Globální společnost pro data a analytiku J.D. Power z amerického Michiganu přišla se studií zabývající se využitím a spokojeností s moderními funkcemi automobilů.  Zdroj: Škoda

Globální společnost pro data a analytiku J.D. Power z amerického Michiganu přišla se studií zabývající se využitím a spokojeností s moderními funkcemi automobilů.  | Zdroj: Škoda

Studie se jmenuje J.D. Power U.S. Tech Experience Index a je založená na reakcích od 110.827 majitelů nových aut zakoupených v roce 2021, respektive za prvních 90 dní vlastnictví. Zdroj: Dacia

Studie se jmenuje J.D. Power U.S. Tech Experience Index a je založená na reakcích od 110.827 majitelů nových aut zakoupených v roce 2021, respektive za prvních 90 dní vlastnictví. | Zdroj: Dacia

Můžeme si tak ze studie vytáhnout několik zajímavých údajů. Tak třeba nejvíce používaný moderní prvek ve výbavě dnešních aut. Ten asi nikoho nepřekvapí, je to parkovací kamera. Foto: Škoda Auto

Můžeme si tak ze studie vytáhnout několik zajímavých údajů. Tak třeba nejvíce používaný moderní prvek ve výbavě dnešních aut. Ten asi nikoho nepřekvapí, je to parkovací kamera. | Foto: Škoda Auto

Překvapivé je ale zjištění, že zhruba jednu ze tří moderních technologií nepoužila za oněch 90 dní ani polovina respondentů.

Překvapivé je ale zjištění, že zhruba jednu ze tří moderních technologií nepoužila za oněch 90 dní ani polovina respondentů.

Tvůrci tak upozorňují na to, že zákazníci v podstatě vyhazují své peníze za věci, které pak ani nepoužívají.  Foto: Ondřej Lilling

Tvůrci tak upozorňují na to, že zákazníci v podstatě vyhazují své peníze za věci, které pak ani nepoužívají.  | Foto: Ondřej Lilling

Samozřejmě je ale řada prvků výbavy součástí nějakého balíčku, takže si ho třeba koupí kvůli jedné věci, ale ty zbylé nepotřebují, takže nemají jinou možnost. Foto: Ondřej Lilling

Samozřejmě je ale řada prvků výbavy součástí nějakého balíčku, takže si ho třeba koupí kvůli jedné věci, ale ty zbylé nepotřebují, takže nemají jinou možnost. | Foto: Ondřej Lilling

Například 61 % majitelů aut pak nepoužívá digitální možnost dokoupení výbavy a 52 % tuto funkci prý vůbec nepotřebuje. Foto: Ondřej Lilling

Například 61 % majitelů aut pak nepoužívá digitální možnost dokoupení výbavy a 52 % tuto funkci prý vůbec nepotřebuje. | Foto: Ondřej Lilling

Nejvíce problematickou technologií je pak ovládání gesty. U toho vyjádřilo nespokojenost 41 ze 100 respondentů. Foto: Ondřej Lilling

Nejvíce problematickou technologií je pak ovládání gesty. U toho vyjádřilo nespokojenost 41 ze 100 respondentů. | Foto: Ondřej Lilling

Naopak jako velmi spolehlivý prvek se ukázalo řízení jedním pedálem, tedy režim elektromobilů se zvýšeným účinkem rekuperace, při kterém řidič ovládá dynamiku vozu jen povolováním a přišlapováním akceleračního pedálu. Špatná funkčnost byla zaznamenána jen u 8 ze 100 vozidel. Foto: Ondřej Lilling

Naopak jako velmi spolehlivý prvek se ukázalo řízení jedním pedálem, tedy režim elektromobilů se zvýšeným účinkem rekuperace, při kterém řidič ovládá dynamiku vozu jen povolováním a přišlapováním akceleračního pedálu. Špatná funkčnost byla zaznamenána jen u 8 ze 100 vozidel. | Foto: Ondřej Lilling

Pro nějakou sumarizaci těchto dat použila studie takzvaný 2021 Tech Experience Index, kde boduje funkčnost jednotlivých prvků s maximálním počtem bodů 1000. Foto: Ondřej Lilling

Pro nějakou sumarizaci těchto dat použila studie takzvaný 2021 Tech Experience Index, kde boduje funkčnost jednotlivých prvků s maximálním počtem bodů 1000. | Foto: Ondřej Lilling

Z toho vyplynul žebříček 2021 J.D. Power U.S. Tech Experience Index Study, který najdete níže. Zajímavé je, že neoficiální absolutní vítěz, automobilka  Tesla  (668 bodů), v žebříčku není.  Foto: FCA

Z toho vyplynul žebříček 2021 J.D. Power U.S. Tech Experience Index Study, který najdete níže. Zajímavé je, že neoficiální absolutní vítěz, automobilka Tesla (668 bodů), v žebříčku není.  | Foto: FCA

 Zdroj: Dacia

| Zdroj: Dacia

 Zdroj: Renault

| Zdroj: Renault

 Zdroj: Toyota

| Zdroj: Toyota

Studie se jmenuje J.D. Power U.S. Tech Experience Index a je založená na reakcích od 110.827 majitelů nových aut zakoupených v roce 2021, respektive za prvních 90 dní vlastnictví. Zdroj: Dacia
Můžeme si tak ze studie vytáhnout několik zajímavých údajů. Tak třeba nejvíce používaný moderní prvek ve výbavě dnešních aut. Ten asi nikoho nepřekvapí, je to parkovací kamera. Foto: Škoda Auto
Překvapivé je ale zjištění, že zhruba jednu ze tří moderních technologií nepoužila za oněch 90 dní ani polovina respondentů.
Tvůrci tak upozorňují na to, že zákazníci v podstatě vyhazují své peníze za věci, které pak ani nepoužívají.  Foto: Ondřej Lilling
14
Fotogalerie

Řidiči vyhazují peníze za výbavu, kterou nevyužívají. Často nemají jinou možnost

Nejpoužívanějším prvkem je parkovací kamera. Naopak ovládání gesty se jeví jako problematické.

Společnost J.D. Power z amerického Michiganu přišla se studií zabývající se využitím a spokojeností s moderními funkcemi automobilů. Studie se jmenuje J.D. Power U.S. Tech Experience Index a je založená na reakcích od 110.827 majitelů nových aut zakoupených v roce 2021, respektive za prvních 90 dní vlastnictví.

Můžeme si tak ze studie vytáhnout několik zajímavých údajů. Tak třeba nejvíce používaný moderní prvek ve výbavě dnešních aut. Ten asi nikoho nepřekvapí, je to parkovací kamera. Překvapivé je ale zjištění, že zhruba jednu ze tří moderních „fíčur" nepoužila za oněch 90 dní ani polovina respondentů.

Tvůrci tak upozorňují na to, že zákazníci v podstatě vyhazují své peníze za věci, které pak ani nepoužívají. Samozřejmě je ale řada prvků výbavy součástí nějakého balíčku (paketu), takže si ho třeba koupí kvůli jedné věci, ale ty zbylé nepotřebují, takže nemají jinou možnost. Například 61 % majitelů aut pak nepoužívá digitální možnost dokoupení výbavy a 52 % tuto funkci prý vůbec nepotřebuje.

Co je problémové?

Nejvíce problematickou funkcí je ovládání gesty. U toho vyjádřilo nespokojenost 41 ze 100 respondentů. Naopak jako velmi spolehlivý prvek se ukázalo řízení jedním pedálem, tedy režim elektromobilů se zvýšeným účinkem rekuperace, při kterém řidič ovládá dynamiku vozu jen povolováním a přišlapováním akceleračního pedálu. Špatná funkčnost byla zaznamenána jen u 8 ze 100 vozidel.

Pro sumarizaci těchto dat použila studie takzvaný 2021 Tech Experience Index, kde boduje funkčnost jednotlivých prvků s maximálním počtem bodů 1000. Z toho vyplynul žebříček, který najdete níže. Zajímavé je, že neoficiální absolutní vítěz, automobilka Tesla (668 bodů), v žebříčku není. Představitelé Tesly totiž zakázali tvůrcům studie sbírat data z patnácti amerických států, dovolili jen z pětatřiceti.

J.D. Power 2021 U.S. Tech Experience Index (TXI) Study
Značka Body
Genesis 634
Cadillac 551
Volvo 550
BMW 545
Mercedes-Benz 523
Hyundai 519
Kia 510
Nissan 502
Subaru 499
GMC 498
Lincoln 496
land Rover 487
Lexus 485
Ram 483
Buick 478
Průměr 478
Infiniti 477
Toyota 472
Ford 470
Audi 469
Chevrolet 468
Mazda 459
Volkswagen 451
Jaguar 449
Honda 438
Acura 436
Chrysler 434
Dodge 434
Alfa Romeo 429
Porsche 428
Jeep 424
Mini 424
Mitsubishi 373

Doporučujeme

Články odjinud