V případě dražších modelů si můžete dovolit experimentovat s hodnotnějšími materiály, protože koncová cenovka něco takového zvládne.

V případě dražších modelů si můžete dovolit experimentovat s hodnotnějšími materiály, protože koncová cenovka něco takového zvládne.

48
Fotogalerie

Audi e-Tron Spyder: fešák s hybridním TDI

Spekulace se nemýlily. Audi v Paříži opravdu představilo dieselelektrický roadster na bázi konceptu eTron. (video)

Koncept e-Tron od své premiéry v Detroitu povyrostl. Otevřený roadster s tradičním označením Spyder, který jsme prvně zmínili již dříve, je v porovnání s původním kupé o 130 mm delší a o 30 mm širší, celkové rozměry (d/š/v) tak činí 4 060/1 810/1 110 mm. Otevřený e-Tron je navíc oproti kupé poněkud realističtější co do potenciálu eventuální sériové výroby. Jak si možná vzpomenete, e-Tron Coupe bylo čistým elektromobilem, zatímco Spyder kombinuje vznětový motor s elektromotory.

Podélně před zadní nápravou je usazen vidlicový šestiválec TDI o výkonu 300 koní (221 kW) a točivém momentu vrcholícím hodnotou 650 Nm pohánějící kola zadní nápravy. Každé z předních kol je navíc doplněno elektromotory, jež přidávají dalších 87 koní (64 kW) a 352 Nm. Pohotovostní hmotnost vozu činí 1 450 kg a je rozložena mezi nápravy v ideálním poměru 50:50, což naznačuje velmi dobré jízdní vlastnosti. Audi e-Tron Spyder zrychlí z klidu na 100 km/h za 4,4 s, zatímco nejvyšší rychlost je elektronicky omezena na 250 km/h.

Ještě působivější je však slibovaná spotřeba paliva, jež v kombinovaném režimu vykazuje průměr 2,2 l/100 km, emise CO2 pak činí jen 59 g/km. Palivová nádrž na 50 litrů nafty tak stroji pohodlně vystačí na ujetí vzdálenosti 1 000 km. V režimu čistě elektrického pohonu e-Tron Spyder urazí až 50 km rychlostí do 60 km/h.

Při pohledu na přiložené snímky doporučujeme vaší pozornosti zvláště ty fotografie, jež zachycují hrátky s předními i zadními světlomety.

Audi etron Spyder ofic 01.jpg Audi etron Spyder ofic 02.jpg Audi etron Spyder ofic 03.jpg
Audi etron Spyder ofic 04.jpg Audi etron Spyder ofic 05.jpg Audi etron Spyder ofic 06.jpg
Audi etron Spyder ofic 07.jpg Audi etron Spyder ofic 08.jpg Audi etron Spyder ofic 09.jpg
Audi etron Spyder ofic 10.jpg Audi etron Spyder ofic 11.jpg Audi etron Spyder ofic 12.jpg
Audi etron Spyder ofic 13.jpg Audi etron Spyder ofic 14.jpg Audi etron Spyder ofic 15.jpg
Audi etron Spyder ofic 16.jpg Audi etron Spyder ofic 17.jpg Audi etron Spyder ofic 18.jpg
Audi etron Spyder ofic 19.jpg Audi etron Spyder ofic 20.jpg Audi etron Spyder ofic 21.jpg
Audi etron Spyder ofic 22.jpg Audi etron Spyder ofic 23.jpg Audi etron Spyder ofic 24.jpg
Audi etron Spyder ofic 25.jpg Audi etron Spyder ofic 26.jpg Audi etron Spyder ofic 27.jpg
Audi etron Spyder ofic 28.jpg Audi etron Spyder ofic 29.jpg Audi etron Spyder ofic 30.jpg
Audi etron Spyder ofic 31.jpg Audi etron Spyder ofic 32.jpg Audi etron Spyder ofic 33.jpg
Audi etron Spyder ofic 34.jpg Audi etron Spyder ofic 35.jpg Audi etron Spyder ofic 36.jpg
Audi etron Spyder ofic 37.jpg Audi etron Spyder ofic 38.jpg Audi etron Spyder ofic 39.jpg
Audi etron Spyder ofic 40.jpg Audi etron Spyder ofic 41.jpg Audi etron Spyder ofic 42.jpg
Audi etron Spyder ofic 43.jpg Audi etron Spyder ofic 44.jpg Audi etron Spyder ofic 45.jpg
Audi etron Spyder ofic 46.jpg Audi etron Spyder ofic 47.jpg Audi etron Spyder ofic 48.jpg
Audi e-Tron Spyder

Audi

Německá automobilka Audi patří do od roku 1964 ke koncernu Volkswagen, ve kterém má roli prémiové značky. Počátky společnosti sahají do roku 1899 a k zakladateli Augustu Horchovi.

Audi A1 •  Audi A3Audi A4Audi A5Audi A6Audi A7Audi A8Audi Q2Audi Q3Audi Q5Audi Q7Audi Q8Audi R8Audi e-tron

Doporučujeme

Články odjinud