I bez větších změn na samotném motoru posunuje Audi schopnosti RS 3 zase o kus dále.
Postupným odhalováním se Audi konečně dostalo k oficiální premiéře nové generace ostrého hatchbacku a sedanu RS 3. Ještě ostřejší styling doplňuje roky osvědčený motor pod kapotou. Samotné schopnosti modelu však Audi dále vylepšuje novinkami především na systému pohonu všech kol s chytrým diferenciálem.
Černé kontrastní prvky na masce dále zvětšují mřížku chladiče nového RS 3, otvory přívodu vzduchu se také zvětšují a černě může být lakována i střecha. Vzadu se pak mřížka výdechů táhne přes celou šířku nárazníku, středová část je nicméně falešná. V interiéru najdete klasickou plejádu log RS, sportovní volant a sedačky, obložení karbonem a další doplňky včetně specifické grafiky indikátoru přeřazení na digitálním přístrojovém štítu.
Hlavní zprávou je, že přeplňovaný řadový pětiválec TFSI o objemu 2,5 litru si pod kapotou RS 3 udržuje místo. V nové generaci produkuje nadále rovných 400 koní (294 kW), nově však od 5600 do 7000 ot./min (dříve od 5850 ot./min). Točivý moment vzrůstá o 20 N.m na celkem 500 N.m (2250 až 5600 ot./min). Typický projev pětiválce nakonec upravuje nový výfukový systém s variabilně nastavitelnými klapkami pro jednotlivé jízdní režimy.
Ve hře čísel sice nové Audi RS 3 ztrácí na konkurenční Mercedes-AMG A 45 S výkonem (421 k/310 kW), ve sprintu na 100 km/h je ale o špetku rychleji za 3,8 sekundy, na rozdíl od 3,9 sekundy v AMG. Maximálně Audi zmiňuje dosažení rychlosti 290 km/h v případě zvolení příplatkového balíčku RS Dynamic, jehož součástí jsou i karbon-keramické brzdy (Mercedes zvládá příplatkově maximálně 270 km/h).
Sedmistupňová dvouspojková převodovka a pohon všech kol jsou v novém RS 3 stále součástí ústrojí. Největší novinkou je ovšem nasazení chytrého zadního diferenciálu RS Torque Splitter s dvojicí elektronicky ovládaných vícelamelových spojek. Systém zvládá variabilně rozdělovat točivý moment na zadní nápravě, v určitých případech až 100 % síly na jedno z kol.
Část techniky je sdílená s novým VW Golf R, v tomto ohledu má nový diferenciál potlačovat nedotáčivost ostré čtyřkolky, na druhou stranu ale nově zajišťuje RS 3 i možnost jízdy kontrolovaným smykem. V samostatném jízdním režimu RS Torque Rear je totiž preferován pohon jen zadních kol, přičemž s úpravou odezvy plynového pedálu, řízení a nastavení podvozku má být pro řidiče snadnější udržet auto ve smyku. Audi samozřejmě dodává, že tento režim je k využití na uzavřené trati.
RS 3 bude standardně nabízeno ve výchozí verzi s 19palcovými koly, šestipístkovými předními brzdami s ocelovými kotouči a upraveným podvozkem s novými pružinami a tlumiči (o 25 mm nižší světlá výška oproti standardní A3), kdy adaptivní podvozek najdeme v seznamu příplatkové výbavy. Další volitelnou položkou je i okruhově zaměřené obutí Pirelli P Zero Trofeo R.
Zákazníci v České republice mohou vozy Audi RS 3 Sportback a Audi RS 3 sedan objednávat od poloviny srpna. Na trh novinky vstoupí na podzim. Základní cena modelu RS 3 Sportback je 1.552.900 Kč, u modelu RS 3 Limuzína činí 1.626.900 korun.