Hyundai i30 N od úpravce RaceChip RaceChip

Hyundai i30 N od úpravce RaceChip | RaceChip

Hyundai i30 N od úpravce RaceChip RaceChip

Hyundai i30 N od úpravce RaceChip | RaceChip

Hyundai i30 N od úpravce RaceChip RaceChip

Hyundai i30 N od úpravce RaceChip | RaceChip

Hyundai i30 N od úpravce RaceChip RaceChip

Hyundai i30 N od úpravce RaceChip | RaceChip

Hyundai i30 N od úpravce RaceChip RaceChip

Hyundai i30 N od úpravce RaceChip | RaceChip

Hyundai i30 N od úpravce RaceChip RaceChip

Hyundai i30 N od úpravce RaceChip | RaceChip

Hyundai i30 N od úpravce RaceChip RaceChip

Hyundai i30 N od úpravce RaceChip | RaceChip

Hyundai i30 N od úpravce RaceChip RaceChip
Hyundai i30 N od úpravce RaceChip RaceChip
Hyundai i30 N od úpravce RaceChip RaceChip
Hyundai i30 N od úpravce RaceChip RaceChip
7
Fotogalerie

Hyundai i30 N si řádně polepšil. Němci z něj dostali 320 koní a 524 N.m!

Pokud by vám u ostrého Hyundaie i30 N scházelo pár koní a větší „krouťák“, německý úpravce RaceChip již korejský hot-hatch náležitě vyladil a dosáhl velmi pěkných čísel.

Hyundai i30 N sbírá v testech vskutku pozitivní ohlasy, i když se třeba nemůže plnou silou rovnat některým konkurentům. Pro zájemce o zvýšení výkonu u ostrého Korejce tak nyní společnost RaceChip nabízí balíček několika úprav.

Standardně nabízí i30 N v silnějším provedení Performance pěkných 202 kW (275 koní) a 352 Nm točivého momentu. Pouhým zásahem do řídicí jednotky přeplňovaného dvoulitru však dokázal RaceChip posunout tyto hodnoty na 230 kW (313 koní) a tučných 498 Nm.

Jestliže by se vám toto navýšení zdálo u ostré předokolky málo razantní, montáží sportovního prvního dílu výfuku HJS můžete dosáhnout až konečných 235 kW (320 koní) a šílených 524 Nm. Díky novému výfuku pak bude dvoulitr rovněž znít o dost naštvaněji.

Počtem koní pod kapotou se tak nyní i30 N přesně vyrovnává Hondě Civic Type R, přičemž točivým momentem ji naprosto překonává. Standardní Honda se musí spokojit „jen“ s 400 Nm. Bohužel, o úpravě převodového ústrojí Hyundaie se v případě takto razantního navýšení síly RaceChip vůbec nezmiňuje.

Místo toho nabízí pro i30 N lehčí kola OZ Racing Leggera HLT obutá do pneumatik Michelin Pilot Sport 4S, snížení podvozku o 15 mm instalací kratších pružin a nakonec nechybí i tužší stabilizátory od firmy Eibach.

Podobné úpravy chystá RaceChip uvést také v USA, kde s identickou technikou jezdí nejnovější Veloster N. Cenovky úprav zatím společnost neuvedla.

Hyundai i30

Hyundai i30 se prezentuje jako české auto. A proč také ne, vždyť se vyrábí v Nošovicích. Hyundai i30 patří k nejprodávanějším vozům nižší střední třídy v ČR. Oblibu si získal především cenovou dostupností.

Cena, výbava, technická data •  Minitest Hyundai i30 N Project C • Hyundai i30 N Line • Minitest Hyundai i30 N Performance • Test Hyundai i30 N Fastback • Minitest Hyundai i30 kombi

Doporučujeme

Články odjinud