V této době je příchod silného turbobenzínu bez hybridu velký svátek. Ve španělském hatchbacku se nyní můžete těšit na 190 koní.
Dvoulitrový čtyřválec TSI byl (pokud nepočítáme Cupry) doposud vyhrazen jen lépe vybaveným SUV Ateca a Tarraco. Nyní si ho budou moci užít také řidiči Leonu. Motor vychází z dříve používané jednotky, dostává však nové vstřikovače, nové turbo a podařilo se u něj dosáhnout nižších třecích ztrát. Svých 140 kW (190 k) a 320 Nm posílá na přední kola výhradně skrze sedmistupňovou dvouspojkovou převodovku DSG.
Kvalitní svezení by měla zajistit zadní náprava multi link (vpředu MacPherson) a adekvátní brzdný výkon dodají chlazené přední kotouče v rozměru 312x25 mm. Motor je k dispozici pro hatchback i kombi Sportstourer, které díky němu zrychlí na 100 km/h za 7,4 a 7,6 sekundy.
Spotřeba dle WLTP činí 6,7-7,2 l/100 km u krátkého a 6,7-7,3 l/100 km u dlouhého Leonu. Výroba již začala v továrně v Martorellu, české ceny startují na 722 900 Kč za hatchback – v ceníku kombi není motor 2.0 TSI nyní uveden.