomně řízených automobilech je klíčem k obrovskému potenciálu, který tato technologie dává pasažérům. Ti pak budou moci využít čas strávený na cestách ke čtení, práci, nebo relaxaci,“ řekl Dr Steve Iley, Jaguar Land Rover Chief Medical Officer. | Zdroj: JLR

 Zdroj: JLR

| Zdroj: JLR

 Zdroj: JLR

| Zdroj: JLR

 Zdroj: JLR

| Zdroj: JLR

 Zdroj: JLR

| Zdroj: JLR

Budoucí autonomní vozy by totiž měly být schopné eliminovat takzvanou nemoc z pohybu, neboli kinetózu. Jedná se o velmi rozšířenou nemoc, která má několik podob. Nejčastěji se objevuje právě u cestujících v autech, podle JLR trpí těmito potížemi přes 70 % lidí po celém světě. Zdroj: JLR
U někoho se projevuje při jízdě na zadních sedadlech a někomu se udělá špatně třeba při koukání do telefonu za jízdy. Kinetóza je ale také třeba mořská nemoc či nevolnost v letadle. Čím dál více se objevuje také u uživatelů virtuální reality. Zdroj: JLR
Zrychlování, brzdění, vysoké náklony v zatáčkách či náhlá změna jízdního pruhu v automobilu jsou faktory, které mohou u pasažérů tyto potíže vyvolat. Zdroj: JLR
Zrychlování, brzdění, vysoké náklony v zatáčkách či náhlá změna jízdního pruhu v automobilu jsou faktory, které mohou u pasažérů tyto potíže vyvolat. Zdroj: JLR
10
Fotogalerie

Nemocí z pohybu trpí více než 70 % lidí na světě. Britové se s tím chtějí vypořádat

Takzvaná kinetóza trápí téměř tři čtvrtě obyvatel planety. Budoucí vozy Land Rover a Jaguar s ní budou bojovat pomocí optimalizovaných asistenčních systémů.

Do výzkumu autonomních vozidel se pouští celosvětový výrobci i menší firmy. Jednou ze společností, která této oblasti přikládá velkou váhu, je i koncern JLR. Jeho cílem je dosáhnout nulového počtu nehod a eliminovat dopravní zácpy. V rámci toho pilně pracuje na nových technologiích a nyní připravuje průkopnický software.

Budoucí autonomní vozy by totiž měly být schopné eliminovat takzvanou nemoc z pohybu, neboli kinetózu. Jedná se o velmi rozšířenou nemoc, která má několik podob. Nejčastěji se objevuje právě u cestujících v autech a podle JLR trpí těmito potížemi přes 70 % lidí po celém světě.

U někoho se projevuje při jízdě na zadních sedadlech a někomu se udělá špatně třeba při koukání do telefonu za jízdy. Kinetóza je ale také třeba mořská nemoc či nevolnost v letadle. Čím dál více se objevuje také u uživatelů virtuální reality. Zrychlování, brzdění, vysoké náklony v zatáčkách či náhlá změna jízdního pruhu v automobilu jsou faktory, které mohou u pasažérů tyto potíže vyvolat.

JLR má tak pro budoucí autonomní software svých vozů připravené speciální funkce, které kinetóze alespoň částečně zamezí. Nehledejte v tom ale žádnou vědu, vozy Jaguar a Land Rover budou mít prostě a jednoduše velmi hladce vyladěné funkce adaptivního tempomatu a změny jízdních pruhů. Níže ve videu si můžete prohlédnout, co tím koncern myslí.

„Mobilita se rychle mění. K dosažení našeho cíle v podobě nulových nehod a eliminace dopravních zácp budeme muset využít sílu autonomních vozidel. Řešení problému cestovní nevolnosti v autonomně řízených automobilech je klíčem k obrovskému potenciálu, který tato technologie dává pasažérům. Ti pak budou moci využít čas strávený na cestách ke čtení, práci, nebo relaxaci,“ řekl Dr Steve Iley, Jaguar Land Rover Chief Medical Officer.

Doporučujeme

Články odjinud