Toyota potvrzuje své postavení v segmentu hybridních vozidel svým dalším modelem „v kůži“ Aurisu. Ten již dospěl do své produkční podoby.
Japonská Toyota není v oblasti výroby hybridních vozidel žádným nováčkem a dá se říci, že na její pozice, které se ji v této oblasti podařilo dosáhnout, se konkurence jen tak nedostane. Do dvou let chce navíc Toyota nabízet tolik hybridních možností, že vybrat si bude moci opravdu každý, ať už hledá vůz pro rodinu, nebo pro zábavu. Jednou z možných cest je i Toyota Auris HSD, která se ve své produkční formě představila teprve na ženevském autosalonu a při této příležitosti se pojďme podívat, čím bude bojovat o přízeň zákazníků.
Auris HSD má být variantou pro ty, kteří by chtěli úsporný vůz v relativně civilním obalu a netouží zrovna po pozornosti kolemjdoucích, kterou třeba takový Prius ještě stále vyvolává. A právě ona nenápadnost velmi výrazně zvyšuje prodejní potenciál tohoto modelu. Samozřejmě, nemůžeme říci, že se od běžných verzí vybavených spalovacími motory nijak neodlišuje, změny se zde ale projevily především ve formě aerodynamických doplňků, pneumatik s nižším valivým odporem a dalších nepříliš nápadných podobách. Pozornější si zajisté všimnou i štítkování, které nás informuje o tom, že uvnitř vozu bije systém Hybrid Synergy Drive. Jinak jde ale o běžný Auris se stejně mdlým interiérem a jen nedávno omlazeným zevnějškem podobně konzervativního vzezření.
Když už jsme o pár řádků výše zmínili aerodynamické doplňky, dovolte, abychom se ještě na moment k tomuto bodu vrátili. Automobilce se podařilo právě díky nim snížit koeficient odporu vzduchu z 0,290 na 0,283. Za lepší obtékání vzduchu kolem karoserie může Auris děkovat prodlouženým nárazníkům, nové masce chladiče a bočním prahům. Pod sníženou spotřebu se v pozitivní míře podepsalo i upravení převodovky, či technologie regenerativního brzdění. Auris HSD navíc disponuje čtyřmi jízdnými režimy: EV (čistě elektrický pohon), Eco a Power, přičemž smysl čtvrtého režimu si zatím výrobce nechává pro sebe.
Nyní se už ale dostáváme k samotnému pohonu, který zabezpečuje kombinace spalovacího benzínového čtyřválce 1,8 VVT-i s výkonem 72 KW/98 koní a maximálním točivým momentem 142 Nm. Druhým ze zastoupených je elektromotor nabízející výkon 60 kW a točivý moment 207 Nm, výrobce pak udává i maximální možný výkon celé soustavy, který činí 100 kW/136 koní. Systém je přitom nastaven tak, že do rychlosti 50 km/h zabezpečuje pohon elektromotor a až po překročení této hranice nebo při prudkém zrychlení začíná zasahovat spalovací agregát. Toyota jako kombinovanou spotřebu uvádí velice slibných 3,8 l/100 km.
Auris HSD je stejně jako ostatní běžné verze nabízen se vskutku bohatou doplňkovou výbavou, od 15-ti palcových litých kol, systém kontroly stability až po zadní sportovní spoiler, či bezklíčový vstup. Očekáváme, že Auris HSD nebude cenou až natolik lákavá a příznivá nabídka a celá návratnost investice bude ve značné míře záviset od samotného nájezdu. Tento nenápadný hybrid do prodejů zamíří již začátkem léta, tehdy bychom se měli dozvědět i všechny zbývající informace.
Toyota Auris HSD