Do třetice všeho dobrého. Od skupiny PSA přijíždí další sourozenec nových elektrických dodávek.
Stejně jako se Opel Vivaro dočkal své plně elektrické verze e-Vivaro a Citroën Jumpy zase varianty e-Jumpy, z trojky koncernových dodávek PSA se už představuje také známý Peugeot Expert jako elektromobil e-Expert. A technika je samozřejmě mezi všemi značkami stejná, ale klidně si ji zopakujeme znovu.
Elektrický motor tak zajišťuje výkon 100 kW (136 koní) a točivý moment 260 N.m, přičemž spojen může být s dvěma různými bateriovými moduly dle požadovaného dojezdu – s kapacitou 50 kWh pro dojezd až 230 km (WLTP) nebo kapacitou 75 kWh pro dojezd až 330 km (WLTP). Maximálně pak dokáže e-Expert cestovat rychlostí 130 km/h, na stovku se dostane za 13,1 sekundy.
K dispozici jsou rovněž tři jízdní režimy Eco (60 kW, 190 N.m) pro optimalizaci dojezdu, Normal (80 kW, 210 N.m) jakožto výchozí volba pro každodenní provoz a Power (100 kW, 260 N.m) pro nejvyšší výkon při přepravě těžkých nákladů.
Baterie nabijete nejrychleji z veřejných rychlonabíječek o výkonu až 100 kW, které doplní „šťávu“ na 80 % kapacity za 30 minut (baterie 50 kWh) nebo 45 minut (baterie 75 kWh). Nutno ale dodat, že schopnější baterie o kapacitě 75 kWh není dostupná u nejkratší verze L1…
I Peugeot e-Expert je tedy dostupný ve třech délkách L1/460 cm, L2/495 cm a L3/530 cm, přičemž elektrické ústrojí je možné zvolit také u dalších karosářských verzí jako polocombi nebo třeba u plošiny s kabinou. Objem zavazadlových prostorů je identický s verzemi se spalovacími motory. Maximálně užitečné zatížení čítá 1275 kg, možné je táhnout přívěs do hmotnosti 1000 kg.
Ve výbavě e-Expert se objevuje například dotykový infotainment s on-line 3D navigací, kompatibilitou rozhraní Apple CarPlay a Android Auto, boční posuvné dveře s hands-free ovládáním, head-up displej, bezklíčový přístup, zadní kamera zobrazující zorné pole 180° nebo aplikace, která mapuje 160.000 nabíjecích stanic po celé Evropě.
Na evropském trhu bude e-Expert uveden v druhé polovině roku 2020, přesný termín uvedení a ceny na českém trhu zatím nebyly zveřejněny.