Nabízí výbavu a komfort aut o třídu větších. A také tolik stojí. Takový je nový Nissan Note v nejvyšší výbavě Tekna a s vznětovým motorem.
Kapitoly článku:
Trochu zvláštní hatchback
První Nissan Note (E11) byl jako adaptace studie Tone z pařížského autosalonu 2004 představen evropské veřejnosti na autosalonu ve Frankfurtu v roce 2005. Jeho evropská verze se od té doby vyrábí v továrně Nissanu v britském Sunderlandu a úkol první generace nebyl vůbec jednoduchý: spolu s modelem Nissan Tiida měl Note nahradit vyřazenou řadu Nissan Almera.
Nissan Note první generace vycházel po technické stránce z Renault Modus, mířil na horní hranici nižší třídy a stal se součástí plánu na radikální změnu strategie automobilky Nissan v Evropě. Ta postupně vyústila v zastavení produkce klasických sedanů i tradiční střední řady Primera a k orientaci na malé hatchbacky, MPV a SUV, samozřejmě plus terénní vozy.
Druhá generace modelu Nissan Note (E12) po technické stránce tentokrát vychází z podlahové plošiny Nissan V sloužící také ve vozech Micra nebo Juke (rozvor náprav však překvapivě zůstal shodný s E11), takže jde o samonosnou pětidveřovou karoserii s modifikovanými vzpěrami McPherson vpředu a vlečenými rameny s torzně poddajnou příčkou vzadu.
Nabídka verzí
Evropské provedení stávajícího Nissanu Note slavilo svoji premiéru na loňském ženevském autosalonu, ovšem prodeje byly u nás zahájeny až po několika měsících. Ačkoli výrobce sliboval užší orientaci na evropské zákazníky a jejich zvyklosti a potřeby, proporce karoserie se oproti stejnojmennému předchůdci příliš nezměnily. Jistě, design je nyní modernější a dynamičtější, ovšem oproti původním proklamacím toto přímý konkurent pro Polo nebo Fiestu není, zvláště proto, že nabízí citelně prostornější a variabilnější interiér.
Nissan Note může oslovit výraznou přídí s členitými světlomety, bohatou prosklenou plochou usnadňující parkování nebo takřka strmou zádí skrývající objemný a snadno přístupný zavazadlový prostor s dvojitou, snadno přestavitelnou podlahou. K dispozici je v současnosti jen s trojicí motorů.
Note se i ve své nové generaci držší vyšší stavby karoserie
Základem je atmosféricky plněný zážehový agregát 1,2i/59 kW následovaný přeplňovanou verzí téže jednotky 1,2 DIG-S/72 kW a osvědčeným vznětovým čtyřválcem 1,5 dCi/66 kW od Renaultu. Výbavové stupně jsou tři, ovšem pouze ten prostřední lze kombinovat se všemi zmíněnými agregáty: základní je ochuzen o 1,2 DIG-S, ten nejdražší pak o 1,2i/59 kW. Převodovky jsou standardně manuálně řazené, pro 1,2 DIG-S je za příplatek 30 000 Kč k dispozici bezstupňový „automat“ CVT.
V základní, poněkud spartánsky pojaté výbavové úrovni Visia s cenou od 229 900 Kč (na leasing 209 900 Kč) se sice na klimatizaci netěšte, ale nabídne vám třeba šestici airbagů, ESP, tempomat (!), lakované nárazníky, denní svícení zdroji v mlhovkách, brzdová světla složená z LED, elektrické ovládání zrcátek a předních oken, palubní počítač, posilovač řízení nebo start/stop systém.
Zkoušený vůz
Pak už ale ceny letí nahoru. Za střední výbavu Acenta si připlatíte plných 42 až 52 000 Kč, za něž kromě manuální klimatizace dostanete alespoň rádio s CD, USB a Bluetooth, litá kola či výškově stavitelné sedadlo řidiče, ovšem jistou předností stupně Acenta opoti Visii je možnost připlatit si za širokou paletu moderních bezpečnostních a komfortních soustav, jež jsou jinak součástí nejvyšší výbavy Tekna. Za tu ale přidáte dalších 65 000 Kč a zaplatíte celkem alespoň 381 900 Kč, což už je ale za auto této třídy docela „soda“.
Přístrojový štít je snadno čitelný a přehledný a vypadá dobře
Pak se ale můžete nechat hýčkat třeba samočinným vnějším osvětlením a řízením stěračů, automatickou klimatizací, loketními opěrami, posuvnými zadními sedadly, polokoženým čalouněním, navigací s dotykovým monitorem v rámci systému Nissan Connect, čtyřkamerovou soustavu AVM pro snadné parkování nebo bezpečnostní sadou Nissan Safety Shield. Je třeba zdůraznit, že rozdíl mezi standardní a dobře vybavenou verzí je v případě modelu Nissan Note mimořádně výrazný: za cenu dobře vybaveného vozu bezmála můžete koupit dva Note v základu. A nebo třeba o třídu větší Ford Focus Titanium…
Zkoušeli jsme vůz v nejvyšším výbavovém stupni
Námi zkoušený vůz byl kromě výbavy Tekna a vznětového motoru 1,5 dCi doplněn o metalízu (+ 13 000 Kč), takže jeho cena činila 419 900 Kč. Naši čtenáři jsou zvyklí, že ceny testovaných aut vesměs nijak dalekosáhle nehodnotíme a spíše jen konstatujeme, nicméně v tomto případě je to opravdu moc. Podotkněme, že všechny uvedené ceny jsou navíc součástí aktuálního, tzv. akčního ceníku, plošně snižujícího ceny všech verzí o 40 000 Kč.
Nissan Note 1,5 dCi Tekna |
Rok výroby | 2014 |
Cena zkoušeného vozu (vč. DPH) | 419 900 Kč (akční ceník) |
Cena základního provedení (vč. DPH) | 229 900 Kč (akční ceník) |
| |
Výbava | |
Posilovač řízení | Ano |
Airbagy | 6x |
El. řízení podvozku | ABS, ESP, BA |
Centrální zamykání | Ano, bezklíčkové |
El. ovládání oken | Ano, 4x |
El. ovládání zrcátek | Ano vč. vyhřívání |
Čalounění | kůže/látka |
Výškově stavitelné sedadlo řidiče | Ano |
Stavitelná bederní opěra | Ano |
Stavitelný volant | Ano, výškově |
Zadní opěradla | Dělená a sklopná |
Tempomat | Ano |
Klimatizace | Ano, aut. |
Autorádio | CD, MP3, AUX, USB |
Bluetooth | Ano |
Navigace | Ano |
Přední mlhová světla | Ano |
Nárazníky v barvě vozu | Ano |
Litá kola | Ano |
Xenonové světlomety | Ne |
Denní svícení | Ano |
Palubní počítač | Ano |
Kožený potah volantu | Ano |
Vyhřívaná sedadla | Ne |
Vyhřívaný volant | Ne |
Parkovací asistent | Ano, vpředu i vzadu, 4x kamera |
Start/stop systém | Ano |
Metalíza | Ano |