Obě značky stojí před asi nejdůležitější transformací v historii. Pro představu, loni šlo na výzkum a vývoj 880 mil. eur.

Obě značky stojí před asi nejdůležitější transformací v historii. Pro představu, loni šlo na výzkum a vývoj 880 mil. eur.

| TEST Seat Leon 1.5 eTSI (110 kW) DSG Foto: Ondřej Kroutil

| TEST Seat Leon 1.5 eTSI (110 kW) DSG | Foto: Ondřej Kroutil

| TEST Seat Leon 1.5 eTSI (110 kW) DSG Foto: Ondřej Kroutil

| TEST Seat Leon 1.5 eTSI (110 kW) DSG | Foto: Ondřej Kroutil

| TEST Seat Leon 1.5 eTSI (110 kW) DSG Foto: Ondřej Kroutil

| TEST Seat Leon 1.5 eTSI (110 kW) DSG | Foto: Ondřej Kroutil

| TEST Seat Leon 1.5 eTSI (110 kW) DSG Foto: Ondřej Kroutil

| TEST Seat Leon 1.5 eTSI (110 kW) DSG | Foto: Ondřej Kroutil

| TEST Seat Leon 1.5 eTSI (110 kW) DSG Foto: Ondřej Kroutil

| TEST Seat Leon 1.5 eTSI (110 kW) DSG | Foto: Ondřej Kroutil

| TEST Seat Leon 1.5 eTSI (110 kW) DSG Foto: Ondřej Kroutil

| TEST Seat Leon 1.5 eTSI (110 kW) DSG | Foto: Ondřej Kroutil

| TEST Seat Leon 1.5 eTSI (110 kW) DSG Foto: Ondřej Kroutil

| TEST Seat Leon 1.5 eTSI (110 kW) DSG | Foto: Ondřej Kroutil

| TEST Seat Leon 1.5 eTSI (110 kW) DSG Foto: Ondřej Kroutil

| TEST Seat Leon 1.5 eTSI (110 kW) DSG | Foto: Ondřej Kroutil

| TEST Seat Leon 1.5 eTSI (110 kW) DSG Foto: Ondřej Kroutil

| TEST Seat Leon 1.5 eTSI (110 kW) DSG | Foto: Ondřej Kroutil

| TEST Seat Leon 1.5 eTSI (110 kW) DSG Foto: Ondřej Kroutil

| TEST Seat Leon 1.5 eTSI (110 kW) DSG | Foto: Ondřej Kroutil

| TEST Seat Leon 1.5 eTSI (110 kW) DSG Foto: Ondřej Kroutil

| TEST Seat Leon 1.5 eTSI (110 kW) DSG | Foto: Ondřej Kroutil

| TEST Seat Leon 1.5 eTSI (110 kW) DSG Foto: Ondřej Kroutil

| TEST Seat Leon 1.5 eTSI (110 kW) DSG | Foto: Ondřej Kroutil

| TEST Seat Leon 1.5 eTSI (110 kW) DSG Foto: Ondřej Kroutil

| TEST Seat Leon 1.5 eTSI (110 kW) DSG | Foto: Ondřej Kroutil

| TEST Seat Leon 1.5 eTSI (110 kW) DSG Foto: Ondřej Kroutil

| TEST Seat Leon 1.5 eTSI (110 kW) DSG | Foto: Ondřej Kroutil

| TEST Seat Leon 1.5 eTSI (110 kW) DSG Foto: Ondřej Kroutil

| TEST Seat Leon 1.5 eTSI (110 kW) DSG | Foto: Ondřej Kroutil

| TEST Seat Leon 1.5 eTSI (110 kW) DSG Foto: Ondřej Kroutil

| TEST Seat Leon 1.5 eTSI (110 kW) DSG | Foto: Ondřej Kroutil

| TEST Seat Leon 1.5 eTSI (110 kW) DSG Foto: Ondřej Kroutil

| TEST Seat Leon 1.5 eTSI (110 kW) DSG | Foto: Ondřej Kroutil

| TEST Seat Leon 1.5 eTSI (110 kW) DSG Foto: Ondřej Kroutil

| TEST Seat Leon 1.5 eTSI (110 kW) DSG | Foto: Ondřej Kroutil

| TEST Seat Leon 1.5 eTSI (110 kW) DSG Foto: Ondřej Kroutil

| TEST Seat Leon 1.5 eTSI (110 kW) DSG | Foto: Ondřej Kroutil

| TEST Seat Leon 1.5 eTSI (110 kW) DSG Foto: Ondřej Kroutil

| TEST Seat Leon 1.5 eTSI (110 kW) DSG | Foto: Ondřej Kroutil

| TEST Seat Leon 1.5 eTSI (110 kW) DSG Foto: Ondřej Kroutil

| TEST Seat Leon 1.5 eTSI (110 kW) DSG | Foto: Ondřej Kroutil

| TEST Seat Leon 1.5 eTSI (110 kW) DSG Foto: Ondřej Kroutil

| TEST Seat Leon 1.5 eTSI (110 kW) DSG | Foto: Ondřej Kroutil

| TEST Seat Leon 1.5 eTSI (110 kW) DSG Foto: Ondřej Kroutil

| TEST Seat Leon 1.5 eTSI (110 kW) DSG | Foto: Ondřej Kroutil

| TEST Seat Leon 1.5 eTSI (110 kW) DSG Foto: Ondřej Kroutil

| TEST Seat Leon 1.5 eTSI (110 kW) DSG | Foto: Ondřej Kroutil

| TEST Seat Leon 1.5 eTSI (110 kW) DSG Foto: Ondřej Kroutil

| TEST Seat Leon 1.5 eTSI (110 kW) DSG | Foto: Ondřej Kroutil

| TEST Seat Leon 1.5 eTSI (110 kW) DSG Foto: Ondřej Kroutil

| TEST Seat Leon 1.5 eTSI (110 kW) DSG | Foto: Ondřej Kroutil

| TEST Seat Leon 1.5 eTSI (110 kW) DSG Foto: Ondřej Kroutil

| TEST Seat Leon 1.5 eTSI (110 kW) DSG | Foto: Ondřej Kroutil

| TEST Seat Leon 1.5 eTSI (110 kW) DSG Foto: Ondřej Kroutil

| TEST Seat Leon 1.5 eTSI (110 kW) DSG | Foto: Ondřej Kroutil

| TEST Seat Leon 1.5 eTSI (110 kW) DSG Foto: Ondřej Kroutil

| TEST Seat Leon 1.5 eTSI (110 kW) DSG | Foto: Ondřej Kroutil

| TEST Seat Leon 1.5 eTSI (110 kW) DSG Foto: Ondřej Kroutil

| TEST Seat Leon 1.5 eTSI (110 kW) DSG | Foto: Ondřej Kroutil

| TEST Seat Leon 1.5 eTSI (110 kW) DSG Foto: Ondřej Kroutil

| TEST Seat Leon 1.5 eTSI (110 kW) DSG | Foto: Ondřej Kroutil

| TEST Seat Leon 1.5 eTSI (110 kW) DSG Foto: Ondřej Kroutil

| TEST Seat Leon 1.5 eTSI (110 kW) DSG | Foto: Ondřej Kroutil

| TEST Seat Leon 1.5 eTSI (110 kW) DSG Foto: Ondřej Kroutil

| TEST Seat Leon 1.5 eTSI (110 kW) DSG | Foto: Ondřej Kroutil

| TEST Seat Leon 1.5 eTSI (110 kW) DSG Foto: Ondřej Kroutil

| TEST Seat Leon 1.5 eTSI (110 kW) DSG | Foto: Ondřej Kroutil

| TEST Seat Leon 1.5 eTSI (110 kW) DSG Foto: Ondřej Kroutil

| TEST Seat Leon 1.5 eTSI (110 kW) DSG | Foto: Ondřej Kroutil

| TEST Seat Leon 1.5 eTSI (110 kW) DSG Foto: Ondřej Kroutil

| TEST Seat Leon 1.5 eTSI (110 kW) DSG | Foto: Ondřej Kroutil

| TEST Seat Leon 1.5 eTSI (110 kW) DSG Foto: Ondřej Kroutil
| TEST Seat Leon 1.5 eTSI (110 kW) DSG Foto: Ondřej Kroutil
| TEST Seat Leon 1.5 eTSI (110 kW) DSG Foto: Ondřej Kroutil
| TEST Seat Leon 1.5 eTSI (110 kW) DSG Foto: Ondřej Kroutil
37
Fotogalerie

Seat Leon dostává nový silný motor. Kupodivu bez elektřiny a baterie

V této době je příchod silného turbobenzínu bez hybridu velký svátek. Ve španělském hatchbacku se nyní můžete těšit na 190 koní.

Dvoulitrový čtyřválec TSI byl (pokud nepočítáme Cupry) doposud vyhrazen jen lépe vybaveným SUV Ateca a Tarraco. Nyní si ho budou moci užít také řidiči Leonu. Motor vychází z dříve používané jednotky, dostává však nové vstřikovače, nové turbo a podařilo se u něj dosáhnout nižších třecích ztrát. Svých 140 kW (190 k) a 320 Nm posílá na přední kola výhradně skrze sedmistupňovou dvouspojkovou převodovku DSG.

Kvalitní svezení by měla zajistit zadní náprava multi link (vpředu MacPherson) a adekvátní brzdný výkon dodají chlazené přední kotouče v rozměru 312x25 mm. Motor je k dispozici pro hatchback i kombi Sportstourer, které díky němu zrychlí na 100 km/h za 7,4 a 7,6 sekundy.

Spotřeba dle WLTP činí 6,7-7,2 l/100 km u krátkého a 6,7-7,3 l/100 km u dlouhého Leonu. Výroba již začala v továrně v Martorellu, české ceny startují na 722 900 Kč za hatchback – v ceníku kombi není motor 2.0 TSI nyní uveden.

Seat

Seat byl založen v roce 1950 poté, co se španělská vláda a banky dohodly na spolupráci s Fiatem. První vůz Seat vznikl v roce 1953.

Spolupráce s Fiatem skončila v roce 1982, za čtyři roky do automobilky vlastnicky vstoupil Volkswagen.

Seat Ibiza • Seat Leon •​ Seat Alhambra •​ Seat Ateca •​ Seat Tarraco •​ Seat Arona

Doporučujeme

Články odjinud