Poté, co Škoda převzala v rámci projektu INDIA 2.0 zodpovědnost za aktivitu koncernu VW v Indii, přebírá mladoboleslavská automobilka celosvětovou odpovědnost také za vývoj již existující platformy MQB-A0. Zdroj: Volkswagen

Poté, co Škoda převzala v rámci projektu INDIA 2.0 zodpovědnost za aktivitu koncernu VW v Indii, přebírá mladoboleslavská automobilka celosvětovou odpovědnost také za vývoj již existující platformy MQB-A0. | Zdroj: Volkswagen

Další buducnost konstrukčního základu, který je plánován pro další levné modely, je tedy nyní v rukou samotné Škody. Zdroj: Škoda

Další buducnost konstrukčního základu, který je plánován pro další levné modely, je tedy nyní v rukou samotné Škody. | Zdroj: Škoda

Česká automobilka tak rozšiřuje své pole působnosti. Pro indické modely  Kushaq ,  chystanou Slavii  a rovněž  Volkswagen Taigun  už dříve zajistila úpravu platformy na tamní specifikaci MQB-A0-IN. Více v článku... Zdroj: Škoda

Česká automobilka tak rozšiřuje své pole působnosti. Pro indické modely Kushaqchystanou Slavii a rovněž Volkswagen Taigun už dříve zajistila úpravu platformy na tamní specifikaci MQB-A0-IN. Více v článku... | Zdroj: Škoda

| Škoda Kushaq Foto: Ivo Hercik

| Škoda Kushaq | Foto: Ivo Hercik

| Škoda Kushaq Foto: Ivo Hercik

| Škoda Kushaq | Foto: Ivo Hercik

Slavia stojí stejně jako Kushaq na platformě MQB-AO-IN a nabídne i stejnou techniku. Zdroj: Škoda

Slavia stojí stejně jako Kushaq na platformě MQB-AO-IN a nabídne i stejnou techniku. | Zdroj: Škoda

| Volkswagen Taigun Zdroj: Škoda

| Volkswagen Taigun | Zdroj: Škoda

| Volkswagen Taigun Zdroj: Škoda

| Volkswagen Taigun | Zdroj: Škoda

| Volkswagen Taigun Zdroj: Škoda

| Volkswagen Taigun | Zdroj: Škoda

| Volkswagen Taigun Zdroj: Škoda

| Volkswagen Taigun | Zdroj: Škoda

Další buducnost konstrukčního základu, který je plánován pro další levné modely, je tedy nyní v rukou samotné Škody. Zdroj: Škoda
Česká automobilka tak rozšiřuje své pole působnosti. Pro indické modely  Kushaq ,  chystanou Slavii  a rovněž  Volkswagen Taigun  už dříve zajistila úpravu platformy na tamní specifikaci MQB-A0-IN. Více v článku... Zdroj: Škoda
| Škoda Kushaq Foto: Ivo Hercik
| Škoda Kushaq Foto: Ivo Hercik
10
Fotogalerie

VW věří Škodě: Za vývoj platformy pro levná auta teď zodpovídá česká značka

Podle VW má Škoda dlouhodobé zkušenosti s vývojem levných vozů, proto dostává v této kategorii další úkol.

Poté, co Škoda převzala v rámci projektu INDIA 2.0 zodpovědnost za aktivitu koncernu VW v Indii, přebírá mladoboleslavská automobilka celosvětovou odpovědnost také za vývoj již existující platformy MQB-A0. Další buducnost konstrukčního základu, který je plánován pro další levné modely, je tedy nyní v rukou samotné Škody.

Česká automobilka tak rozšiřuje své pole působnosti. Pro indické modely Kushaq, chystanou Slavii a rovněž Volkswagen Taigun už dříve zajistila úpravu platformy na tamní specifikaci MQB-A0-IN, teď však bude zodpovídat i za vývoj globální varianty, kterou chce koncern využít pro další dostupné modely v regionech s vysokým růstovým potenciálem.

Globální platforma MQB-A0 se bude používat po celém světě a sloužit jako základ pro nové modely Škody a Volkswagenu se spalovacími motory ve vstupních segmentech. Pozornost přitom bude zaměřena kromě Indie také na Latinskou Ameriku, Rusko, Afriku a země Sdružení národů jihovýchodní Asie (ASEAN).

„Převzetím odpovědnosti za globální platformu MQB-A0 zodpovídá společnost Škoda Auto poprvé za celosvětový vývoj platformy. Vkládáme do něj svou odbornost v oblasti vývoje, přebíráme ještě větší odpovědnost v koncernu Volkswagen a zároveň upevňujeme pozici sídla společnosti coby důležité evropské lokality vývoje pro koncern,“ uvedl šéf české automobilky Thomas Schäfer.

Vedení Škody nakonec dodává, že v souvislosti s odpovědností za globální platformu MQB-A0 bude automobilka potřebovat nové vysoce kvalifikované zaměstnance, zejména v oblasti technického vývoje. Někteří do tohoto projektu přejdou z jiných pozic, z větší části se však bude jednat o nově přijaté pracovníky.

Škoda

Škoda Auto je největší česká automobilka. Vychází ze společnosti Laurin & Klement založené v roce 1895, od roku 1990 je součástí skupiny Volkswagen Group.

Škoda Fabia • Škoda ScalaŠkoda Rapid • Škoda Octavia  Škoda Superb • Škoda Yeti • Škoda Kodiaq • Škoda Citigo • Škoda Kamiq • Škoda Karoq • Škoda Enyaq iV

Doporučujeme

Články odjinud