GLE AMG 63 S 4Matic je vrcholnou sportovní verzí modelu GLE kupé, který je stuttgartskou odpovědí na nepopiratelný úspěch konkurenčního BMW X6

GLE AMG 63 S 4Matic je vrcholnou sportovní verzí modelu GLE kupé, který je stuttgartskou odpovědí na nepopiratelný úspěch konkurenčního BMW X6

V porovnání s běžnými verzemi GLE kupé prošly exteriér i interiér předvídatelným souborem úprav

V porovnání s běžnými verzemi GLE kupé prošly exteriér i interiér předvídatelným souborem úprav

Písmeno S v modelovém označení prozrazuje, že před sebou máme ještě vrcholnější verzi vrcholné verze

Písmeno S v modelovém označení prozrazuje, že před sebou máme ještě vrcholnější verzi vrcholné verze

Hnací sílu přenáší na všechna čtyři kola automatická převodovka AMG Speedshift Plus 7g-tronic

Hnací sílu přenáší na všechna čtyři kola automatická převodovka AMG Speedshift Plus 7g-tronic

Snížený postoj, aerodynamické doplňky a široká kola dávají modelu AMG mnohem agresivnější vzhled než u běžných verzí GLE kupé

Snížený postoj, aerodynamické doplňky a široká kola dávají modelu AMG mnohem agresivnější vzhled než u běžných verzí GLE kupé

GLE kupé AMG měří 4900 mm na délku, 2129 mm na šířku a 1700 mm na výšku. Rozvor náprav činí 2915 mm

GLE kupé AMG měří 4900 mm na délku, 2129 mm na šířku a 1700 mm na výšku. Rozvor náprav činí 2915 mm

Automobilka udává provozní hmotnost 2350 kg, nejvyšší přípustná přesahuje tři tuny

Automobilka udává provozní hmotnost 2350 kg, nejvyšší přípustná přesahuje tři tuny

Efektní difuzor i koncovky jsou tu opravdu jenom na efekt

Efektní difuzor i koncovky jsou tu opravdu jenom na efekt

Namísto standardních dvaadvacítek měl testovaný kus zimní kola s průměrem o palec menším

Namísto standardních dvaadvacítek měl testovaný kus zimní kola s průměrem o palec menším

V interiéru jsou hlavními rozdíly sportovní volant AMG a sportovní sedadla

V interiéru jsou hlavními rozdíly sportovní volant AMG a sportovní sedadla

Karbonové dekorační lišty jsou příplatková výbava, stojí 45 588 bez DPH

Karbonové dekorační lišty jsou příplatková výbava, stojí 45 588 bez DPH

Volant má neutrální polohu vyznačenou kontrastním proužkem v horní části věnce, jako tomu bývalo zvykem v soutěžních autech

Volant má neutrální polohu vyznačenou kontrastním proužkem v horní části věnce, jako tomu bývalo zvykem v soutěžních autech

Dolní část věnce je zase zploštělá po vzoru okruhových speciálů, v nichž je ovšem toto řešení vynucené nedostatkem prostoru pro stehna řidiče

Dolní část věnce je zase zploštělá po vzoru okruhových speciálů, v nichž je ovšem toto řešení vynucené nedostatkem prostoru pro stehna řidiče

Cejchování rychloměru do 320 km/h nevyužijete, rychlost je elektronicky omezena na obvyklých 250 km/h

Cejchování rychloměru do 320 km/h nevyužijete, rychlost je elektronicky omezena na obvyklých 250 km/h

Sedmistupňová převodovka funguje uspokojivě při běžné jízdě, při měření akcelerace nás ale potrápila (o tom později)

Sedmistupňová převodovka funguje uspokojivě při běžné jízdě, při měření akcelerace nás ale potrápila (o tom později)

V zatáčkách podvozek dělá, co může, aby tu svoji těžkou válku proti zákonům pana Newtona vybojoval alespoň k příměří

V zatáčkách podvozek dělá, co může, aby tu svoji těžkou válku proti zákonům pana Newtona vybojoval alespoň k příměří

Pohon zadních kol s výchozím rozdělením hnací síly 40/60 se snaží přispět ke stočení auta do oblouku

Pohon zadních kol s výchozím rozdělením hnací síly 40/60 se snaží přispět ke stočení auta do oblouku

Vzduchové odpružení Airmatic v kombinaci s adaptivními tlumiči pérování pomáhá udržet kola na asfaltu a karoserii v rovině

Vzduchové odpružení Airmatic v kombinaci s adaptivními tlumiči pérování pomáhá udržet kola na asfaltu a karoserii v rovině

Přepínač jízdních režimů mění nastavení odezvy motoru, převodovky, odpružení a tlumení

Přepínač jízdních režimů mění nastavení odezvy motoru, převodovky, odpružení a tlumení

K dispozici je pět režimů včetně individuálního, v němž si můžete nastavit reakci jednotlivých systémů sami

K dispozici je pět režimů včetně individuálního, v němž si můžete nastavit reakci jednotlivých systémů sami

O změně jízdního režimu informuje efektní grafika na displeji systému Comand

O změně jízdního režimu informuje efektní grafika na displeji systému Comand

Verze S je ještě výkonnější a rychlejší než standardní 63 AMG

Verze S je ještě výkonnější a rychlejší než standardní 63 AMG

Zdrojem hnací síly je v obou případech vidlicový osmiválec o objemu 5,5 l, přeplňovaný dvojicí turbodmychadel

Zdrojem hnací síly je v obou případech vidlicový osmiválec o objemu 5,5 l, přeplňovaný dvojicí turbodmychadel

Zatímco standardní verze disponuje výkonem 410 kW a točivým momentem 700 Nm, S má dokonce 430 kW (585 k) a 760 Nm

Zatímco standardní verze disponuje výkonem 410 kW a točivým momentem 700 Nm, S má dokonce 430 kW (585 k) a 760 Nm

Graf akcelerace 0-200 km/h. Pro ilustraci jsme do něj přidali i BMW X5 M (modrá čára) a Range Rover Sport SVR (zelená čára). Mercedes (červená) měl situaci komplikovanou mokrým povrchem, přesto byl rychlejší než Range. V grafu jsou vyneseny vždy nejlepší pokusy každého modelu

Graf akcelerace 0-200 km/h. Pro ilustraci jsme do něj přidali i BMW X5 M (modrá čára) a Range Rover Sport SVR (zelená čára). Mercedes (červená) měl situaci komplikovanou mokrým povrchem, přesto byl rychlejší než Range. V grafu jsou vyneseny vždy nejlepší pokusy každého modelu

Při měření akcelerace jsme znovu narazili na starý problém – neochotu Mercedesu fungovat předvídatelně a opakovatelně při ostrých startech

Při měření akcelerace jsme znovu narazili na starý problém – neochotu Mercedesu fungovat předvídatelně a opakovatelně při ostrých startech

Problém číslo jedna: nenašli jsme způsob, jak aktivovat funkci launch control – v terminologii AMG Race Start. Až později jsme se dozvěděli, že tento model AMG ji nemá.

Problém číslo jedna: nenašli jsme způsob, jak aktivovat funkci launch control – v terminologii AMG Race Start. Až později jsme se dozvěděli, že tento model AMG ji nemá.

Převodovka navíc při mnoha pokusech zapomněla řadit z jedničky na dvojku, a to jak v manuálním, tak automatickém režimu

Převodovka navíc při mnoha pokusech zapomněla řadit z jedničky na dvojku, a to jak v manuálním, tak automatickém režimu

Vyhřívání a odvětrávání předních sedadel stojí 19 798 Kč bez DPH, paměťová funkce dalších 23 185 Kč

Vyhřívání a odvětrávání předních sedadel stojí 19 798 Kč bez DPH, paměťová funkce dalších 23 185 Kč

Samotná sportovní sedadla má ale model AMG naštěstí ve standardu

Samotná sportovní sedadla má ale model AMG naštěstí ve standardu

I přes svažující se střechu je vnitřní prostor obrovský – jak pro lidi, tak pro zavazadla

I přes svažující se střechu je vnitřní prostor obrovský – jak pro lidi, tak pro zavazadla

Podle údajů výrobce má zavazadlový prostor v základní konfiguraci objem 650 l

Podle údajů výrobce má zavazadlový prostor v základní konfiguraci objem 650 l

Příplatkové položky vyhnaly cenu testovaného kusu na 4 047 300 Kč

Příplatkové položky vyhnaly cenu testovaného kusu na 4 047 300 Kč

Pravé koncovky výfuku se schovávají za stylizovanými páry čtyřhranných rámečků

Pravé koncovky výfuku se schovávají za stylizovanými páry čtyřhranných rámečků

Spotřeba Mercedesu GLE kupé AMG 63 S je snad ještě strašidelnější než zjev tohoto kolosu ve vašem zpětném zrcátku

Spotřeba Mercedesu GLE kupé AMG 63 S je snad ještě strašidelnější než zjev tohoto kolosu ve vašem zpětném zrcátku

Jízda po dálnici tachometrovou stočtyřicítkou na tempomat vyžaduje na každých 100 kilometrů průměrně 15,5 l vysokooktanového benzinu

Jízda po dálnici tachometrovou stočtyřicítkou na tempomat vyžaduje na každých 100 kilometrů průměrně 15,5 l vysokooktanového benzinu

Náš průměr za celý test činil krásných 27 litrů. Inu, kdo chce opici, musí mít i na banány

Náš průměr za celý test činil krásných 27 litrů. Inu, kdo chce opici, musí mít i na banány

GLE spojuje relativně civilní komfort odpružení s podmanivým charakterem motoru

GLE spojuje relativně civilní komfort odpružení s podmanivým charakterem motoru

Konkurenční BMW X6 M je jízdně schopnější, ale pokud vás GLE 63 S oslovuje, času stráveného za jeho volantem nikdy litovat nebudete

Konkurenční BMW X6 M je jízdně schopnější, ale pokud vás GLE 63 S oslovuje, času stráveného za jeho volantem nikdy litovat nebudete

Mercedes-Benz GLE kupé AMG 63 S – další fotografie

Mercedes-Benz GLE kupé AMG 63 S – další fotografie

Mercedes-Benz GLE kupé AMG 63 S – další fotografie

Mercedes-Benz GLE kupé AMG 63 S – další fotografie

Mercedes-Benz GLE kupé AMG 63 S – další fotografie

Mercedes-Benz GLE kupé AMG 63 S – další fotografie

Mercedes-Benz GLE kupé AMG 63 S – další fotografie

Mercedes-Benz GLE kupé AMG 63 S – další fotografie

Mercedes-Benz GLE kupé AMG 63 S – další fotografie

Mercedes-Benz GLE kupé AMG 63 S – další fotografie

Mercedes-Benz GLE kupé AMG 63 S – další fotografie

Mercedes-Benz GLE kupé AMG 63 S – další fotografie

Mercedes-Benz GLE kupé AMG 63 S – další fotografie

Mercedes-Benz GLE kupé AMG 63 S – další fotografie

Mercedes-Benz GLE kupé AMG 63 S – další fotografie

Mercedes-Benz GLE kupé AMG 63 S – další fotografie

Mercedes-Benz GLE kupé AMG 63 S – další fotografie

Mercedes-Benz GLE kupé AMG 63 S – další fotografie

Mercedes-Benz GLE kupé AMG 63 S – další fotografie

Mercedes-Benz GLE kupé AMG 63 S – další fotografie

Mercedes-Benz GLE kupé AMG 63 S – další fotografie

Mercedes-Benz GLE kupé AMG 63 S – další fotografie

Mercedes-Benz GLE kupé AMG 63 S – další fotografie

Mercedes-Benz GLE kupé AMG 63 S – další fotografie

Mercedes-Benz GLE kupé AMG 63 S – další fotografie

Mercedes-Benz GLE kupé AMG 63 S – další fotografie

V porovnání s běžnými verzemi GLE kupé prošly exteriér i interiér předvídatelným souborem úprav
Písmeno S v modelovém označení prozrazuje, že před sebou máme ještě vrcholnější verzi vrcholné verze
Hnací sílu přenáší na všechna čtyři kola automatická převodovka AMG Speedshift Plus 7g-tronic
Snížený postoj, aerodynamické doplňky a široká kola dávají modelu AMG mnohem agresivnější vzhled než u běžných verzí GLE kupé
52
Fotogalerie

Fototest Mercedes-Benz GLE kupé AMG 63 S: Po všech stránkách kolosální

Na vrcholné verzi GLE je všechno velkolepé: rozměry, pneumatiky, motor, jízdní výkony, zvuk i spotřeba. Je to bezesporu pozoruhodné auto, i když jízdní suverenity konkurenčního BMW X6 M zcela nedosahuje.

Kapitoly článku:


Možná nejvíc překvapující na novém Mercedesu-Benz GLE kupé AMG 63 S 4Matic je, jak málo je překvapující. Z fyzikálně-konstruktérského hlediska není pojem „sportovní SUV“ v roce 2016 o nic menší oxymorón než na počátku minulé dekády, kdy tenhle žánr nastartoval příchod Porsche Cayenne (ještě starší BMW X5 4.6is stejný efekt nemělo), ale zámožní zákazníci ze všech koutů světa taková auta jednoduše chtějí. Takže my v motoristických médií bychom se možná už mohli přestat podivovat nad jejich existencí a jednoduše o nich referovat stejně jako o všech jiných ne zcela racionálních kategoriích – což jsou kromě kombíků a MPV založených na dodávkách svým způsobem všechny.

Mercedes-Benz GLE 63 168.jpgMercedes-Benz GLE 63 172.jpgMercedes-Benz GLE 63 182.jpg
Mercedes-Benz GLE 63 178.jpgMercedes-Benz GLE 63 176.jpgMercedes-Benz GLE 63 177.jpg
GLE kupé AMG je neskrývanou odpovědí na BMW X6 M

Nuže, GLE AMG 63 S 4Matic je vrcholnou sportovní verzí modelu GLE kupé, který je stuttgartskou odpovědí na nepopiratelný úspěch konkurenčního BMW X6. (Kromě toho existuje také GLE SUV, což je nástupce třídy ML a tedy přímý soupeř BMW X5). Dnes se budeme zabývat hlavně specifiky této sportovní verze, protože třídě GLE kupé jako takové jsme se věnovali už v dřívějším redakčním testu:

Písmeno S v modelovém označení prozrazuje, že přes sebou máme ještě vrcholnější verzi vrcholné verze. Zdrojem hnací síly je v obou případech vidlicový osmiválec o objemu 5,5 l, přeplňovaný dvojicí turbodmychadel, jehož sílu přenáší na všechna čtyři kola automatická převodovka AMG Speedshift Plus 7g-tronic (Mercedes si v dlouhých a komplikovaných názvech vyloženě libuje). Liší se ale naladění.

Zatímco standardní verze disponuje výkonem 410 kW a točivým momentem 700 Nm, S má dokonce 430 kW (585 k) a 760 Nm. Zrychlení 0-100 km/h je podle oficiálních údajů o desetinu lepší (4,3 vs. 4,2 s), byť nejvyšší rychlost zůstává v obou případech elektronicky omezená na 250 km/h.

V porovnání s běžnými verzemi GLE kupé prošly exteriér i interiér předvídatelným souborem úprav. Zvenku to jsou masivní nárazníky s obrovskými větracími otvory (takový motor, mezichladiče a brzdy potřebují spousty a spousty vzduchu), zadní spoiler a charakteristicky agresivní přikrčený postoj na extrémně širokých pneumatikách ­­– ty zadní mají rozměr 325/40 ZR 22. Testované auto ovšem jezdilo na skromnějších zimních kolech s průměrem o palec menším. 

Mercedes-Benz GLE 63 183.jpgMercedes-Benz GLE 63 180.jpgMercedes-Benz GLE 63 173.jpg
Snížený postoj, aerodynamické doplňky a široká kola dávají modelu AMG mnohem agresivnější vzhled než u běžných verzí GLE kupé, které působí poněkud zavalitě

Uvnitř správně čekáte kožená sportovní sedadla s výraznějším tvarováním, hliníkové kryty pedálů, loga AMG všude možně a velké plochy lakovaného karbonu (za příplatek). Pokud jste ten typ zákazníka, kterému dosud přišlo BMW X6 jako neodolatelně svůdné auto, vrcholná verze GLE kupé vám nepochybně bude imponovat. A nejen tím, jak vypadá.

V AMG vždycky uměli vykouzlit z osmiválců parádní burácení, které dávalo vzpomenout na klasické americké muscle cars, vojenská letadla z druhé světové a podobné zdroje mechanického vlnění, které zní individuím s heterochromozomem XY jako rajská hudba – a přechod na přeplňování ubral z tohoto kouzla překvapivě málo.

Mercedes-Benz GLE 63 199.jpgMercedes-Benz GLE 63 200.jpgMercedes-Benz GLE 63 198.jpgMercedes-Benz GLE 63 201.jpgMercedes-Benz GLE 63 205.jpgMercedes-Benz GLE 63 210.jpg
V interiéru jsou hlavními rozdíly sportovní volant AMG, sportovní sedadla a za příplatek také lakované dekorační lišty z uhlíkových vláken

Také třída GLE, ač v konstantním zatížení kultivovaná, jak se na velké SUV sluší, burácí při plné akceleraci s kadencí útočícího messerschmittu a při řazení nechává za efektních zvukových projevů shořet ve výfuku tolik benzinu, že by to šetřivému řidiči Priusu stačilo na roční dojíždění do práce.

A je také velice, velice rychlá, jak rozebereme v následující kapitole. 

Radosti
Kolosální výkon
Kolosální zvuk
Kolosální přilnavost
Kolosální nádrž
Kolosální vzhled
Starosti
Kolosální spotřeba
Kolosální cena
Kolosální velikost
Kolosální neochota spolupracovat při měření akcelerace
8  /10

Mercedes-Benz

Mercedes-Benz je německý výrobce automobilů, autobusů, užitkových a nákladních vozů. Patří do skupiny Daimler AG.

Historie sahá až do roku 1886. Poprvé byla značka Mercedes použita na automobilu v roce 1901, jako Mercedes-Benz v roce 1926.

Mercedes-Benz třídy A • Mercedes-Benz třídy C • Mercedes-Benz třídy E • Mercedes-Benz třídy S • Mercedes-Benz CLA • Mercedes-Benz GLC • Mercedes-Benz GLB-SUV

Doporučujeme

Články odjinud