Ctitelé vozů Audi A5 budou již letos v létě moci vychutnat jízdu s větrem ve vlasech. A to i v ostřejším provedení S5.
Konstruktéři nového kabrioletu řady A5 rezignovali na módní pevné skládací střechy a zůstali u použití plátěné jendotky. Ta si i v moderní době zachovává jisté přednsoti včetně lehké a relativně levné konstrukce a nenáročnosti na skladovací prostor. Vůz si tak zachovává dostatek místa pro tyřčlennou posádku i její zavazadla, což z vozu A5 Cabrio dělá ve spolupráci s šesticí motorů, rozsáhlou nabídkou výbav a cenou od 37 300 eur jedno z nejzajímavějších otevřených aut ve střední třídě, jež si zároveň zachovává praktickou využitelnost v běžném celosezónním provozu.
Audi A5 Cabrio
Základní pohonnou jednotkou bude známý přeplňovaný čtyřválec s přímým vstřikováním benzínu 1,8 TFSI naladěný na výkon 160 koní jako třeba v Octavii. Na počátku bude ovšem kabriolet A5 dodáván se třemi zážehovými (agregáty 3,2 V6 a 2,0 TFSI ve verzích 132 resp. 155 kW) a dvěma vznětovými jednotkami (2,7 TDI a 3,0 TDI) s výkonem od 180 do 265 koní, až později přibudou zmíněný čtyřválec 1,8 TFSI a vrcholný vidlicový šestiválec s kompresorovým přeplňováním, objemem rovné tři litry a výkonem 333 koní, jenž bude určen výhradně pro prestižní provedení S5 Cabrio.
Jednotky budou moci být kombinovány s šestistupňovou manuálně řazenou převodovkou, skříní Multitronic s plynulými převody či sedmistupňovým robotizovaným systémem S tronic. Točivý moment bude přenášen na přední kola, nebo na kola všechna skrze obligátní systém quattro. Ten však bude moci být doplněn novým zadním diferenciálem aktivně dělícím točivý moment mezi obě kola.
Audi S5 Cabrio
Na zřeteli zůstaly konstruktérům především jízdní zážitky, jež podporuje zvláštní dynamický palubní systém. Ten v závislosti na požadavcích řidiče a jízdních podmínkách umožní řidiči volit z jedné ze tří přednastavených kombinací vzájemného nastavení systému plnění, řazení automatických převodovek a posilovače řízení. V případě osazení komunikačním systémem MMI přibývá kombinace čtvrtá, kde si jednotlivé komponenty může řidič nastavovat zcela dle své libosti. K dispozici budou též adaptivní tlumiče nebo posilovač řízení s proměnným převodem.
Ovládání sklápěcí střechy je zcela automatické a cyklus jejího otevírání/zavírání zabere jen 15 sekund. Připlatit si lze za další izolační vrstvu, jež údajně úroveň vnitřního hluku stlačí na úroveň kupé. I po jejím spuštění zůstává v zádi slušný prostor pro zavazadla s objemem 320 litrů, což z vozu dělá v dané třídě rekordmana. Dalším praktickým opatřením je možnost sklopit zadní opěradla, čímž naroste objem prostoru pro zavazadla na 750 litrů.
Ke komfortu užívání přispívají podavače pásů na předních sedadlech a vyhřívané hlavové opěrky, příplatková povrchová úprava kožených sedadel snižuje jejich zahřívání na přímém slunci. Struktura karosérie byla vyztužena řadou dílů z vysokopevnostní oceli, což si vyžádaly požadavky na pasivní bezpečnost a dostatečnou tuhost během jízdy. Seznam příplatkové výbavy je dlouhý a nalezneme v něm třeba automatickou klimatizaci, kvalitní audiosystémy i již výše zmíněný zábavní systém MMI, jenž je přirozeně kombinován s navigační soustavou.