Oproti loňskému roku je výrobní kapacita rumunské továrny produkující model Dacia Duster o 28 procent vyšší. Přesto to zřejmě nebude stačit.
Dacia zatím v České republice nespustila reklamní kampaň na novou generaci oblíbeného SUV duster, přestože novináři již měli možnost automobil otestovat a prodej byl oficiálně zahájen.
"Důvod je prostý, chceme mít nejprve dostatečnou zásobu vozů," informoval generální ředitel tuzemského zastoupení značek Renault a Dacia Zdeněk Grunt. Podle něho je v současnosti v České republice přibližně 250 kusů tohoto modelu, z toho zhruba 180 je určeno přímo zákazníkům. Jakmile podle něho začne na jaře hlavní příliv objednávek, bude se čekací doba prodlužovat. "Obávám se, že auta objednaná třeba v dubnu, se dostanou do výroby až někdy v září či říjnu," říká Grunt.
Vedení Dacie sice velký zájem předpokládalo, a proto produkci všech ostatních modelů značky převedlo z rumunské Pitesti do marockého Tangeru. Díky tomu se může vyrobit o 28 procent dusterů více. Další navýšení kapacity už ale není možné, protože výroba běží ve třech směnách po celých sedm dní v týdnu.
Hlavní tuzemskou akcí pro představení nového dusteru veřejnosti se stane tradiční Dacia Piknik v Šiklově Mlýně. Letos se uskuteční 16. června.
Značku Renault letos taková zásadní novinka, jako je pro Dacii Duster, podle Grunta nečeká. V květnu se však očekává příjezd nového Méganu RS ve dvou výkonových verzích, o měsíc později by se měl zahájit prodej tří elektrických modelů značky. Tedy Zoe, Kangoo Eletric a Twizzy.
Po celý rok bude podle Grunta probíhat obměna motorů ve stávajících modelech. "Například skončí dvanáctistovka a bude nahrazena třináctistovkou ve čtyřech výkonových verzích." uvedl Grunt. Pod kapotou Talismanu se pak objeví zbrusu nový dvoulitr.
Bohužel ani letos se v České republice nedočkáme uvedení Alpine na trh. "Celá letošní produkce je vyprodaná a nemá proto smysl otevírat další zastoupení," sdělil Grunt. "Nyní nám nezbývá, než posílat vážné zájemce do Mnichova," dodal.