Automobilka Alpine se pustila do zajímavého projektu spolu s turínskou školou designu Istituto Europeo di Design do zajímavého projektu, kdy tým 28 studentů navrhl vlastní moderní vůz pro rok 2035. Alpine

Automobilka Alpine se pustila do zajímavého projektu spolu s turínskou školou designu Istituto Europeo di Design do zajímavého projektu, kdy tým 28 studentů navrhl vlastní moderní vůz pro rok 2035. | Alpine

Po jednoduše znějícím zadání z loňského podzimu pracovali studenti samostatně a následně značka vybrala kombinaci dvou nejlepších myšlenek. Alpine

Po jednoduše znějícím zadání z loňského podzimu pracovali studenti samostatně a následně značka vybrala kombinaci dvou nejlepších myšlenek. | Alpine

Jejich spojením vzniknul neotřelý projekt Alpine A4810. Alpine

Jejich spojením vzniknul neotřelý projekt Alpine A4810. | Alpine

Celkově to není až tak od věci, jelikož Alpine se hodlá v následujících letech zaměřit na elektromobily a Renault úspěšně odstartoval vodíkovou éru v užitkových vozech. Alpine

Celkově to není až tak od věci, jelikož Alpine se hodlá v následujících letech zaměřit na elektromobily a Renault úspěšně odstartoval vodíkovou éru v užitkových vozech. | Alpine

Vodíkový supersport by tak přesně do portfolia Alpiny pasoval. Alpine

Vodíkový supersport by tak přesně do portfolia Alpiny pasoval. | Alpine

 Výsledkem je vodíkový supersport A4810 kombinující ekologickou vizi a tradici značky sahající až do roku 1955. Alpine

 Výsledkem je vodíkový supersport A4810 kombinující ekologickou vizi a tradici značky sahající až do roku 1955. | Alpine

Alpine A4810 měří na délku 5 091 mm, úctyhodných 2 010 mm na šířku a vysoká je pouhých 1 055 mm.  Alpine

Alpine A4810 měří na délku 5 091 mm, úctyhodných 2 010 mm na šířku a vysoká je pouhých 1 055 mm.  | Alpine

Rozvor 2 717 mm zajišťuje vyvážené proporce karoserie inspirované technologií z Formule 1. Alpine

Rozvor 2 717 mm zajišťuje vyvážené proporce karoserie inspirované technologií z Formule 1. | Alpine

To je na první pohled patrné už na rozměrném předním splitteru.  Alpine

To je na první pohled patrné už na rozměrném předním splitteru.  | Alpine

Při bližším zkoumání narazíme na mnoho různých kanálků vedoucích vzduch kolem kokpitu až dozadu. Alpine

Při bližším zkoumání narazíme na mnoho různých kanálků vedoucích vzduch kolem kokpitu až dozadu. | Alpine

Tam nelze přehlédnout dvojici výfuků, takže můžeme předpokládat osazení motoru uzpůsobeného pro spalování vodíku. Alpine

Tam nelze přehlédnout dvojici výfuků, takže můžeme předpokládat osazení motoru uzpůsobeného pro spalování vodíku. | Alpine

Nakonec, něco takového už naplno testuje také Yamaha pro Toyotu, Lexus, Mazdu, Subaru a Kawasaki. Alpine

Nakonec, něco takového už naplno testuje také Yamaha pro Toyotu, Lexus, Mazdu, Subaru a Kawasaki. | Alpine

Když byla řeč o odkazech minulosti, musíte je trochu hledat, ale celková myšlenka je neotřele nápaditá. Alpine

Když byla řeč o odkazech minulosti, musíte je trochu hledat, ale celková myšlenka je neotřele nápaditá. | Alpine

Počet předních světel (4) pokračuje v tradici řady A110, zatímco hranatý tvar spíše připomene A310.  Alpine

Počet předních světel (4) pokračuje v tradici řady A110, zatímco hranatý tvar spíše připomene A310.  | Alpine

Typický je rovněž modrý odstín doplněný šedými prvky v matném provedení.  Alpine

Typický je rovněž modrý odstín doplněný šedými prvky v matném provedení.  | Alpine

Proč právě Alpine A4810? Začátek je opět odkazem na předešlé modely a zeměpisně zdatní jedinci jistě odhalili, že číslovka je nadmořská výška nejvyššího bodu Mont Blanc, který leží na pomezí Francie a Itálie Alpine

Proč právě Alpine A4810? Začátek je opět odkazem na předešlé modely a zeměpisně zdatní jedinci jistě odhalili, že číslovka je nadmořská výška nejvyššího bodu Mont Blanc, který leží na pomezí Francie a Itálie | Alpine

Při návrhu interiéru použili studenti 3D grafickou modelaci s animačními prvky. Alpine

Při návrhu interiéru použili studenti 3D grafickou modelaci s animačními prvky. | Alpine

Strohost interiéru je dána vysokou mírou digitalizace a faktem, že se bude jednat o lehký supersport pro nadšené řidiče.  Alpine

Strohost interiéru je dána vysokou mírou digitalizace a faktem, že se bude jednat o lehký supersport pro nadšené řidiče.  | Alpine

Mnoho komfortu zde tedy nehledejte.  Alpine

Mnoho komfortu zde tedy nehledejte.  | Alpine

Po jednoduše znějícím zadání z loňského podzimu pracovali studenti samostatně a následně značka vybrala kombinaci dvou nejlepších myšlenek. Alpine
Jejich spojením vzniknul neotřelý projekt Alpine A4810. Alpine
Celkově to není až tak od věci, jelikož Alpine se hodlá v následujících letech zaměřit na elektromobily a Renault úspěšně odstartoval vodíkovou éru v užitkových vozech. Alpine
Vodíkový supersport by tak přesně do portfolia Alpiny pasoval. Alpine
19
Fotogalerie

Studenti navrhli vodíkový supersport pro Alpine. Sériová výroba není nereálná

Na podzim loňského roku dostal tým 28 studentů za úkol navrhnout model budoucnosti pro značku Alpine. Výsledná koncepce s vodíkovým pohonem není jen digitálním snem. Koncepčně je to reálné.

Automobilka Alpine se pustila do zajímavého projektu spolu s turínskou školou designu Istituto Europeo di Design do zajímavého projektu, kdy tým 28 studentů navrhl vlastní moderní vůz pro rok 2035. Po jednoduše znějícím zadání z loňského podzimu pracovali studenti samostatně a následně značka vybrala kombinaci dvou nejlepších myšlenek. Jejich spojením vzniknul neotřelý projekt Alpine A4810.

Celkově to není až tak od věci, jelikož Alpine se hodlá v následujících letech zaměřit na elektromobily a Renault úspěšně odstartoval vodíkovou éru v užitkových vozech. Vodíkový supersport by tak přesně do portfolia Alpiny pasoval. Výsledkem je vodíkový supersport A4810 kombinující ekologickou vizi a tradici značky sahající až do roku 1955.

Alpine A4810 měří na délku 5091 mm, úctyhodných 2010 mm na šířku a vysoká je pouhých 1055 mm. Rozvor 2717 mm zajišťuje vyvážené proporce karoserie inspirované technologií z formule 1. To je na první pohled patrné už na rozměrném předním splitteru. Při bližším zkoumání narazíme na mnoho různých kanálků vedoucích vzduch kolem kokpitu až dozadu. Tam nelze přehlédnout dvojici výfuků, takže můžeme předpokládat osazení motoru uzpůsobeného pro spalování vodíku. Nakonec, něco takového už naplno testuje také Yamaha pro Toyotu, Lexus, Mazdu, Subaru a Kawasaki.

Když byla řeč o odkazech minulosti, musíte je trochu hledat, ale celková myšlenka je neotřele nápaditá. Počet předních světel (4) pokračuje v tradici řady A110, zatímco hranatý tvar spíše připomene A310. Typický je rovněž modrý odstín doplněný šedými prvky v matném provedení. Při návrhu interiéru použili studenti 3D grafickou modelaci s animačními prvky.

Proč právě Alpine A4810? Začátek je opět odkazem na předešlé modely a zeměpisně zdatní jedinci jistě odhalili, že číslovka je nadmořská výška nejvyššího bodu Mont Blanc, který leží na pomezí Francie a Itálie.

Alpine

Značka Alpine vznikla v roce 1955 rukou Jeana Rédélé, syna francouzského dealera automobilky Renault. První vůz, model A106, byl představen téhož roku a během šesti let výroby údajně vzniklo 251 kusů.

Značka slavila úspěchy především v motorsportu, v roce 1996 však zanikla. Podařilo se ji oživit až v roce 2012 konceptem A110-50. Produkční model A110 platí za jeden z nejřidičtějších sportovních vozů druhé dekády jednadvacátého století.

Alpine A110

Doporučujeme

Články odjinud