Čtyřmístné kupé GranTurismo je na trhu od roku 2007, není tedy divu, že Maserati už pracuje na nástupci. Dříve nebo později tak muselo přijít i ukončení produkce současné generace.

Čtyřmístné kupé GranTurismo je na trhu od roku 2007, není tedy divu, že Maserati už pracuje na nástupci. Dříve nebo později tak muselo přijít i ukončení produkce současné generace.

Tento moment nastává nyní a jako oslavná tečka přijíždí oslavná varianta GranTurismo Zéda. Speciální kusovka má podle Maserati „propojovat minulost, současnost a budoucnost značky“.

Tento moment nastává nyní a jako oslavná tečka přijíždí oslavná varianta GranTurismo Zéda. Speciální kusovka má podle Maserati „propojovat minulost, současnost a budoucnost značky“.

Karoserie vozu je tedy vyhotovena v zajímavém stylu, kdy zadní část zůstává v hrubém nedokončeném stavu, pomalu se přelévá do matně šedého laku, který nakonec plynule navazuje do sytě modrého lesklého odstínu na přídi.

Karoserie vozu je tedy vyhotovena v zajímavém stylu, kdy zadní část zůstává v hrubém nedokončeném stavu, pomalu se přelévá do matně šedého laku, který nakonec plynule navazuje do sytě modrého lesklého odstínu na přídi.

Právě modrý odstín už má představovat budoucnost, která bude v případě nové generace GranTurisma, a vlastně i ostatních nových modelů značky, velice jistě elektrifikovaná.

Právě modrý odstín už má představovat budoucnost, která bude v případě nové generace GranTurisma, a vlastně i ostatních nových modelů značky, velice jistě elektrifikovaná.

Maserati chce ostatně u všech nových modelů nabízet i čistě elektrický pohon, nehledě na plug-in hybridní jednotky.

Maserati chce ostatně u všech nových modelů nabízet i čistě elektrický pohon, nehledě na plug-in hybridní jednotky.

Včera se ve večerních hodinách začaly objevovat špionážní fotografie nového Maserati. Na nový model automobilka už nějakou dobu láká, bohužel jsme o něm zatím nic nevěděli. A najednou se odněkud objevila série fotografií testovací muly před centrem Maserati v italské Modeně. Maserati

Včera se ve večerních hodinách začaly objevovat špionážní fotografie nového Maserati. Na nový model automobilka už nějakou dobu láká, bohužel jsme o něm zatím nic nevěděli. A najednou se odněkud objevila série fotografií testovací muly před centrem Maserati v italské Modeně. | Maserati

Veškeré spekulace o podvrhu se rozplynuly následnou informací od samotné automobilky. „První testovací mula pro vývoj nového pohonného ústrojí Maserati právě opustila brány naší továrny v Modeně“, stálo na Tweetu přímo od automobilky. K tomu se rovnou objevila i tisková zpráva, abychom si nemuseli nic domýšlet z fotografií. O dílo špiona tedy nejde. Maserati

Veškeré spekulace o podvrhu se rozplynuly následnou informací od samotné automobilky. „První testovací mula pro vývoj nového pohonného ústrojí Maserati právě opustila brány naší továrny v Modeně“, stálo na Tweetu přímo od automobilky. K tomu se rovnou objevila i tisková zpráva, abychom si nemuseli nic domýšlet z fotografií. O dílo špiona tedy nejde. | Maserati

Zatím víme, že jde o testovací mulu, na které se testuje hlavně pohonné ústrojí. Automobilka upozorňuje, že v útrobách maskovaného dravce se skrývají zcela nové vnitřnosti vlastní výroby. Vývoj a následná výroba probíhá v režii Maserati a stane se základem pro další  nové modely značky.  Maserati

Zatím víme, že jde o testovací mulu, na které se testuje hlavně pohonné ústrojí. Automobilka upozorňuje, že v útrobách maskovaného dravce se skrývají zcela nové vnitřnosti vlastní výroby. Vývoj a následná výroba probíhá v režii Maserati a stane se základem pro další nové modely značky. | Maserati

Co všechno si pro nás automobilka přichystala se dozvíme v květnu příštího roku. Název vozu je prozatím MMXX (v římských číslicích 2020). Pod maskováním se na první pohled skrývá pěkná kompaktní bestie. Design ale rozebírat nebudeme, automobilka totiž upozorňuje, že finální vývoj se dotkne i karoserie. Hotové auto tak může vypadat úplně jinak. Maserati

Co všechno si pro nás automobilka přichystala se dozvíme v květnu příštího roku. Název vozu je prozatím MMXX (v římských číslicích 2020). Pod maskováním se na první pohled skrývá pěkná kompaktní bestie. Design ale rozebírat nebudeme, automobilka totiž upozorňuje, že finální vývoj se dotkne i karoserie. Hotové auto tak může vypadat úplně jinak. | Maserati

Maserati MMXX Maserati

Maserati MMXX | Maserati

Maserati MMXX Maserati

Maserati MMXX | Maserati

Tento moment nastává nyní a jako oslavná tečka přijíždí oslavná varianta GranTurismo Zéda. Speciální kusovka má podle Maserati „propojovat minulost, současnost a budoucnost značky“.
Karoserie vozu je tedy vyhotovena v zajímavém stylu, kdy zadní část zůstává v hrubém nedokončeném stavu, pomalu se přelévá do matně šedého laku, který nakonec plynule navazuje do sytě modrého lesklého odstínu na přídi.
Právě modrý odstín už má představovat budoucnost, která bude v případě nové generace GranTurisma, a vlastně i ostatních nových modelů značky, velice jistě elektrifikovaná.
Maserati chce ostatně u všech nových modelů nabízet i čistě elektrický pohon, nehledě na plug-in hybridní jednotky.
11
Fotogalerie

Maserati elektrifikuje. Prvními trojzubci do zásuvky budou GranTurismo a GranCabrio

Maserati vykopává další míč a ujišťuje nás, že je pořád tady a maká.

Italská automobilka Maserati začíná testovat elektrický pohon. Nový systém vlastní konstrukce se bude v budoucnu objevovat napříč modelovou paletou značky. Samotné testování probíhá pomocí třech exemplářů vycházejících z modelu GranTurismo.

Každý z testovacích vozů má jednu barvu italské vlajky a na boku nese nápis MMXXI (2021), který odkazuje na datum vstupu pohonné jednotky na trh. Vývoj pohonu probíhá v Modeně a Maserati se pyšní jeho jedinečností. Testování probíhá v běžných podmínkách i na závodní dráze.

Prvními čistě elektrickými modely se stanou nové verze kupé GranTurismo a kabrioletu GranCabrio. Výroba bude probíhat v Turíně. Níže najdete první ukázku, která odhaluje některé detaily a hlavně zvuk. Nicméně v postprodukci se dají dělat všelijaká kouzla a tak si s dojmy počkejme na video z reálného provozu.

Tato nová informace zřejmě nemá co do činění s dříve představeným projektem MMXX (2020), se kterým na nás Maserati na konci listopadu vybaflo s testovací mulou sportovního modelu. O elektromobil ale nejspíš nepůjde. Podle některých zdrojů jde o sportovní vůz se spalovacím motorem. Pravdu se dozvíme v květnu, kdy se má projekt MMXX odhalit.

Galerie doplněna o výběhovou edici modelu GranTurismo.

Maserati

Automobilku Maserati založilo pět bratrů v roce 1914. Od začátku se soustředí na výrobu luxusních sportovních vozů.

Maserati od roku 1993 patřilo do skupiny Fiat. Ten část podílu odprodal Ferrari, ale po pár letech ho koupil zpět. Dnes Maserati patří do skupiny Stellantis.

Maserati Ghibli • Maserati Levante • Maserati Quattroporte • Maserati MC20

Doporučujeme

Články odjinud