Audi označuje svůj nový elektromobil e-tron GT jako „gran turismo budoucnosti“. Zároveň však koukáme také na vůbec první elektrické RS v rodině ostrých modelů Audi. | Audi e-tron GT a RS e-tron GT Foto: Audi

Audi označuje svůj nový elektromobil e-tron GT jako „gran turismo budoucnosti“. Zároveň však koukáme také na vůbec první elektrické RS v rodině ostrých modelů Audi. | Audi e-tron GT a RS e-tron GT | Foto: Audi

Vedle sebe totiž automobilka představuje jak slabší verzi e-tron GT quattro, tak vrcholné RS e-tron GT. Ani výchozí verzi ale elektrické koně a rychlost určitě nechybí. | Audi e-tron GT a RS e-tron GT Foto: Audi

Vedle sebe totiž automobilka představuje jak slabší verzi e-tron GT quattro, tak vrcholné RS e-tron GT. Ani výchozí verzi ale elektrické koně a rychlost určitě nechybí. | Audi e-tron GT a RS e-tron GT | Foto: Audi

Mnoha rozdílů oproti konceptu  e-tron GT z roku 2018  si u produkční verze elektromobilu zřejmě ani nevšimnete. Audi se opravdu drželo původní předlohy, která svými proporcemi už tehdy naznačovala sourozenecký vztah s Porsche Taycan... | Audi e-tron GT a RS e-tron GT Foto: Audi

Mnoha rozdílů oproti konceptu e-tron GT z roku 2018 si u produkční verze elektromobilu zřejmě ani nevšimnete. Audi se opravdu drželo původní předlohy, která svými proporcemi už tehdy naznačovala sourozenecký vztah s Porsche Taycan... | Audi e-tron GT a RS e-tron GT | Foto: Audi

...– e-tron GT používá identickou platformu včetně 800V architektury, dvou elektromotorů i dvourychlostní převodovky vzadu. | Audi e-tron GT a RS e-tron GT Foto: Audi

...– e-tron GT používá identickou platformu včetně 800V architektury, dvou elektromotorů i dvourychlostní převodovky vzadu. | Audi e-tron GT a RS e-tron GT | Foto: Audi

Jak byste u elektromobilu čekali, exteriér hledí na aerodynamiku s koeficientem odporu vzduchu Cx na hodnotě 0,24. | Audi e-tron GT a RS e-tron GT Foto: Audi

Jak byste u elektromobilu čekali, exteriér hledí na aerodynamiku s koeficientem odporu vzduchu Cx na hodnotě 0,24. | Audi e-tron GT a RS e-tron GT | Foto: Audi

S délkou 4,99 m, šířkou 1,96 m, výškou 1,41 m a rozvorem 2,90 m se e-tron GT přibližuje rozměrům současného Audi A7 Sportback, siluetu blíže k zemi však elektromobilu zajišťuje o 17 mm nižší úroveň střechy. | Audi e-tron GT a RS e-tron GT Foto: Audi

S délkou 4,99 m, šířkou 1,96 m, výškou 1,41 m a rozvorem 2,90 m se e-tron GT přibližuje rozměrům současného Audi A7 Sportback, siluetu blíže k zemi však elektromobilu zajišťuje o 17 mm nižší úroveň střechy. | Audi e-tron GT a RS e-tron GT | Foto: Audi

Zavazadlový prostor má objem 405 litrů a doplňuje ho menší kufr pod přední kapotou s kapacitou 85 litrů. | Audi e-tron GT a RS e-tron GT Foto: Audi

Zavazadlový prostor má objem 405 litrů a doplňuje ho menší kufr pod přední kapotou s kapacitou 85 litrů. | Audi e-tron GT a RS e-tron GT | Foto: Audi

O možném příchodu ještě slabších verzí (třeba s jedním elektromotorem) Audi zatím nemluví. V tuto chvíli tedy představuje dvě varianty lišící se především výkonem. | Audi e-tron GT a RS e-tron GT Foto: Audi

O možném příchodu ještě slabších verzí (třeba s jedním elektromotorem) Audi zatím nemluví. V tuto chvíli tedy představuje dvě varianty lišící se především výkonem. | Audi e-tron GT a RS e-tron GT | Foto: Audi

Výchozí e-tron GT quattro nabídne ze dvou elektromotorů systémový výkon 350 kW (476 koní) a 630 N.m točivého momentu, zatímco silné RS e-tron GT zajistí hodnoty celkem 440 kW (598 koní) and 830 N.m. | Audi e-tron GT a RS e-tron GT Foto: Audi

Výchozí e-tron GT quattro nabídne ze dvou elektromotorů systémový výkon 350 kW (476 koní) a 630 N.m točivého momentu, zatímco silné RS e-tron GT zajistí hodnoty celkem 440 kW (598 koní) and 830 N.m. | Audi e-tron GT a RS e-tron GT | Foto: Audi

Oba modely však umí při aktivaci řízeného startu (launch control) na 2,5 sekundy navýšit svůj výkon až na 390 kW (530 koní), respektive 475 kW (646 koní) ve verzi RS. | Audi e-tron GT a RS e-tron GT Foto: Audi

Oba modely však umí při aktivaci řízeného startu (launch control) na 2,5 sekundy navýšit svůj výkon až na 390 kW (530 koní), respektive 475 kW (646 koní) ve verzi RS. | Audi e-tron GT a RS e-tron GT | Foto: Audi

Díky tomu se z klidu na 100 km/h dostane e-tron GT quattro za 4,1 sekundy a RS e-tron GT za 3,3 sekundy. Hodnoty maximální rychlosti se liší jen minimálně, 245 vs. 250 km/h (elektronicky limitovaných). | Audi e-tron GT a RS e-tron GT Foto: Audi

Díky tomu se z klidu na 100 km/h dostane e-tron GT quattro za 4,1 sekundy a RS e-tron GT za 3,3 sekundy. Hodnoty maximální rychlosti se liší jen minimálně, 245 vs. 250 km/h (elektronicky limitovaných). | Audi e-tron GT a RS e-tron GT | Foto: Audi

Identicky používají obě verze i akumulátor o využitelné kapacitě 85 kWh. Dojezd na jedno nabití Audi prozatím zmiňuje jen předpokládanou hodnotou přes 488 km (WLTP) pro slabší e-tron GT quattro. | Audi e-tron GT a RS e-tron GT Foto: Audi

Identicky používají obě verze i akumulátor o využitelné kapacitě 85 kWh. Dojezd na jedno nabití Audi prozatím zmiňuje jen předpokládanou hodnotou přes 488 km (WLTP) pro slabší e-tron GT quattro. | Audi e-tron GT a RS e-tron GT | Foto: Audi

Standardem je nabíjení střídavým proudem s výkonem 11 kW, kdežto 22 kW nabídne značka krátce po uvedení na trh. | Audi e-tron GT a RS e-tron GT Foto: Audi

Standardem je nabíjení střídavým proudem s výkonem 11 kW, kdežto 22 kW nabídne značka krátce po uvedení na trh. | Audi e-tron GT a RS e-tron GT | Foto: Audi

Nabíjení u DC rychlonabíječek bude možné standardně výkonem až 270 kW – za pět minut nabíjení tak půjde získat dojezd asi 100 km. | Audi e-tron GT a RS e-tron GT Foto: Audi

Nabíjení u DC rychlonabíječek bude možné standardně výkonem až 270 kW – za pět minut nabíjení tak půjde získat dojezd asi 100 km. | Audi e-tron GT a RS e-tron GT | Foto: Audi

S další výbavou se Audi u e-tronu GT nedrželo zpátky. Uzamykatelný zadní diferenciál je standardem pro obě verze (volitelně elektronicky řízený pro RS), nechybí možnost sytému natáčení zadních kol nebo adaptivní vzduchové odpružení (pro RS). | Audi e-tron GT a RS e-tron GT Foto: Audi

S další výbavou se Audi u e-tronu GT nedrželo zpátky. Uzamykatelný zadní diferenciál je standardem pro obě verze (volitelně elektronicky řízený pro RS), nechybí možnost sytému natáčení zadních kol nebo adaptivní vzduchové odpružení (pro RS). | Audi e-tron GT a RS e-tron GT | Foto: Audi

Nabídka kol se pohybuje v rozměrech od 19 po 21 palců, kdežto oba modely lze vybavit i sadou karbon-keramických brzd s předními kotouči o průměru 420 mm. | Audi e-tron GT a RS e-tron GT Foto: Audi

Nabídka kol se pohybuje v rozměrech od 19 po 21 palců, kdežto oba modely lze vybavit i sadou karbon-keramických brzd s předními kotouči o průměru 420 mm. | Audi e-tron GT a RS e-tron GT | Foto: Audi

Velkým rozdílem vůči Taycanu je interiér e-tronu GT, který působí mnohem tradičnějším dojmem bez zakřiveného displeje před řidičem nebo množství obrazovek a dotykových ploch. | Audi e-tron GT a RS e-tron GT Foto: Audi

Velkým rozdílem vůči Taycanu je interiér e-tronu GT, který působí mnohem tradičnějším dojmem bez zakřiveného displeje před řidičem nebo množství obrazovek a dotykových ploch. | Audi e-tron GT a RS e-tron GT | Foto: Audi

V Audi stále najdete fyzická tlačítka (třeba pro ovládání standardní třízónové klimatizace), kdežto volič D/N/R se dočkal minimalizace na jednoduchý tlačítkový ovladač na středovém tunelu. | Audi e-tron GT a RS e-tron GT Foto: Audi

V Audi stále najdete fyzická tlačítka (třeba pro ovládání standardní třízónové klimatizace), kdežto volič D/N/R se dočkal minimalizace na jednoduchý tlačítkový ovladač na středovém tunelu. | Audi e-tron GT a RS e-tron GT | Foto: Audi

Standardem je tedy 12,3palcový přístrojový štít a 10,1palcový displej infotainmentu s inteligentní navigací, Wi-Fi hot-spotem nebo ovládáním přirozenou řečí. | Audi e-tron GT a RS e-tron GT Foto: Audi

Standardem je tedy 12,3palcový přístrojový štít a 10,1palcový displej infotainmentu s inteligentní navigací, Wi-Fi hot-spotem nebo ovládáním přirozenou řečí. | Audi e-tron GT a RS e-tron GT | Foto: Audi

Pozornost dává Audi také možnosti kompletně veganského interiéru (kombinace umělé kůže a mikrovlákna Dinamica), tvořeného převážně z recyklovaných materiálů. | Audi e-tron GT a RS e-tron GT Foto: Audi

Pozornost dává Audi také možnosti kompletně veganského interiéru (kombinace umělé kůže a mikrovlákna Dinamica), tvořeného převážně z recyklovaných materiálů. | Audi e-tron GT a RS e-tron GT | Foto: Audi

Čalounění pravou kůží v mnoha odstínech bude ale nabízeno i nadále jako alternativa. | Audi e-tron GT a RS e-tron GT Foto: Audi

Čalounění pravou kůží v mnoha odstínech bude ale nabízeno i nadále jako alternativa. | Audi e-tron GT a RS e-tron GT | Foto: Audi

Na cestách uvidíme první e-trony GT už zanedlouho, výroba totiž  započala s předstihem už v prosinci . České zastoupení automobilky tak potvrzuje zahájení předprodeje ve druhé polovině února. | Audi e-tron GT a RS e-tron GT Foto: Audi

Na cestách uvidíme první e-trony GT už zanedlouho, výroba totiž započala s předstihem už v prosinci. České zastoupení automobilky tak potvrzuje zahájení předprodeje ve druhé polovině února. | Audi e-tron GT a RS e-tron GT | Foto: Audi

Cenovka výchozího e-tronu GT quattro bude začínat na 2.774.900 Kč, na silnější RS e-tron GT si zájemci připraví minimálně 3.756.900 Kč. | Audi e-tron GT a RS e-tron GT Foto: Audi

Cenovka výchozího e-tronu GT quattro bude začínat na 2.774.900 Kč, na silnější RS e-tron GT si zájemci připraví minimálně 3.756.900 Kč. | Audi e-tron GT a RS e-tron GT | Foto: Audi

| Audi e-tron GT a RS e-tron GT Foto: Audi

| Audi e-tron GT a RS e-tron GT | Foto: Audi

| Audi e-tron GT a RS e-tron GT Foto: Audi

| Audi e-tron GT a RS e-tron GT | Foto: Audi

| Audi e-tron GT a RS e-tron GT Foto: Audi

| Audi e-tron GT a RS e-tron GT | Foto: Audi

| Audi e-tron GT a RS e-tron GT Foto: Audi

| Audi e-tron GT a RS e-tron GT | Foto: Audi

| Audi e-tron GT a RS e-tron GT Foto: Audi

| Audi e-tron GT a RS e-tron GT | Foto: Audi

| Audi e-tron GT a RS e-tron GT Foto: Audi

| Audi e-tron GT a RS e-tron GT | Foto: Audi

| Audi e-tron GT a RS e-tron GT Foto: Audi

| Audi e-tron GT a RS e-tron GT | Foto: Audi

| Audi e-tron GT a RS e-tron GT Foto: Audi

| Audi e-tron GT a RS e-tron GT | Foto: Audi

| Audi e-tron GT a RS e-tron GT Foto: Audi

| Audi e-tron GT a RS e-tron GT | Foto: Audi

| Audi e-tron GT a RS e-tron GT Foto: Audi

| Audi e-tron GT a RS e-tron GT | Foto: Audi

| Audi e-tron GT a RS e-tron GT Foto: Audi

| Audi e-tron GT a RS e-tron GT | Foto: Audi

| Audi e-tron GT a RS e-tron GT Foto: Audi

| Audi e-tron GT a RS e-tron GT | Foto: Audi

| Audi e-tron GT a RS e-tron GT Foto: Audi

| Audi e-tron GT a RS e-tron GT | Foto: Audi

| Audi e-tron GT a RS e-tron GT Foto: Audi

| Audi e-tron GT a RS e-tron GT | Foto: Audi

| Audi e-tron GT a RS e-tron GT Foto: Audi

| Audi e-tron GT a RS e-tron GT | Foto: Audi

| Audi e-tron GT a RS e-tron GT Foto: Audi

| Audi e-tron GT a RS e-tron GT | Foto: Audi

| Audi e-tron GT a RS e-tron GT Foto: Audi

| Audi e-tron GT a RS e-tron GT | Foto: Audi

| Audi e-tron GT a RS e-tron GT Foto: Audi

| Audi e-tron GT a RS e-tron GT | Foto: Audi

| Audi e-tron GT a RS e-tron GT Foto: Audi

| Audi e-tron GT a RS e-tron GT | Foto: Audi

| Audi e-tron GT a RS e-tron GT Foto: Audi

| Audi e-tron GT a RS e-tron GT | Foto: Audi

| Audi e-tron GT a RS e-tron GT Foto: Audi

| Audi e-tron GT a RS e-tron GT | Foto: Audi

| Audi e-tron GT a RS e-tron GT Foto: Audi

| Audi e-tron GT a RS e-tron GT | Foto: Audi

| Audi e-tron GT a RS e-tron GT Foto: Audi

| Audi e-tron GT a RS e-tron GT | Foto: Audi

| Audi e-tron GT a RS e-tron GT Foto: Audi

| Audi e-tron GT a RS e-tron GT | Foto: Audi

| Audi e-tron GT a RS e-tron GT Foto: Audi

| Audi e-tron GT a RS e-tron GT | Foto: Audi

| Audi e-tron GT a RS e-tron GT Foto: Audi

| Audi e-tron GT a RS e-tron GT | Foto: Audi

| Audi e-tron GT a RS e-tron GT Foto: Audi

| Audi e-tron GT a RS e-tron GT | Foto: Audi

| Audi e-tron GT a RS e-tron GT Foto: Audi

| Audi e-tron GT a RS e-tron GT | Foto: Audi

| Audi e-tron GT a RS e-tron GT Foto: Audi

| Audi e-tron GT a RS e-tron GT | Foto: Audi

| Audi e-tron GT a RS e-tron GT Foto: Audi

| Audi e-tron GT a RS e-tron GT | Foto: Audi

| Audi e-tron GT a RS e-tron GT Foto: Audi

| Audi e-tron GT a RS e-tron GT | Foto: Audi

| Audi e-tron GT a RS e-tron GT Foto: Audi

| Audi e-tron GT a RS e-tron GT | Foto: Audi

| Audi e-tron GT a RS e-tron GT Foto: Audi

| Audi e-tron GT a RS e-tron GT | Foto: Audi

| Audi e-tron GT a RS e-tron GT Foto: Audi

| Audi e-tron GT a RS e-tron GT | Foto: Audi

| Audi e-tron GT a RS e-tron GT Foto: Audi

| Audi e-tron GT a RS e-tron GT | Foto: Audi

| Audi e-tron GT a RS e-tron GT Foto: Audi

| Audi e-tron GT a RS e-tron GT | Foto: Audi

| Audi e-tron GT a RS e-tron GT Foto: Audi

| Audi e-tron GT a RS e-tron GT | Foto: Audi

| Audi e-tron GT a RS e-tron GT Foto: Audi

| Audi e-tron GT a RS e-tron GT | Foto: Audi

| Audi e-tron GT a RS e-tron GT Foto: Audi

| Audi e-tron GT a RS e-tron GT | Foto: Audi

Vedle sebe totiž automobilka představuje jak slabší verzi e-tron GT quattro, tak vrcholné RS e-tron GT. Ani výchozí verzi ale elektrické koně a rychlost určitě nechybí. | Audi e-tron GT a RS e-tron GT Foto: Audi
Mnoha rozdílů oproti konceptu  e-tron GT z roku 2018  si u produkční verze elektromobilu zřejmě ani nevšimnete. Audi se opravdu drželo původní předlohy, která svými proporcemi už tehdy naznačovala sourozenecký vztah s Porsche Taycan... | Audi e-tron GT a RS e-tron GT Foto: Audi
...– e-tron GT používá identickou platformu včetně 800V architektury, dvou elektromotorů i dvourychlostní převodovky vzadu. | Audi e-tron GT a RS e-tron GT Foto: Audi
Jak byste u elektromobilu čekali, exteriér hledí na aerodynamiku s koeficientem odporu vzduchu Cx na hodnotě 0,24. | Audi e-tron GT a RS e-tron GT Foto: Audi
62
Fotogalerie

Nové Audi e-tron GT oficiálně: Taycan od Audi má až 646 koní, známe i české ceny

Elektrické čtyřdveřové „kupé“ od Audi se již oficiálně ukazuje světu, a to hned ve dvou specifikacích včetně té nejsilnější.

Audi označuje svůj nový elektromobil e-tron GT jako „gran turismo budoucnosti“. Zároveň však koukáme také na vůbec první elektrické RS v rodině ostrých modelů Audi. Vedle sebe totiž automobilka představuje jak slabší verzi e-tron GT quattro, tak vrcholné RS e-tron GT. Ani výchozí verzi ale elektrické koně a rychlost určitě nechybí.

Mnoha rozdílů oproti konceptu e-tron GT z roku 2018 si u produkční verze elektromobilu zřejmě ani nevšimnete. Audi se opravdu drželo původní předlohy, která svými proporcemi už tehdy naznačovala sourozenecký vztah s Porsche Taycan – e-tron GT používá identickou platformu včetně 800V architektury, dvou elektromotorů i dvourychlostní převodovky vzadu.  

Jak byste u elektromobilu čekali, exteriér hledí na aerodynamiku s koeficientem odporu vzduchu Cx na hodnotě 0,24. S délkou 4,99 m, šířkou 1,96 m, výškou 1,41 m a rozvorem 2,90 m se e-tron GT přibližuje rozměrům současného Audi A7 Sportback, siluetu blíže k zemi však elektromobilu zajišťuje o 17 mm nižší úroveň střechy. Zavazadlový prostor má objem 405 litrů a doplňuje ho menší kufr pod přední kapotou s kapacitou 85 litrů.

O možném příchodu ještě slabších verzí (třeba s jedním elektromotorem) Audi zatím nemluví. V tuto chvíli tedy představuje dvě varianty lišící se především výkonem. Výchozí e-tron GT quattro nabídne ze dvou elektromotorů systémový výkon 350 kW (476 koní) a 630 N.m točivého momentu, zatímco silné RS e-tron GT zajistí hodnoty celkem 440 kW (598 koní) and 830 N.m.

Oba modely však umí při aktivaci řízeného startu (launch control) na 2,5 sekundy navýšit svůj výkon až na 390 kW (530 koní), respektive 475 kW (646 koní) ve verzi RS. Díky tomu se z klidu na 100 km/h dostane e-tron GT quattro za 4,1 sekundy a RS e-tron GT za 3,3 sekundy. Hodnoty maximální rychlosti se liší jen minimálně, 245 vs. 250 km/h (elektronicky limitovaných).

Identicky používají obě verze i akumulátor o využitelné kapacitě 85 kWh. Dojezd na jedno nabití Audi prozatím zmiňuje jen předpokládanou hodnotou přes 488 km (WLTP) pro slabší e-tron GT quattro. Standardem je nabíjení střídavým proudem s výkonem 11 kW, kdežto 22 kW nabídne značka krátce po uvedení na trh. Nabíjení u DC rychlonabíječek bude možné standardně výkonem až 270 kW – za pět minut nabíjení tak půjde získat dojezd asi 100 km.

S další výbavou se Audi u e-tronu GT nedrželo zpátky. Uzamykatelný zadní diferenciál je standardem pro obě verze (volitelně elektronicky řízený pro RS), nechybí možnost sytému natáčení zadních kol nebo adaptivní vzduchové odpružení (pro RS). Nabídka kol se pohybuje v rozměrech od 19 po 21 palců, kdežto oba modely lze vybavit i sadou karbon-keramických brzd s předními kotouči o průměru 420 mm.

Velkým rozdílem vůči Taycanu je interiér e-tronu GT, který působí mnohem tradičnějším dojmem bez zakřiveného displeje před řidičem nebo množství obrazovek a dotykových ploch. V Audi stále najdete fyzická tlačítka (třeba pro ovládání standardní třízónové klimatizace), kdežto volič D/N/R se dočkal minimalizace na jednoduchý tlačítkový ovladač na středovém tunelu.

Standardem je tedy 12,3palcový přístrojový štít a 10,1palcový displej infotainmentu s inteligentní navigací, Wi-Fi hot-spotem nebo ovládáním přirozenou řečí. Pozornost dává Audi také možnosti kompletně veganského interiéru (kombinace umělé kůže a mikrovlákna Dinamica), tvořeného převážně z recyklovaných materiálů. Čalounění pravou kůží v mnoha odstínech bude ale nabízeno i nadále jako alternativa.

Na cestách uvidíme první e-trony GT už zanedlouho, výroba totiž započala s předstihem už v prosinci. České zastoupení automobilky tak potvrzuje zahájení předprodeje ve druhé polovině února. Cena výchozího e-tronu GT quattro bude začínat na 2.774.900 Kč, na silnější RS e-tron GT si zájemci připraví minimálně 3.756.900 Kč.

Audi

Německá automobilka Audi patří do od roku 1964 ke koncernu Volkswagen, ve kterém má roli prémiové značky. Počátky společnosti sahají do roku 1899 a k zakladateli Augustu Horchovi.

Audi A1 •  Audi A3Audi A4Audi A5Audi A6Audi A7Audi A8Audi Q2Audi Q3Audi Q5Audi Q7Audi Q8Audi R8Audi e-tron

Doporučujeme

Články odjinud