Řada chystaných elektromobilů koncernu VW má další potvrzený kousek nedaleko produkci. Šéf Audi Markus Duessman nyní potvrdil práce na novém elektrickém SUV Q6 e-tron, které přijede v roce 2022. | Audi Q4 e-tron Zdroj: Audi

Řada chystaných elektromobilů koncernu VW má další potvrzený kousek nedaleko produkci. Šéf Audi Markus Duessman nyní potvrdil práce na novém elektrickém SUV Q6 e-tron, které přijede v roce 2022. | Audi Q4 e-tron | Zdroj: Audi

Půjde o technického sourozence elektrické varianty Porsche Macan. Obě značky totiž spolupracují na vývoji nové platformy PPE (Premium Platform Electric). | Audi Q4 e-tron Zdroj: Audi

Půjde o technického sourozence elektrické varianty Porsche Macan. Obě značky totiž spolupracují na vývoji nové platformy PPE (Premium Platform Electric). | Audi Q4 e-tron | Zdroj: Audi

Stejný přístup sdílení techniky jako v případě Porsche Taycan a  nedávno představeného e-tronu GT  tedy využijí značky i pro svá elektrická SUV. | Audi Q4 e-tron Zdroj: Audi

Stejný přístup sdílení techniky jako v případě Porsche Taycan a nedávno představeného e-tronu GT tedy využijí značky i pro svá elektrická SUV. | Audi Q4 e-tron | Zdroj: Audi

V nabídce Audi se Q6 e-tron zasadí velikostně i cenou mezi Q4 e-tron a současně vrcholný e-tron, zatímco bude představovat v podstatě elektrickou variantu spalovacího Q5. | Audi Q4 e-tron Zdroj: Audi

V nabídce Audi se Q6 e-tron zasadí velikostně i cenou mezi Q4 e-tron a současně vrcholný e-tron, zatímco bude představovat v podstatě elektrickou variantu spalovacího Q5. | Audi Q4 e-tron | Zdroj: Audi

Po vzoru Porsche, které chce nechat spalovací Macan v produkci souběžně s jeho elektrickou variantou, by tedy Audi nabízelo vedle sebe Q6 e-tron i Q5, které teprve  nedávno prošlo modernizací . | Audi Q4 e-tron Zdroj: Audi

Po vzoru Porsche, které chce nechat spalovací Macan v produkci souběžně s jeho elektrickou variantou, by tedy Audi nabízelo vedle sebe Q6 e-tron i Q5, které teprve nedávno prošlo modernizací. | Audi Q4 e-tron | Zdroj: Audi

V hierarchii koncernu se nicméně první objeví na silnicích elektrický Macan, podobně jako tomu bylo v případě uvedení výše zmíněných elektrických sourozenců. | Audi e-tron S Zdroj: Audi

V hierarchii koncernu se nicméně první objeví na silnicích elektrický Macan, podobně jako tomu bylo v případě uvedení výše zmíněných elektrických sourozenců. | Audi e-tron S | Zdroj: Audi

Platforma PPE bude vycházet z konstrukce základu J1 použitých u Taycanu a e-tronu GT. Identicky se objeví 800V architektura pro rychlé nabíjení výkonem až 350 kW. Dojezd se u SUV obou značek předpokládá okolo 480 kilometrů. | Audi e-tron S Zdroj: Audi

Platforma PPE bude vycházet z konstrukce základu J1 použitých u Taycanu a e-tronu GT. Identicky se objeví 800V architektura pro rychlé nabíjení výkonem až 350 kW. Dojezd se u SUV obou značek předpokládá okolo 480 kilometrů. | Audi e-tron S | Zdroj: Audi

S popularitou výkonných RS modelů, které již e-tron GT uvedl také pro elektromobily značky Audi, se rovněž v případě Q6 e-tron očekává nejsilnější RS varianta (u elektrického Macanu verze Turbo). | Audi e-tron S Zdroj: Audi

S popularitou výkonných RS modelů, které již e-tron GT uvedl také pro elektromobily značky Audi, se rovněž v případě Q6 e-tron očekává nejsilnější RS varianta (u elektrického Macanu verze Turbo). | Audi e-tron S | Zdroj: Audi

Britský Autocar odhaduje, že dva elektromotory pro pohon všech kol by vozu zajistily výkon okolo 600 koní (441 kW). Výchozí specifikace SUV by nicméně nabídla pouze jeden elektromotor vzadu. | Audi e-tron S Zdroj: Audi

Britský Autocar odhaduje, že dva elektromotory pro pohon všech kol by vozu zajistily výkon okolo 600 koní (441 kW). Výchozí specifikace SUV by nicméně nabídla pouze jeden elektromotor vzadu. | Audi e-tron S | Zdroj: Audi

 | Audi e-tron S Zdroj: Audi

 | Audi e-tron S | Zdroj: Audi

Půjde o technického sourozence elektrické varianty Porsche Macan. Obě značky totiž spolupracují na vývoji nové platformy PPE (Premium Platform Electric). | Audi Q4 e-tron Zdroj: Audi
Stejný přístup sdílení techniky jako v případě Porsche Taycan a  nedávno představeného e-tronu GT  tedy využijí značky i pro svá elektrická SUV. | Audi Q4 e-tron Zdroj: Audi
V nabídce Audi se Q6 e-tron zasadí velikostně i cenou mezi Q4 e-tron a současně vrcholný e-tron, zatímco bude představovat v podstatě elektrickou variantu spalovacího Q5. | Audi Q4 e-tron Zdroj: Audi
Po vzoru Porsche, které chce nechat spalovací Macan v produkci souběžně s jeho elektrickou variantou, by tedy Audi nabízelo vedle sebe Q6 e-tron i Q5, které teprve  nedávno prošlo modernizací . | Audi Q4 e-tron Zdroj: Audi
10
Fotogalerie

Audi Q6 e-tron bude bráchou elektrického Porsche Macan. Přijede už příští rok

Spolupráci Porsche a Audi zanedlouho uvidíme také v kategorii elektrických SUV.

Řada chystaných elektromobilů koncernu VW má další potvrzený kousek nedaleko produkci. Šéf Audi Markus Duessman nyní potvrdil práce na novém elektrickém SUV Q6 e-tron, které přijede v roce 2022. Půjde o technického sourozence elektrické varianty Porsche Macan. Obě značky totiž spolupracují na vývoji nové platformy PPE (Premium Platform Electric).

Stejný přístup sdílení techniky jako v případě Porsche Taycan a nedávno představeného e-tronu GT tedy využijí značky i pro svá elektrická SUV. V nabídce Audi se Q6 e-tron zasadí velikostně i cenou mezi Q4 e-tron a současně vrcholný e-tron, zatímco bude představovat v podstatě elektrickou variantu spalovacího Q5.

Po vzoru Porsche, které chce nechat spalovací Macan v produkci souběžně s jeho elektrickou variantou, by tedy Audi nabízelo vedle sebe Q6 e-tron i Q5, které teprve nedávno prošlo modernizací. V hierarchii koncernu se nicméně první objeví na silnicích elektrický Macan, podobně jako tomu bylo v případě uvedení výše zmíněných elektrických sourozenců.

Platforma PPE bude vycházet z konstrukce základu J1 použitých u Taycanu a e-tronu GT. Identicky se objeví 800V architektura pro rychlé nabíjení výkonem až 350 kW. Dojezd se u SUV obou značek předpokládá okolo 480 kilometrů.

S popularitou výkonných RS modelů, které již e-tron GT uvedl také pro elektromobily značky Audi, se rovněž v případě Q6 e-tron očekává nejsilnější RS varianta (u elektrického Macanu verze Turbo). Britský Autocar odhaduje, že dva elektromotory pro pohon všech kol by vozu zajistily výkon okolo 600 koní (441 kW). Výchozí specifikace SUV by nicméně nabídla pouze jeden elektromotor vzadu.

Galerie doplněna o Audi Q4 e-tron a e-tron S.  

Porsche

Porsche je německý výrobce sportovních automobilů. Firmu založil v roce 1931 Ferdinand Porsche. V roce 1961 vznikl první model legendární řady 911, která se stále vyrábí.

V roce 2009 Porsche – coby velmi profitabilní automobilku – ovládl Volkswagen.

Porsche 718 • Porsche 911 • Porsche Taycan • Porsche Panamera • Porsche Macan • Porsche Cayenne

Doporučujeme

Články odjinud