Nestačí vám pro Cupru Ateca 300 koní? ABT má řešení, jako obvykle.
Je to docela jednoznačné. Jakéhokoli extrému se dotkne automobilka u sériového auta, i ten půjde ještě posunout. Ať už je cíl inženýrů jakýkoli, musí vždy počítat s více proměnnými a větší opatrností, než si může dovolit nezávislá, byť renomovaná, tuningová společnost. Proto potom ani nepřekvapí, že 300 koní v kompaktním mainstremovém SUV není dost.
Na starost si Cupru Ateca, první počin samostatné značky Cupra, vzala společnost ABT, která má s laděním sériových i závodních vozů koncernu Volkswagen bohaté zkušenosti. Dvoulitrové TSI normálně dává 224 kilowattů, tedy 300 koňských sil.
Po ladění u ABT umí o padesát koní více, 261 kilowattů. Maximální točivý moment 440 Nm je k dispozici mezi 2000 a 5200 otáčkami za minutu. Zlepšily se tak i dynamické hodnoty. Zrychlení z nuly na sto nyní zabere rovných 5 sekund namísto 5,2 sekund. Maximální rychlost vzrostla o 10 km/h na 255 km/h.
Potěší, že u většího výkonu to nezůstalo. ABT snížil i podvozek, nové jsou tlumiče a pružiny. Cupra je nyní obuta na dvacetipalcových discích v matné černé. Oficiální premiéru bude mít novinka na show v Essenu. Ta se koná od 1. do 9. prosince.