Velkoprostorová třída V od Mercedesu prochází faceliftem a kromě páru dalších novinek dostává i novou naftovou motorizaci.
Mercedes-Benz třídy V a také jeho „kempingové“ varianty Marco Polo a Marco Polo Horizon se v rámci faceliftu mění vzhledově jen minimálně. Na přídi si všimnete nově tvarovaného nárazníku s větší mřížkou a také chromovanou lištou. S dostupným paketem AMG Line poté „véčko“ vypadá samozřejmě trochu řízněji.
V interiéru dochází k několika novinkám. Mění se design výdechů klimatizace a do nabídky přibývá nové obložení palubní desky, možnost luxusního koženého čalounění Nappa či Lugano, kdežto po stránce techniky se nyní třída V pyšní brzdovým asistentem nebo adaptivními dálkovými světly. Pro cestující vzadu jsou přitom nyní dostupné volitelně i luxusní sedačky podobné těm, které najdete v limuzíně třídy S. Nechybí tedy funkce elektrického nastavení, vyhřívání, odvětrávání i masáže.
Dosud nabízené motorizace třídy V pak doplňuje nová čtyřválcová přeplňovaná jednotka ve verzi V 300 d. Naftový dvoulitr zde produkuje 176 kW (236 koní) a 500 N.m točivého momentu. V případě tvrdé akcelerace motor nabízí funkci „overboost“, která chvilkově navýší výstup točivého momentu o dalších 30 N.m.
Standardně je potom u nového dieselu používána devítistupňová automatická převodovka, která nabízí režimy Comfort a Sport měnící charakteristiku a rychlost řazení. V základu je „véčko“ nabízeno s pohonem zadních kol, ale příplatkový pohon všech kol 4Matic je samozřejmě dostupný.
K uvedení faceliftu třídy V dále Mercedes dodává, že pro svůj segment velkoprostorových MPV již plánuje i čistě elektrický model. Modernizace „véčka“ bude uvedena na trh v březnu a německé ceny začínají na částce 36.990 euro, tedy v přepočtu asi 950.000 korun.