Lancia Ypsilon EcoChic Hybrid 2020

Lancia Ypsilon EcoChic Hybrid 2020

Lancia Ypsilon EcoChic Hybrid 2020

Lancia Ypsilon EcoChic Hybrid 2020

Lancia Ypsilon EcoChic Hybrid 2020

Lancia Ypsilon EcoChic Hybrid 2020

Lancia Ypsilon EcoChic Hybrid 2020

Lancia Ypsilon EcoChic Hybrid 2020

Lancia Ypsilon EcoChic Hybrid 2020

Lancia Ypsilon EcoChic Hybrid 2020

Lancia Ypsilon EcoChic Hybrid 2020

Lancia Ypsilon EcoChic Hybrid 2020

Lancia Ypsilon EcoChic Hybrid 2020

Lancia Ypsilon EcoChic Hybrid 2020

Lancia Ypsilon EcoChic Hybrid 2020

Lancia Ypsilon EcoChic Hybrid 2020

Lancia Ypsilon EcoChic Hybrid 2020

Lancia Ypsilon EcoChic Hybrid 2020

Lancia Ypsilon EcoChic Hybrid 2020

Lancia Ypsilon EcoChic Hybrid 2020

Lancia Ypsilon EcoChic Hybrid 2020

Lancia Ypsilon EcoChic Hybrid 2020

Lancia Ypsilon EcoChic Hybrid 2020

Lancia Ypsilon EcoChic Hybrid 2020

Lancia Ypsilon EcoChic Hybrid 2020

Lancia Ypsilon EcoChic Hybrid 2020

Lancia Ypsilon EcoChic Hybrid 2020

Lancia Ypsilon EcoChic Hybrid 2020

Lancia Ypsilon EcoChic Hybrid 2020

Lancia Ypsilon EcoChic Hybrid 2020

Lancia Ypsilon EcoChic Hybrid 2020

Lancia Ypsilon EcoChic Hybrid 2020

Lancia Ypsilon EcoChic Hybrid 2020

Lancia Ypsilon EcoChic Hybrid 2020

Lancia Ypsilon EcoChic Hybrid 2020

Lancia Ypsilon EcoChic Hybrid 2020

Lancia Ypsilon EcoChic Hybrid 2020

Lancia Ypsilon EcoChic Hybrid 2020

Lancia Ypsilon EcoChic Hybrid 2020

Lancia Ypsilon EcoChic Hybrid 2020

Lancia Ypsilon EcoChic Hybrid 2020

Lancia Ypsilon EcoChic Hybrid 2020

Lancia Ypsilon EcoChic Hybrid 2020

Lancia Ypsilon EcoChic Hybrid 2020

Lancia Ypsilon EcoChic Hybrid 2020

Lancia Ypsilon EcoChic Hybrid 2020

Lancia Ypsilon EcoChic Hybrid 2020

Lancia Ypsilon EcoChic Hybrid 2020

Lancia Ypsilon EcoChic Hybrid 2020

Lancia Ypsilon EcoChic Hybrid 2020

Lancia Ypsilon EcoChic Hybrid 2020

Lancia Ypsilon EcoChic Hybrid 2020

Lancia Ypsilon EcoChic Hybrid 2020
Lancia Ypsilon EcoChic Hybrid 2020
Lancia Ypsilon EcoChic Hybrid 2020
Lancia Ypsilon EcoChic Hybrid 2020
26
Fotogalerie

Lancia utíká hrobníkovi z lopaty. V Itálii uvedla mild-hybridní Ypsilon EcoChic

Ano, Lancia stále žije. Prodává se sice jen v několika evropských státech a nemůže nabídnou více než jediný, a navíc devět let starý model. Přesto je o něj pořád zájem a Fiat doufá, že nadále bude. Také proto byl pohon modelu Ypsilon částečně elektrifikován technikou z Pandy.

Delta Integrale, Stratos, Thema, Thesis, z těch ještě starších třeba Aurelia, Flaminia, Fulvia nebo Flavia. Asi bychom tady seděli hodně dlouho, než bychom si vzpomněli na všechny důležité modely automobilky Lancia, ve srovnání s přítomností by to však bylo poněkud hořkosladké zamyšlení.

Současnost věhlasné italské značky je pouhým stínem někdejší slávy. Kdysi hrdá firma dnes pod křídly Fiatu, respektive koncernu FCA zredukovala svůj výrobní program na jeden jediný model, který se kromě Itálie prodává jen na několika málo dalších trzích (třeba ve Španělsku nebo Švýcarsku, pokud vás to zajímá). A překvapivě se mu stále daří.

Na domácí půdě patří obstarožní Lancia Ypsilon vyráběná od roku 2011 k vůbec nejprodávanějším vozům a na odbyt jde dokonce tak dobře, že značka v roce 2019 v součtu prodala téměř 59 tisíc aut. Zní to skoro neuvěřitelně, ale díky tomu dosáhla na evropském kontinentu lepší prodeje než Alfa Romeo, která se svými všemi vozy oslovila všeho všudy „jen“ něco málo přes 54.000 zákazníků.

Asi proto není příliš překvapivé, že se FCA ještě nechce definitivně zavřít krám a místo toho Lancia naopak posiluje. Tedy nijak radikálně a dělá to především kvůli pokutování emisních limitů, každopádně Ypsilon bude nově k mání i s hybridním pohonem pod označením EcoChic.

Přesněji řečeno mild-hybridním převzatým z Fiatu 500 a Panda. Pro zákazníky to znamená, že si budou moci pořídit Ypsilon s litrovým tříválcem Firefly o výkonu 70 koní a maximálním točivém momentu 92 N.m. Malé spalovací jednotce pak asistuje 12voltový startér-generátor (BSG), který obsluhuje systém stop-start, pomáhá při akceleraci a rekuperuje brzdnou energii do malého lithium-iontového akumulátoru o kapacitě jen 0,13 kWh.

Jednotka BSG má výkon 5 koní a točivý moment 20 newtonmetrů, jak již ale bylo řečeno, čistě vlastní silou mobilitu Ypsilonu nezajistí. Místo toho pomáhá a snaží se snižovat spotřebu. Podle Lancie o 24 procent, což na papíře vůbec nevypadá špatně. Podle tabulek by mělo italské mini jezdit ve městě za 4,7 až 4,9 l/100 km, mimo město v od 3,5 do 3,6 litru a v průměru vychází jeho spotřeba podle výbavy a použitých pneumatik na 4,0 až 4,1 l/100 km.

Maximální rychlost nové verze Ypsilonu činí 163 kilometrů v hodině, zatímco zrychlení z místa na 100 km/h zvládne za 14,2 sekundy. A na kolik si Lancia mild-hybrid cení? Vůz byl krátce za zaváděcí částku 12.750 eur, tedy v přepočtu asi 343 tisíc, běžně však bude dostupný za 14.450 eur, což dělá nejméně 388 tisíc Kč. Jestli bude novinka úspěšná, v době masivního pádu prodejů aut kvůli koronavirové krizi nikdo říci nedokáže. Více nám poví až statistika v příštích měsících.

Lancia

Lancia, založená v roce 1906, patří k nejstarším světovým automobilkám. První vůz vznikl v roce 1908.

Až do šedesátých let 20. století zůstala Lancia nezávislá. V roce 1969 ji ale převzal Fiat, kde má roli luxusnější alternativy k jeho automobilům. Od roku 2021 patří Lancia do skupiny Stellantis.

Lancia Ypsilon

Doporučujeme

Články odjinud