Lidé zodpovědní za dřívější off-roadové „éčko“ se teď pustili i do elektromobilu.
Přivítejte další z řady terénních speciálů německé značky. Modely označené 4×4² můžeme datovat zpátky k limitovanému Mercedesu G 500 4×4², kdy následně dorazil i projekt off-roadového kombíku E 400 All-Terrain 4×4². Teď však přichází doba elektrická a s ní také koncept EQC 4×4².
Recept je vlastně identický jako dříve. Elektrické SUV od Mercedesu dostalo nový terénní podvozek s portálovými nápravami, který společně s novými koly a off-road pneumatikami zvyšuje světlou výšku na 293 mm, což je o 153 mm více než u sériového modelu a dokonce o 53 mm více než u standardního modelu třídy G.
EQC 4×4² je rovněž o 200 mm širší s novými blatníky a zvětšeným rozchodem kol vpředu i vzadu. Ve výsledku tak není pro dříve městské SUV pobyt v lomu žádný problém. Mercedes chtěl jednoduše ukázat, že i dnešní progresivní elektrický luxus může být využit také v terénu.
Na pohonném ústrojí k žádným změnám nedošlo. Koncept používá dvojici elektromotorů pro kombinovaný výkon 300 kW (408 koní), pohon všech kol a baterii o kapacitě 80 kWh. Lze však počítat s tím, že 4×4² už zrovna nedosáhne na původní dojezd EQC okolo 450 kilometrů. Přesný dojezd off-roadu Mercedes neupřesňuje.
Na jednu stranu tedy EQC 4×4² zůstane pouhým konceptem a do série nezavítá, na druhou stranu ale nepochybně ukazuje schopnosti Mercedesu ve tvorbě terénních vozů i v případě elektromobilů. Už totiž víme, že německá automobilka do budoucna plánuje čistě elektrickou variantu legendární třídy G.