Karoserie je velmi pevná a kvalitní. Ani vozy ze začátku výroby zatím netrpí korozí. Tedy pokud nebyly neodborně opraveny.

Karoserie je velmi pevná a kvalitní. Ani vozy ze začátku výroby zatím netrpí korozí. Tedy pokud nebyly neodborně opraveny.

Auto častěji trápí problémy s jednotkou ABS a ESP - většinou pomůže její opětovná iniciace prostřednictvím diagnostiky. Za svítící kontrolkou ale může stát i mrtvý senzor zrychlení. Vyjde asi na tisícikorunu.

Auto častěji trápí problémy s jednotkou ABS a ESP - většinou pomůže její opětovná iniciace prostřednictvím diagnostiky. Za svítící kontrolkou ale může stát i mrtvý senzor zrychlení. Vyjde asi na tisícikorunu.

Doporučujeme zkontrolovat, jak funguje klimatizace. Pokud se objeví problém, můžete ji zkusit doplnit, často však za problémem stojí zničený kompresor. V druhovýrobě jej seženete asi za devět tisíc korun.

Doporučujeme zkontrolovat, jak funguje klimatizace. Pokud se objeví problém, můžete ji zkusit doplnit, často však za problémem stojí zničený kompresor. V druhovýrobě jej seženete asi za devět tisíc korun.

Stejně jako u dalších vozů koncernu VW ze začátku tisíciletí, i A4 trápí vadné moduly zámků dveří. Pokud se auto nezamyká či nesvítí vnitřní osvětlení, na vině bývají opotřebované mikrospínače. Celý neoriginální díl vyjde na tisícovku. Někdy také zatéká do řídicí jednotky komfortních funkcí. Projevuje se například podivným chováním světel či stěračů.

Stejně jako u dalších vozů koncernu VW ze začátku tisíciletí, i A4 trápí vadné moduly zámků dveří. Pokud se auto nezamyká či nesvítí vnitřní osvětlení, na vině bývají opotřebované mikrospínače. Celý neoriginální díl vyjde na tisícovku. Někdy také zatéká do řídicí jednotky komfortních funkcí. Projevuje se například podivným chováním světel či stěračů.

Majitelé si občas stěžují na potíže s přístrojovým štítem. Především v chladném počasí přestane fungovat například ukazatel paliva nebo teploty motoru. Výměnu musí provést kvalifikovaný pracovník s diagnostikou, který nakóduje imobilizér. Samotný použitý díl stojí kolem pěti tisíc.

Majitelé si občas stěžují na potíže s přístrojovým štítem. Především v chladném počasí přestane fungovat například ukazatel paliva nebo teploty motoru. Výměnu musí provést kvalifikovaný pracovník s diagnostikou, který nakóduje imobilizér. Samotný použitý díl stojí kolem pěti tisíc.

Audi A4 vznikalo v době, kdy si automobilky myslely, že správné je měnit olej co nejpozději. V tomto případě až po 50 tisících km. Řada motorů na to doplatila. Vždyť i základní pohonná jednotka - trochu mdlá benzinová šestnáctistovka - zde umí nadměrně spotřebovávat olej. Podstatně lépe se tak po letech jeví pětiventil 1.8 T, nabízející skvělou kombinaci výkonu, životnosti a spotřeby. Spíše výjimečně jej trápí ucpaný sací koš olejového čerpadla nebo odvětrání klikové hřídele. Odcházejí také cívky v ceně asi 1000 Kč za kus.

Audi A4 vznikalo v době, kdy si automobilky myslely, že správné je měnit olej co nejpozději. V tomto případě až po 50 tisících km. Řada motorů na to doplatila. Vždyť i základní pohonná jednotka - trochu mdlá benzinová šestnáctistovka - zde umí nadměrně spotřebovávat olej. Podstatně lépe se tak po letech jeví pětiventil 1.8 T, nabízející skvělou kombinaci výkonu, životnosti a spotřeby. Spíše výjimečně jej trápí ucpaný sací koš olejového čerpadla nebo odvětrání klikové hřídele. Odcházejí také cívky v ceně asi 1000 Kč za kus.

Na našem trhu nejrozšířenější je motor 1.9 TDI. Ten platí za mechanicky velmi odolný. I zde však úřadovaly prodloužené servisní intervaly. Díky nim u více ojetých kusů hrozí prodření zdvihátek ventilů, což může vyústit až k vypadnutí ventilu do válce. V servisu za preventivní výměnu naúčtují deset tisíc.

Na našem trhu nejrozšířenější je motor 1.9 TDI. Ten platí za mechanicky velmi odolný. I zde však úřadovaly prodloužené servisní intervaly. Díky nim u více ojetých kusů hrozí prodření zdvihátek ventilů, což může vyústit až k vypadnutí ventilu do válce. V servisu za preventivní výměnu naúčtují deset tisíc.

Volba naftových šestiválců 2.5, 2,7 nebo 3,0 TDI by mohla být lákavá. Doporučit je ale nemůžeme. Asi nejvýrazněji se negativně do povědomí motoristů zapsala první pohonná jednotka, nabízená do modernizace. Nejde jen o to, že auto s motorem daleko před přední nápravou trpí ještě výraznější nedotáčivostí, než ostatní verze. Motor má navíc sklony k přidírání vaček, což se může projevit zejména u vozů provozovaných v režimu prodloužených servisních intervalů. Výměna rozvodů je zde ale výrazně levnější než u pozdějšího 2.7 a 3.0 TDI, kde je jejich pohon řešen problematickým řetězem. Pomyslným hřebíkem do rakve 2,5 TDI je ale nespolehlivé vstřikovací čerpadlo Bosch VP 44. Jen to samotné vyjde na dvacet tisíc, o práci nemluvě.

Volba naftových šestiválců 2.5, 2,7 nebo 3,0 TDI by mohla být lákavá. Doporučit je ale nemůžeme. Asi nejvýrazněji se negativně do povědomí motoristů zapsala první pohonná jednotka, nabízená do modernizace. Nejde jen o to, že auto s motorem daleko před přední nápravou trpí ještě výraznější nedotáčivostí, než ostatní verze. Motor má navíc sklony k přidírání vaček, což se může projevit zejména u vozů provozovaných v režimu prodloužených servisních intervalů. Výměna rozvodů je zde ale výrazně levnější než u pozdějšího 2.7 a 3.0 TDI, kde je jejich pohon řešen problematickým řetězem. Pomyslným hřebíkem do rakve 2,5 TDI je ale nespolehlivé vstřikovací čerpadlo Bosch VP 44. Jen to samotné vyjde na dvacet tisíc, o práci nemluvě.

U modernějších motorů 2.0 TDI s vyvažovacími hřídelemi zase hrozí protočení osičky pohonu olejového čerpadla a následné zadření - nejprve turbodmychadla a následně i celého motoru. Součástku tedy doporučujeme nechat u odborníků přepracovat na masivnější konstrukci, u které je riziko závady nižší. Výkonová verze 125 kW byla navíc spojena s filtrem pevných částic, se kterým obecně motory PD nepracují právě optimálně, a méně spolehlivými vstřikovači.

U modernějších motorů 2.0 TDI s vyvažovacími hřídelemi zase hrozí protočení osičky pohonu olejového čerpadla a následné zadření - nejprve turbodmychadla a následně i celého motoru. Součástku tedy doporučujeme nechat u odborníků přepracovat na masivnější konstrukci, u které je riziko závady nižší. Výkonová verze 125 kW byla navíc spojena s filtrem pevných částic, se kterým obecně motory PD nepracují právě optimálně, a méně spolehlivými vstřikovači.

Ze silnějších variant můžeme s klidným svědomím doporučit pouze třílitrový šestiválec. Není úsporný, ale má sametový zátah a ještě rozumné provozní náklady. Z pohledu spolehlivosti není špatná ani zběsilá verze S4 s osmiválcem o výkonu 253 kilowattů. Zde ale bezpodmínečně berte jen vozy s neprůstřelnou servisní historií. Po modernizaci se v nabídce objevil ještě motor 3,2 FSI. Dnes na něj prakticky nenarazíte a hledání se nevyplatí - proslul sklony ke karbonování i potížím s rozvody.

Ze silnějších variant můžeme s klidným svědomím doporučit pouze třílitrový šestiválec. Není úsporný, ale má sametový zátah a ještě rozumné provozní náklady. Z pohledu spolehlivosti není špatná ani zběsilá verze S4 s osmiválcem o výkonu 253 kilowattů. Zde ale bezpodmínečně berte jen vozy s neprůstřelnou servisní historií. Po modernizaci se v nabídce objevil ještě motor 3,2 FSI. Dnes na něj prakticky nenarazíte a hledání se nevyplatí - proslul sklony ke karbonování i potížím s rozvody.

Manuální převodovky většinou fungují bez problémů. U vyšších nájezdů je ale lepší připravit se na výměnu spojky a dvouhmotového setrvačníku. Cena i s prací se snadno vyšplhá na třicet tisíc korun. Doporučujeme se vyhnout vozům s automatickou převodovkou. U aut s předním pohonem se jedná o ústrojí Multitronic, které pro Audi vyvinula společnost Luk. Selhávají na něm jak elektronické, tak mechanické části. Verze se spolehlivým pohonem Quattro naproti tomu dostaly spolehlivý automat Tiptronic. S ohledem na jejich stáří a průměrné nájezdy bychom však stejně doporučili odložit peníze stranou na případnou repasi.

Manuální převodovky většinou fungují bez problémů. U vyšších nájezdů je ale lepší připravit se na výměnu spojky a dvouhmotového setrvačníku. Cena i s prací se snadno vyšplhá na třicet tisíc korun. Doporučujeme se vyhnout vozům s automatickou převodovkou. U aut s předním pohonem se jedná o ústrojí Multitronic, které pro Audi vyvinula společnost Luk. Selhávají na něm jak elektronické, tak mechanické části. Verze se spolehlivým pohonem Quattro naproti tomu dostaly spolehlivý automat Tiptronic. S ohledem na jejich stáří a průměrné nájezdy bychom však stejně doporučili odložit peníze stranou na případnou repasi.

Audi má komplikovanou přední nápravu. Ve srovnání s předchůdcem se však její odolnost výrazně vylepšila. Kompletní výměnnou sadu dnes pořídíte asi od patnácti tisíc. Podobnou sumu si připravte i na zadní část.

Audi má komplikovanou přední nápravu. Ve srovnání s předchůdcem se však její odolnost výrazně vylepšila. Kompletní výměnnou sadu dnes pořídíte asi od patnácti tisíc. Podobnou sumu si připravte i na zadní část.

Jak jezdí Audi A4 s motorem 1.9 TDI se dočtete v následující kapitole.

Jak jezdí Audi A4 s motorem 1.9 TDI se dočtete v následující kapitole.

Auto častěji trápí problémy s jednotkou ABS a ESP - většinou pomůže její opětovná iniciace prostřednictvím diagnostiky. Za svítící kontrolkou ale může stát i mrtvý senzor zrychlení. Vyjde asi na tisícikorunu.
Doporučujeme zkontrolovat, jak funguje klimatizace. Pokud se objeví problém, můžete ji zkusit doplnit, často však za problémem stojí zničený kompresor. V druhovýrobě jej seženete asi za devět tisíc korun.
Stejně jako u dalších vozů koncernu VW ze začátku tisíciletí, i A4 trápí vadné moduly zámků dveří. Pokud se auto nezamyká či nesvítí vnitřní osvětlení, na vině bývají opotřebované mikrospínače. Celý neoriginální díl vyjde na tisícovku. Někdy také zatéká do řídicí jednotky komfortních funkcí. Projevuje se například podivným chováním světel či stěračů.
Majitelé si občas stěžují na potíže s přístrojovým štítem. Především v chladném počasí přestane fungovat například ukazatel paliva nebo teploty motoru. Výměnu musí provést kvalifikovaný pracovník s diagnostikou, který nakóduje imobilizér. Samotný použitý díl stojí kolem pěti tisíc.
68
Fotogalerie

Test ojetiny Audi A4 II: Může být za 50 tisíc. Stejný peníz si ale odložte

Audi A4 jízdními vlastnostmi zaostávalo za konkurenčním BMW i Mercedesem, dnes si reputaci napravuje výhodnějšími cenami i servisem.

Kapitoly článku:


Výroba kompaktního prémiového sedanu je disciplínou, na kterou se už po desetiletí soustředí nejen německé automobilky. Po svém, s využitím koncernové techniky, to přes tři dekády zkouší také Audi.

První generace Audi A4, nástupce modelu 80, se objevila na trhu v roce 1994, kdy už byla značka ve skupině slušně etablovaná.

Auto, které sdílelo techniku s tehdejším VW Passat, ale i pozdější Škodou Superb, bylo jasným prodejním úspěchem. Vždyť do roku 2001 se jej vyrobilo téměř 1,7 milionu kusů. A to na rozdíl od konkurentů v podobě Mercedesu třídy C a BMW řady 3 sázelo na motory sdílené s dalšími značkami, i jednodušší uspořádání s převládajícím předním pohonem.

Druhá generace s označením 8E, na kterou se dnes zaměříme, dorazila na přelomu tisíciletí. Audi pro vůz využilo platformu B6. Nenechte se zmýlit názvem navozujícím spřízněnost se soudobým passatem. Automobilka s kruhy ve znaku se na rozdíl od něj nadále držela podélně uložených motorů.

Přidala k tomu ale karoserii využívající vysokopevnostních ocelí i hliníkových profilů, aerodynamicky odladěný podvozek, nebo pokročilé komfortní a bezpečnostní funkce. V roce 2000 to znamenalo plejádu airbagů, stabilizační systém a dva druhy navigací.

Elegantní a bezesporu nadčasový design navrhl s odkazem na větší model A6 Peter Schreyer, který dnes sbírá ocenění za své modely Kia. Asi s ročním zpožděním se na trhu objevilo také provedení Avant a kabriolet.

Výraznou změnou, kterou dokonce u čtyř kruhů označují jako generační, přinesl rok 2004. Tehdy vůz dostal upravený vzhled, a zároveň se objevily nové motory. Model zůstal v nabídce do roku 2008, ještě dalších pět let však vznikal pod názvem Seat Exeo.

Na trhu je ojetých A4 dostatek, ceny ojetých kusů s nejistou historií začínají na padesáti tisících. Pěkné kusy z konce výroby dodnes vyjdou na čtvrt milionu.

Na co si dát při nákupu pozor, radíme v galerii:

1.jpg2.jpg3.jpg

Test Audi A4 s motorem 1.9 TDI naleznete v další kapitole.

Audi A4

Audi A4 je nejmenší model značky s podélně uloženými motory a pohonem všech kol na bázi mezinápravového diferenciálu. Vyrábí se jako sedan, kombi i „terénní“ Allroad.

Test Audi A4 2.0 TDI • Ceny, výbava, data • Facelift páté generace • Audi A4 Allroad • Test Audi A4 35 TDI S tronic

Doporučujeme

Články odjinud