59
Fotogalerie

Audi Q5: facelift v detailech, fotkách i na videích

Značka Audi uvolnila podrobnosti k prvnímu faceliftu svého SUV Q5. A to se vrací na místo činu…

Kapitoly článku:


Původní provedení modelu Audi Q5 totiž slavilo svoji premiéru v roce 2008 právě na autosalonu Pekingu, kde se první facelift představuje letos. Na první pohled se toho mnoho nezměnilo, ale to jsme konstatovali již při uvolnění prvních snímků, pro uživatele bude ale zřejmě důležitější, že spotřeba paliva a emise CO2 klesly v průměru o 15 %.

Audi Q5 2013 28.jpgAudi Q5 2013 27.jpgAudi Q5 2013 29.jpg
Audi Q5 se dočkalo prvního omlazení po čtyřech letech výroby
 

Zvenčí si všimneme třeba upravené masky chladiče, vylepšeného nárazníku a nových sdružených svítilen s vestavěnými světly Xenon Plus a LED pro denní svícení, zatímco na zadní části karoserie stojí za zmínku modifikovaný nárazník a pár upravených koncovek výfuků, které jsou nyní vespod ploché.

Audi Q5 2013 37.jpgAudi Q5 2013 38.jpgAudi Q5 2013 41.jpg
Modifikace se dotkly pouze detailů karoserie

Pohonné jednotky prošly dílčími úpravami směřujícími hlavně na snížení spotřeby, přičemž výkonové parametry se příliš nezměnily. Vznětový čtyřválec 2,0 TDI zůstává k mání ve výkonových stupních 143 a 170 koní (105, resp. 125 kW), přičemž šestiválec 3,0 TDI posílil z 239 na 245 koní (176 vs. 180 kW) a jeho točivý moment narostl o 80 na výsledných 580 Nm.

Audi Q5 2013 42.jpgAudi Q5 2013 43.jpgAudi Q5 2013 44.jpgAudi Q5 2013 45.jpgAudi Q5 2013 46.jpgAudi Q5 2013 48.jpg
Uvnitř se změnily některé obkladové materiály

Stávající zážehový čtyřválec 2,0 TFSI, dodávaný nyní ve výkonových verzích 179 a 211 koní (132 a 155 kW) s točivými momenty 320 a 350 Nm, bude podle všeho nahrazen verzí jedinou, jež se vyznačuje výkonem 225 koní (165 kW) a točivým momentem 350 Nm. Nový přeplňovaný šestiválec 3,0 TFSI vytlačil z portfolia Audi Q5 poslední atmosférickou jednotku 3,2 FSI s výkonem 271 koní (199 kW) a točivým momentem 330 Nm a zákazníkům nabídne podobný výkon 272 koní (200 kW), ale točivý moment rovných 400 Nm.

Bez mechanických změn se obešlo provedení Audi Q5 Hybrid quattro, jež se stále honosí neoficiálním titulem „nejlehčí hybridní SUV“ a nabízí kombinovaný výkon zážehového čtyřválce 2,0 TFSI a elektromotoru 245 koní (180 kW) a točivý moment 480 Nm.

Audi Q5 2013 49.jpgAudi Q5 2013 51.jpgAudi Q5 2013 56.jpg
Přední svítilny byly zcela přepracovány

Modernizované Audi Q5 se v Evropě začne prodávat ještě letos, přičemž jeho základní cena byla stanovena v přepočtu na 990 tis. Kč, takže lze předpokládat, že i u nás naroste oproti stávajícímu provedení pouze nepatrně.


 

Audi

Německá automobilka Audi patří do od roku 1964 ke koncernu Volkswagen, ve kterém má roli prémiové značky. Počátky společnosti sahají do roku 1899 a k zakladateli Augustu Horchovi.

Audi A1 •  Audi A3Audi A4Audi A5Audi A6Audi A7Audi A8Audi Q2Audi Q3Audi Q5Audi Q7Audi Q8Audi R8Audi e-tron

Doporučujeme

Články odjinud