Přestože jeden známý prototyp praktického BMW M3 Touring (E46) existuje, do produkce plně ostrého kombíku na základě legendárního sportovního sedanu se německá automobilka nakonec nikdy nepustila. | Alpina B3 Touring Allrad Zdroj: Alpina

Přestože jeden známý prototyp praktického BMW M3 Touring (E46) existuje, do produkce plně ostrého kombíku na základě legendárního sportovního sedanu se německá automobilka nakonec nikdy nepustila. | Alpina B3 Touring Allrad | Zdroj: Alpina

Zájemci o takto konkrétní typ vozidla tedy mohli už řadu let kouknout po Mercedesu, po Audi anebo se obrátit na dvorního úpravce mnichovské značky Alpina. | Alpina B3 Touring Allrad Zdroj: Alpina

Zájemci o takto konkrétní typ vozidla tedy mohli už řadu let kouknout po Mercedesu, po Audi anebo se obrátit na dvorního úpravce mnichovské značky Alpina. | Alpina B3 Touring Allrad | Zdroj: Alpina

Novou generaci rychlého kombíku B3 Touring (a rovněž normálního sedanu) nám Alpina  ukázala již loni v září , do prodeje rovněž u českého zastoupení se však dostala až nedávno. | Alpina B3 Touring Allrad Zdroj: Alpina

Novou generaci rychlého kombíku B3 Touring (a rovněž normálního sedanu) nám Alpina ukázala již loni v září, do prodeje rovněž u českého zastoupení se však dostala až nedávno. | Alpina B3 Touring Allrad | Zdroj: Alpina

Tak či tak, konfigurátor české Alpiny vás stejně odkáže na sousedy v Německu, takže radši začněte koruny přepočítávat na eura. | Alpina B3 Touring Allrad Zdroj: Alpina

Tak či tak, konfigurátor české Alpiny vás stejně odkáže na sousedy v Německu, takže radši začněte koruny přepočítávat na eura. | Alpina B3 Touring Allrad | Zdroj: Alpina

Když v rychlosti zmíníme ten velice důležitý kufr o objemu 500 litrů, respektive až 1510 litrů při složení zadních sedaček, hlavní důvodem ke koupi je samozřejmě motor. | Alpina B3 Touring Allrad Zdroj: Alpina

Když v rychlosti zmíníme ten velice důležitý kufr o objemu 500 litrů, respektive až 1510 litrů při složení zadních sedaček, hlavní důvodem ke koupi je samozřejmě motor. | Alpina B3 Touring Allrad | Zdroj: Alpina

V B3 Touring tak najdete od BMW pořád vskutku nový  přeplňovaný třílitrový řadový šestiválec  (S58), který si Alpina dále vyladila na hezkých  340 kW (462 koní)  a točivý moment  700 N.m . | Alpina B3 Touring Allrad Zdroj: Alpina

V B3 Touring tak najdete od BMW pořád vskutku nový přeplňovaný třílitrový řadový šestiválec (S58), který si Alpina dále vyladila na hezkých 340 kW (462 koní) a točivý moment 700 N.m. | Alpina B3 Touring Allrad | Zdroj: Alpina

Za své peníze tedy dostanete vyšší výkon, než přineslo odchozí BMW M3 (317 kW/431 k). A ta cenovka? B3 Touring začíná na  83.050 eur , v přepočtu tedy asi  2.114.450 Kč . | Alpina B3 Touring Allrad Zdroj: Alpina

Za své peníze tedy dostanete vyšší výkon, než přineslo odchozí BMW M3 (317 kW/431 k). A ta cenovka? B3 Touring začíná na 83.050 eur, v přepočtu tedy asi 2.114.450 Kč. | Alpina B3 Touring Allrad | Zdroj: Alpina

S ukončením prodeje současné M3, a  vyhlížením nástupce , už není srovnání cen zrovna relevantní. Každopádně, kupé M4 s německou cenovkou 87.000 eur (asi 2.215.000 Kč) prostě ukazuje, že u Alpiny dostanete více prostoru i koní za menší cenu. | Alpina B3 Touring Allrad Zdroj: Alpina

S ukončením prodeje současné M3, a vyhlížením nástupce, už není srovnání cen zrovna relevantní. Každopádně, kupé M4 s německou cenovkou 87.000 eur (asi 2.215.000 Kč) prostě ukazuje, že u Alpiny dostanete více prostoru i koní za menší cenu. | Alpina B3 Touring Allrad | Zdroj: Alpina

Sluší se připomenout, že B3 Touring se rovněž chlubí maximální rychlostí 300 km/h, zatímco na hranici 200 km/h vystřelí do 13,9 sekundy a 100 km/h zvládne do 3,9 sekundy. | Alpina B3 Touring Allrad Zdroj: Alpina

Sluší se připomenout, že B3 Touring se rovněž chlubí maximální rychlostí 300 km/h, zatímco na hranici 200 km/h vystřelí do 13,9 sekundy a 100 km/h zvládne do 3,9 sekundy. | Alpina B3 Touring Allrad | Zdroj: Alpina

Překalibrovaný osmistupňový automat i pohon všech kol xDrive je samozřejmě standardem. | Alpina B3 Touring Allrad Zdroj: Alpina

Překalibrovaný osmistupňový automat i pohon všech kol xDrive je samozřejmě standardem. | Alpina B3 Touring Allrad | Zdroj: Alpina

V ceně vám Alpina přihodí i přenastavený adaptivní podvozek s novými pružinami a silnějšími stabilizátory, účinnější brzdovou soustavou, sportovní nerezový výfukový systém, 19palcová kola (vícepaprsková klasika Alpiny o velikosti 20 palců je za příplatek)... | Alpina B3 Touring Allrad Zdroj: Alpina

V ceně vám Alpina přihodí i přenastavený adaptivní podvozek s novými pružinami a silnějšími stabilizátory, účinnější brzdovou soustavou, sportovní nerezový výfukový systém, 19palcová kola (vícepaprsková klasika Alpiny o velikosti 20 palců je za příplatek)... | Alpina B3 Touring Allrad | Zdroj: Alpina

...dále ambientní osvětlení, interiér v kombinaci umělé kůže a Alcantary, parkovací asistent, tempomat, vyhřívání volantu a předních sedadel, automatickou třízónovou klimatizaci a další nutnosti. | Alpina B3 Touring Allrad Zdroj: Alpina

...dále ambientní osvětlení, interiér v kombinaci umělé kůže a Alcantary, parkovací asistent, tempomat, vyhřívání volantu a předních sedadel, automatickou třízónovou klimatizaci a další nutnosti. | Alpina B3 Touring Allrad | Zdroj: Alpina

Zájemci o takto konkrétní typ vozidla tedy mohli už řadu let kouknout po Mercedesu, po Audi anebo se obrátit na dvorního úpravce mnichovské značky Alpina. | Alpina B3 Touring Allrad Zdroj: Alpina
Novou generaci rychlého kombíku B3 Touring (a rovněž normálního sedanu) nám Alpina  ukázala již loni v září , do prodeje rovněž u českého zastoupení se však dostala až nedávno. | Alpina B3 Touring Allrad Zdroj: Alpina
Tak či tak, konfigurátor české Alpiny vás stejně odkáže na sousedy v Německu, takže radši začněte koruny přepočítávat na eura. | Alpina B3 Touring Allrad Zdroj: Alpina
Když v rychlosti zmíníme ten velice důležitý kufr o objemu 500 litrů, respektive až 1510 litrů při složení zadních sedaček, hlavní důvodem ke koupi je samozřejmě motor. | Alpina B3 Touring Allrad Zdroj: Alpina
12
Fotogalerie

Náhrada za nikdy nevyráběné BMW M3 Touring je v prodeji. Má zajímavou cenu

Konfigurátor nové Alpiny B3 Touring je v provozu. Podívali jsme se, na kolik pomyslný ekvivalent nikdy neprodávaného M3 Touring vyjde.

Přestože jeden známý prototyp praktického BMW M3 Touring (E46) existuje, do produkce plně ostrého kombíku na základě legendárního sportovního sedanu se německá automobilka nakonec nikdy nepustila. Zájemci o takto konkrétní typ vozidla tedy mohli už řadu let kouknout po Mercedesu, po Audi anebo se obrátit na dvorního úpravce mnichovské značky Alpina.

Novou generaci rychlého kombíku B3 Touring (a rovněž normálního sedanu) nám Alpina ukázala již loni v září, do prodeje rovněž u českého zastoupení se však dostala až nedávno. Tak či tak, konfigurátor české Alpiny vás stejně odkáže na sousedy v Německu, takže radši začněte koruny přepočítávat na eura.

Když v rychlosti zmíníme ten velice důležitý kufr o objemu 500 litrů, respektive až 1510 litrů při složení zadních sedaček, hlavní důvodem ke koupi je samozřejmě motor. V B3 Touring tak najdete od BMW pořád vskutku nový přeplňovaný třílitrový řadový šestiválec (S58), který si Alpina dále vyladila na hezkých 340 kW (462 koní) a točivý moment 700 N.m.

Za své peníze tedy dostanete vyšší výkon, než přineslo odchozí BMW M3 (317 kW/431 k). A ta cenovka? B3 Touring začíná na 83.050 eur, v přepočtu tedy asi 2.114.450 Kč. S ukončením prodeje současné M3, a vyhlížením nástupce, už není srovnání cen zrovna relevantní. Každopádně, kupé M4 s německou cenovkou 87.000 eur (asi 2.215.000 Kč) prostě ukazuje, že u Alpiny dostanete více prostoru i koní za menší cenu.

Sluší se připomenout, že B3 Touring se rovněž chlubí maximální rychlostí 300 km/h, zatímco na hranici 200 km/h vystřelí do 13,9 sekundy a 100 km/h zvládne do 3,9 sekundy. Překalibrovaný osmistupňový automat i pohon všech kol xDrive je samozřejmě standardem.

V ceně vám Alpina přihodí i přenastavený adaptivní podvozek s novými pružinami a silnějšími stabilizátory, účinnější brzdovou soustavou, sportovní nerezový výfukový systém, 19palcová kola (vícepaprsková klasika Alpiny o velikosti 20 palců je za příplatek), dále ambientní osvětlení, interiér v kombinaci umělé kůže a Alcantary, parkovací asistent, tempomat, vyhřívání volantu a předních sedadel, automatickou třízónovou klimatizaci a další nutnosti.

Alpina B3 Touring Allrad – technické údaje a oficiální ceny
Motor BMW 3.0 I6 (S58)
Zdvihový objem [cm3] 2993
Válce/ventily 6/4
Výkon [kW/min] 340/5500-7000
Točivý moment [Nm/min] 700/2500-4500
Převodovka 8A
Zrychlení 0-100 km/h [s] 3,9
Maximální rychlost [km/h] 300
Pohotovostní hmotnost [kg] 1865
Spotřeba paliva WLTP [l/100 km] 11,1
Základní cena [€] 83.050
Základní cena [Kč] 2.114.450*
*přepočet dle současného kurzu ČNB  

BMW řada 3

BMW řady 3 platí v podstatě za synonymum „malého“ sportovního sedanu. Současná verze F30 (sedan), resp. F31 (kombi) má opět tradiční zadní pohon, ale stále více zákazníků volí čtyřkolku xDrive.

Ceny, motory, data • BMW řady 3 Touring • Nové motory • Test BMW 330i • Historie BMW řady 3

Doporučujeme

Články odjinud