| Peugeot 508 druhé generace

| Peugeot 508 druhé generace

 | Peugeot 508 druhé generace

| Peugeot 508 druhé generace

 | Peugeot 508 druhé generace

| Peugeot 508 druhé generace

 | Peugeot 508 druhé generace

| Peugeot 508 druhé generace

 | Peugeot 508 druhé generace

| Peugeot 508 druhé generace

 | Peugeot 508 druhé generace

| Peugeot 508 druhé generace

 | Peugeot 508 druhé generace

| Peugeot 508 druhé generace

 | Peugeot 508 druhé generace

| Peugeot 508 druhé generace

 | Peugeot 508 druhé generace

| Peugeot 508 druhé generace

 | Peugeot 508 druhé generace

| Peugeot 508 druhé generace

 | Peugeot 508 druhé generace

| Peugeot 508 druhé generace

 | Peugeot 508 druhé generace

| Peugeot 508 druhé generace

 | Peugeot 508 druhé generace

| Peugeot 508 druhé generace

 | Peugeot 508 druhé generace

| Peugeot 508 druhé generace

 | Peugeot 508 druhé generace

| Peugeot 508 druhé generace

 | Peugeot 508 druhé generace

| Peugeot 508 druhé generace

 | Peugeot 508 druhé generace

| Peugeot 508 druhé generace

 | Peugeot 508 druhé generace

| Peugeot 508 druhé generace

 | Peugeot 508 druhé generace

| Peugeot 508 druhé generace

 | Peugeot 508 druhé generace

| Peugeot 508 druhé generace

 | Peugeot 508 druhé generace

| Peugeot 508 druhé generace

 | Peugeot 508 druhé generace

| Peugeot 508 druhé generace

 | Peugeot 508 druhé generace

| Peugeot 508 druhé generace

 | Peugeot 508 druhé generace

| Peugeot 508 druhé generace

 | Peugeot 508 druhé generace

| Peugeot 508 druhé generace

 | Peugeot 508 druhé generace

| Peugeot 508 druhé generace

 | Peugeot 508 druhé generace
 | Peugeot 508 druhé generace
 | Peugeot 508 druhé generace
 | Peugeot 508 druhé generace
26
Fotogalerie

Nový Peugeot 508 oficiálně! 4,8 metru velkoleposti umí vidět i v noci

Po včerejším odhalení prvních snímků Peugeotu 508 dnes máme k dispozici kompletní tiskové informace. Podle francouzské automobilky má jít o radikální fastback!

Nyní už to můžu říct na plná ústa: nová generace Peugeotu 508 se zatraceně povedla a po extravagantním Volkswagenu Arteon, který na trh dorazil už loni, jde o jednoho z nejkrásnějších zástupců manistreamové střední třídy. Automobilka o něm hovoří jako o radikálním fastbacku, který se ve srovnání s předchůdcem paradoxně trochu zmenšil.

Na délku měří 4750 milimetrů, je 1403 milimetrů vysoký a rozvor náprav činí 2793 milimetrů. Šest milimetrů ale přibylo do šířky a výška se zmenšila o neuvěřitelných 53 milimetrů, z čehož ostatně pramení ten včera zmiňovaný nízký a rozkročený postoj. Karoserie již není čtyřdveřová jako u sedanu, ale pětidveřová. Pod zadním víkem najdeme zavazadelník o základním objemu 487 litrů a 1537 litrů dostanete po sklopení zadních opěradel.

Peugeot 508 – mezigenerační srovnání rozměrů
Generace II. (2018-) I. (2011-2018)
Délka [mm] 4750 4830
Šířka mm] 1859 1853
Výška [mm] 1403 1456
Rozvor [mm] 2793 2817
Rozchod vpředu [mm] 1601 1580
Rozchod vzadu [mm] 1597 1555

Uvnitř našla místo nejnovější generace i-Cocpitu, který přináší 12,3 palcový digitální přístrojový štít a infotainment s HD displejem o úhlopříčce až 10 palců. Možnosti konfigurace jsou široké, kupříkladu digitální přístrojovka má šest režimů zobrazení, tak ja to známe například z SUV 3008 a 5008. Po těch 508 dění také impulzní ovládání automatické převodovky či „klávesy“ na středovém tunelu pro ovládání hlavních funkcí. Zajímavostí je systém nočního vidění, který v mainstremové střední třídě nemá obdoby.

Vůz stojí na platformě EMP2 a mezigeneračně shodil až 70 kilogramů. Jednou z největších novinek jsou bezrámová boční okna s o milimetr silnějším prosklením. Navzdory tomu je karoserie pevnější, což je podle Peugeotu i dílem zavedení nového postupu svařování s použitím konstrukčního lepidla.

Nabídka agregátů bude v době uvedení zahrnovat dva zážehové a tři vznětové motory, na podzim příštího roku se do prodeje dostane také hybridní verze. Benzinová šestnáctistovka Pure Tech bude dostupná ve verzích se 133 a 169 kilowatty (250, respektive 300 N.m) a vždy se k ní váže automatická osmistupňová převodovka.

Uplatnění najde nová vznětová patnáctistovka BlueHDi s 96 kilowatty, 300 newtonmetry a možností volby mezi manuální šestistupňovou a automatickou osmistupňovou převodovkou. Vrcholný dvoulitr BlueHDi je kombinován pouze s automatem a nabídne 120 a 130 kW (v obou případech 400 N.m).

Novinkou jsou adaptivní tlumiče, které má ve standardu linie GT a verze s benzinovými motory, u turbodieselů budou dostupné za příplatek. Vedle toho vůz nabídce i řadu bezpečnostních a asistenčních systémů. Jmenovitě třeba automatické nouzové brzdění s rozpoznáním chodců i cyklistů, které funguje až do rychlosti  km/h, varování před neúmyslným opuštěním jízdního pruhu, aktivní držení v jízdním pruhu, sledování bdělosti řidiče, rozpoznávání dopravních značek, sledování slepého úhlu či adaptivní tempomat s funkcí stop & go.

Premiéra nového Peugeotu 508 proběhne už na březnovém autosalonu v Ženevě. Výroba bude probíhat v továrně v Mulhouse na východě Francie a k uvedení do prodeje dojde v září letošního roku.

Peugeot 508 - technická data
Motor 1.6 PureTech 1.6 PureTech 1.5 BlueHDi 2.0 BlueHDi 2.0 BlueHDi
Převodovka 8A 8A 6M(8A) 8A 8A
Zdvihový objem [cm3] 1598 1598 1499 1997 1997
Válce/ventily 4/4 4/4 4/4 4/4 4/4
Největší výkon [kW/min] 130/6000 169/5500 96/3750 120/3750 130/3750
Točivý moment [N.m/min] 250/1750 300/2500 300/1750 400/2000 400/2000
Maximální rychlost [km/h] 230 250 210 230 235
Zrychlení 0-100 km/h [s] 7,9 7,3 9,7(10,0) 8,4 8,4
Komb. spotřeba [l/100 km]  5,4 5,7 3,9(3,8) 4,5 4,7

 

Peugeot

Peugeot je největší francouzská automobilka, od roku 2021 patřící do skupiny Stellantis.

Rodinná firma vznikla už v roce 1810, roku 1858 přijala svůj typický znak. První vozítko, kterému lze říkat automobil, Peugeot vyrobil v roce 1899.

Peugeot 108 • Peugeot 208 • Peugeot 308 • Peugeot 2008 • Peugeot 3008 • Peugeot 5008 • Peugeot 508 SW • Peugeot Rifter • Peugeot Traveller • Peugeot Boxer

Doporučujeme

Články odjinud