Volkswagen vzal modernizaci svého nejoblíbenějšího SUV pořádně od podlahy. Musí přece držet zavedenou úroveň proti konkurenci.
Současná druhá generace Volkswagenu Tiguan se letos dožívá poloviny životního cyklu a očekávaná modernizace je konečně tady. Tiguan je nyní celosvětově nejúspěšnější model značky a od roku uvedení první generace v roce 2007 se ho vyrobilo již před šest milionů kusů. Není tedy divu, že na takto úspěšný model hodil VW všechny možné novinky ze svého arzenálu a ještě něco navíc.
Vylepšený tiguan se nám na oficiálních fotkách představuje hlavně ve sportovnější specifikaci R-Line, i tak je ale zřetelný výraz přídě po vzoru nového Golfu, nové volitelné LED matrix světlomety mohou používat chytrou adaptivní technologii IQ.LIGHT a zadní svítilny s pozměněnou grafikou jsou nyní standardně full-LED. Paketu R-Line nechybí dravost, doplněná o chromované doplňky, přičemž ještě agresivněji působí nový vrcholný Tiguan R (viz níže).
Také uvnitř dochází na změny inspirované novým golfem. Nový je tedy multifunkční volant, poslední generace 10palcového digitálního přístrojového štítu (ve vyšších výbavách) a rovněž infotainmentu MIB3 (standardně 6,5palcový) s chytrým hlasovým ovládáním, zabudovanou eSIM a tedy nepřetržitým připojením k internetu, a rovněž bezdrátovou integrací aplikací pro Apple CarPlay a Android Auto.
Vpředu nechybí ani dva osvětlené USB-C konektory, ambientní osvětlení a ve vyšších výbavách se objevuje pod obrazovkou infotainmentu nový dotykový modul pro ovládání klimatizace a topení. Za příplatek je i prémiový audiosystém Harman Kardon s 10 reproduktory.
Z asistentů a bezpečnostních funkcí má vůz standardně funkci udržování jízdy v pruhu a rovněž hlídání překážek s automatickým nouzovým brzděním. Volitelně se ale objevuje i takzvaný Travel Assist, který nabízí funkce částečně autonomního řízení, kdy tiguan umí samostatně udržovat směr, brzdit a akcelerovat až do rychlosti 210 km/h.
S detaily o motorizacích vylepšeného tiguanu je VW celkem střídmý a zaměřuje se především na titulní novinky. Mezi ty patří nepochybně plug-in hybridní Tiguan eHybrid, který využívá již známou motorizaci spojující čtyřválec 1.4 TSI a elektromotor pro kombinovaný výkon 180 kW (245 koní). Standardem je šestistupňové DSG a čistě na elektřinu ujede elektrifikované SUV kolem 50 km (WLTP).
Nový hybrid tak vlastně můžete považovat za náhradu podobně výkonného dieselu BiTDI (176 kW/240 k), který s příchodem modernizace končí v nabídce – stejně jako v případě Kodiaqu RS. Z dieselů pak VW vypichuje nejnovější 2.0 TDI Evo vybavené hned dvěma filtry pevných částic a dvojím vstřikováním močoviny. Na přesné technické údaje o motorizacích si ale musíme zatím počkat.
Což platí rovněž u benzinových motorů tiguanu, mezi kterými se nepochybně objeví i poslední slabší čtyřválce TSI z portfolia koncernu, úplným vrcholem je ale dvoulitrový motor EA888 v nejaktuálnější verzi s výkonem 235 kW (320 koní) pro nový Tiguan R. Tedy stejná strojovna jako v nedávno představeném Arteonu R.
Ostrá verze SUV dostává automat DSG, pohon 4x4, vektorování točivého momentu, silnější brzdový systém a nově naladěný adaptivní podvozek s nižší světlou výškou o 10 mm. Sportovní jízdní režim Race má Tiguan R dostupný pod samostatným R tlačítkem na multifunkčním volantu. Volitelně bude možné model vybavit sportovním výfukem Akrapovič.
Datum uvedení modernizovaného Volkswagenu Tiguan do prodeje a cenovky na českém trhu zatím neznáme.