Svá elektrická SUV začíná Audi nabízet i ve výkonnějších verzích S. Točivým momentem dosáhnou takřka na 1000 N.m.
Více výkonu a točivého momentu není nikdy na škodu, řekli si u Audi, a proto nyní přichází elektromobily e-tron a e-tron Sportback v nových, silnějších variantách S. Není třeba zdržovat, výkon obou SUV tak nyní dosahuje v případě funkce krátkodobého nárůstu síly Boost Mode až 370 kW (503 koní) a točivý moment čítá až 973 N.m.
Pro srovnání, slabší verze e-tronu 55 quattro produkují v tomto režimu až 300 kW (407 koní) a 664 N.m. Extra porce síly je u e-tronů S zajištěna dodatečným elektromotorem na zadní nápravě. Ve výsledku tedy pracují s celkem třemi elektromotory – jedním vpředu, dvěma vzadu. Přední elektromotor se zapojuje do akce pouze při využití funkce Boost Mode nebo při ztrátě trakce zadních kol.
Na 100 km/h se silnější verze e-tronů dostanou za 4,5 vteřiny ve srovnání se slabšími modely, kterým tato disciplína trvá 5,7 vteřiny. Maximální rychlost je poté omezena na 210 km/h, tedy posun o dalších 10 km/h. Dojezd na jedno nabití Audi u verzí S neupřesňuje, modely ovšem používají stejné bateriové moduly o kapacitě 95 kWh – slabší 55 quattro má udávaný dojezd až 446 km.
Audi e-tron S je poté standardně vybaveno adaptivním vzduchovým podvozkem, trochu agresivněji vypadá přední nárazník s většími otvory a zadní nárazník s výraznějším difuzorem, přičemž širší jsou o 23 mm i nástavce blatníků. Podběhy vyplňují standardně 20 palcová kola, příplatkově až 22 palcová. Uvnitř jsou v základu například elektricky nastavitelná sportovní sedadla.
Cenovky modelů Audi e-tron S zatím Audi neuvádí stejně jako datum spuštění prodeje. Každopádně ale čekejme extra příplatek vůči slabšímu e-tronu 55 quattro, jehož cena u nás nyní začíná na 2.122.900 Kč.