145
Fotogalerie

Audi R8 V10 Plus vs. Jaguar F-Type R AWD: Rychlost, nebo zábava

Máte rádi rychlost v té nejčistší podobě, nebo preferujete zábavu? Tak přesně o tom bude dnešní srovnávací test, ve kterém se vám představí celkem 1160 koní.

Kapitoly článku:


Pořád ještě nemohu uvěřit tomu, co vidím. Na letišti ve Dlouhé Lhotě u Příbrami stojí nové Audi R8 V10 Plus. Placatý německý supersport s atmosférickým desetiválcem o výkon 449 kW (610 koní). Kdyby tady stálo jenom tohle auto samotné, byl by to už tak velký svátek. Jenže ono tu samotné nestojí. 

Vedle postává Jaguar F-Type, což je v základu vlastně úplně jiné auto, které jsme navíc už několikrát testovali. Tak co tu pohledává? Tohle je totiž verze R. Je sice trochu slabší než vrcholná R8, ale s výkonem 404 kW (550 koní) je to pořád velmi důstojný soupeř. Věc, která pojí obě tato auta ještě více, je přítomnost pohonu všech kol. Ano, je mi jasné, že by vhodnějším soupeřem pro R8 bylo provedení kupé nejlépe v ještě silnější variantě SVR, jenže víte, jak to u nás s podobnými testovacími auty chodí. Bohužel nejsme Top Gear a obecně si nemůžeme zas až tak moc poroučet, co kdy dostaneme. Tím spíš, když jde o takto rychlá a drahá auta. 

_DSC2198.jpg_DSC2207.jpg
Kdyby na letišti stálo jen Audi R8 V10 Plus, nebo jenom Jaguar F-Type R AWD, byl by to velký svátek. Jenže my tu máme obě tato auta dohromady. V jeden čas, na jednom místě. Mimochodem, takhle vypadá 1160 koní

I kdyby na letišti stál jenom Jaguar F-Type R AWD, také by to byl docela svátek, protože tohle auto vám od prvních metrů ukazuje, že je prostě neskutečné. Kdyby tady postávaly vedle sebe R8 a F-Type, byl by to téměř jistě zážitek letošního roku. Jenže ono to není všechno.

Audi R8 V10 Plus vs. Jaguar F-Type R AWD: Základní technické údaje
  Audi R8 V10 Plus Jaguar F-Type R AWD
Objem motoru  5204 cm3 5000 cm3
Nejvyšší výkon 449 kW (610 k) 405 kW (550 k)
při otáčkách 8250 ot./min 6500 ot./min
Točivý moment 560 Nm 680 Nm
při otáčkách 6500 ot./min 3500 ot./min
Maximální rychlost 330 km/h 300 km/h
Zrychlení
0-100 km/h
3,1 s 4,1 s

Trochu nečekaně se do party přidalo ještě starší Ferrari 458 Italia. Postávat před touto trojicí s vědomím, že se můžete svézt s kterýmkoliv z nich, vám do podvědomí vpašuje velmi příjemný pocit, že se povedlo něco ne tak úplně obvyklého. Ale popravdě řečeno, Ferrari je jenom takový bonus, se kterým jsme se krátce svezli pouze na letišti. Hlavním tématem je F-Type a Audi R8. 

Jestli máte něco, čím byste se mohli připoutat, tak to raději udělejte hned. Dnes to totiž bude opravdu extrémně rychlé svezení. Připraveni? 

_DSC2187.jpg_DSC2189.jpg_DSC2188.jpg
Osud, náhoda, štěstí? Říkejte tomu, jak chcete, každopádně k naší už tak dost zajímavé dvojici se na chvíli přidalo také Ferrari 458 Italia. Prohlížet si tuhle trojici s vědomím, že můžete do kteréhokoliv z těchto aut naskočit a projet se, je velký zážitek

Audi R8 je placatý Golf

Audi R8 a F-Type R AWD jsme měli v redakci na tři velmi příjemné (a na benzinu také poněkud drahé) dny. Vyzvednutí Jaguaru jsem přenechal Daliborovi, sám jsem šel pro Audi R8. A má očekávání byla obrovská. Za prvé tohle auto už od pohledu vypadá, že bude hrozně rychlé, za druhé víte, že má atmosférický desetiválcový motor a také si pamatujete, že jste při jeho představování psali, kterak provedení Plus zvládne 0-200 km/h do deseti vteřin. No jen si to představte. Deset vteřin!

Červený exemplář dozdobený karbonovými díly stojí v naleštěném servisu, který ze všeho nejvíce připomíná koupelnu. Je to nízké a děsně široké auto. Hlavou se mi honí myšlenky o tom, jestli vůbec budu moci doma zajet na zahradu, protože podvozek je doslova přilepený k zemi. A také si říkám, že až tady ten desetiválec v té koupelně nastartuji, bude to určitě pořádný brajgl. Po vyřízení klasických formalit se soukám do auta a mačkám, pěkně po vzoru Ferrari, startovací tlačítko na volantu. Stanec se... Nic. 

_DSC2232.jpg_DSC2223.jpg_DSC2237.jpg
Tak aby bylo jasno, tohle není jen tak nějaké Audi. Tohle je nejrychlejší sériové Audi, jaké si za celou historii mohli zájemci pořídit. Po prvních metrech jízdy byste to do něj ale asi neřekli

Desetiválec naskočí a jen velmi decentně připomene, že asi bude mít velký potenciál. Upřímně, tohle mě vážně zklamalo. Odjíždím přes Prahu směrem na Strakonickou a pořád nevěřím tomu, co R8 předvádí. Když napíšu, že to je něco jako napůl slisovaný Golf, nebudu moc daleko od pravdy.

R8 je velmi tichá, překvapivě pohodlná a v nízkých otáčkách se zdá být nějaká líná. Ano, líná, čtete správně. Nebýt toho, že sedím tak nízko, až pomalu vidím slečnám na zastávce pod sukni a nebýt toho, že si na mě každý druhý kolemjdoucí ukazuje, opravdu mám pocit, jako kdybych jel v placatém VW Golf. Kdo by to byl čekal. 

Hned, jak potkávám Dalibora v bílém Jaguaru F-Type, je mi jasné, že britský sporťák bude docela o něčem jiném.

_DSC2209.jpg_DSC2213.jpg

Audi

Německá automobilka Audi patří do od roku 1964 ke koncernu Volkswagen, ve kterém má roli prémiové značky. Počátky společnosti sahají do roku 1899 a k zakladateli Augustu Horchovi.

Audi A1 •  Audi A3Audi A4Audi A5Audi A6Audi A7Audi A8Audi Q2Audi Q3Audi Q5Audi Q7Audi Q8Audi R8Audi e-tron

Doporučujeme

Články odjinud