Svižný elektrický hatchback vznikne i díky zájmu zákazníků. Extra výkon i rychlost získá díky dalšímu motoru.
Kolegové z magazínu Auto Express na prezentaci modelu ID.5 vyzpovídali mluvčího produktové řady Volkswagenu Martina Hubeho ohledně budoucnosti menšího ID.3. Elektrický hatchback s pohonem zadních kol čeká už v příštím roce facelift, který by kromě povinné obměny kol, laků, dekorů a drobných změn v designu zevnějšku měl přinést také novou variantu GTX. Jejím předobrazem se stal vřele přijatý koncept ID.X s dvěma elektromotory a celkovým výkonem 245 kW (333 k).
„Projekt samozřejmě postupuje kupředu,“ uvedl Hube. „V rámci faceliftu ID.3 přidáme velmi zajímavé detaily. Jsme přesvědčeni, že existují očekávání zákazníků ohledně špetky výkonu navíc. Pohon všech kol máme a musíme splnit přání zákazníkům,“ upřesňuje.
Již v loňském roce pak výkonný ředitel divize osobních vozů Volkswagenu Ralf Brandstätter uvedl, že sériové provedení nebude tak výkonné jako koncept ID.X. Nejlogičtěji se jeví nasazení dvoumotorového uspořádání z modelu ID.4 GTX s celkovými 220 kW (299 k) – menší ID.3 by tak mělo zrychlit na 100 km/h přibližně za šest sekund. Jeho příchod na trh by mohl proběhnout v rámci faceliftu.