Podle VW má Škoda dlouhodobé zkušenosti s vývojem levných vozů, proto dostává v této kategorii další úkol.
Poté, co Škoda převzala v rámci projektu INDIA 2.0 zodpovědnost za aktivitu koncernu VW v Indii, přebírá mladoboleslavská automobilka celosvětovou odpovědnost také za vývoj již existující platformy MQB-A0. Další buducnost konstrukčního základu, který je plánován pro další levné modely, je tedy nyní v rukou samotné Škody.
Česká automobilka tak rozšiřuje své pole působnosti. Pro indické modely Kushaq, chystanou Slavii a rovněž Volkswagen Taigun už dříve zajistila úpravu platformy na tamní specifikaci MQB-A0-IN, teď však bude zodpovídat i za vývoj globální varianty, kterou chce koncern využít pro další dostupné modely v regionech s vysokým růstovým potenciálem.
Globální platforma MQB-A0 se bude používat po celém světě a sloužit jako základ pro nové modely Škody a Volkswagenu se spalovacími motory ve vstupních segmentech. Pozornost přitom bude zaměřena kromě Indie také na Latinskou Ameriku, Rusko, Afriku a země Sdružení národů jihovýchodní Asie (ASEAN).
„Převzetím odpovědnosti za globální platformu MQB-A0 zodpovídá společnost Škoda Auto poprvé za celosvětový vývoj platformy. Vkládáme do něj svou odbornost v oblasti vývoje, přebíráme ještě větší odpovědnost v koncernu Volkswagen a zároveň upevňujeme pozici sídla společnosti coby důležité evropské lokality vývoje pro koncern,“ uvedl šéf české automobilky Thomas Schäfer.
Vedení Škody nakonec dodává, že v souvislosti s odpovědností za globální platformu MQB-A0 bude automobilka potřebovat nové vysoce kvalifikované zaměstnance, zejména v oblasti technického vývoje. Někteří do tohoto projektu přejdou z jiných pozic, z větší části se však bude jednat o nově přijaté pracovníky.