Francouzská automobilka oficiálně představuje vrcholnou verzi Peugeotu 208. Nové GTi slibuje velmi zajímavé jízdní vlastnosti.
Peugeot hodlá oživit legendární model 205 GTi. Nové GTi nese označení 208 a podle prvních informací to vypadá, že se máme na co těšit. Pod kapotou je celkem podle očekávání čtyřválcová jedna-šestka THP naladěná na maximální výkon 200 koní (147 kW), vrchol točivého momentu má hodnotu 275 Nm. Jde o stejný motor, který už dobře známe třeba z modelů DS3 Racing, DS4 nebo Peugeotu RCZ.
Motor spolupracuje se šestistupňovou manuální převodovkou. Maximální rychlost činí 225 km/h, stovku zdolá nové GTi za méně než sedm vteřin. Na zajímavé dynamice má svou zásluhu také nízká hmotnost. Peugeot v tiskové zprávě uvádí 1160 kg.
Ostré novince od Peugeotu to v Paříži opravdu sluší
Podvozek vrcholné 208 dostal taktéž celou řadu úprav. Přední rozchod kol nabral deset, zadní pak dvacet milimetrů, jiné jsou pružiny i tlumiče a vylepšovaly se také stabilizátory. Standardem jsou sedmnáctipalcová litá kola s pneumatikami o rozměru 205/45 a za zmínku stojí také brzdy. Přední kotouče mají průměr 302 mm, zadní 249 mm.
Co se designu týká, Peugeot 208 GTi samozřejmě obdržel pár novinek, ale nejde o nic převratného. Na karoserii se objevily prahové nástavce, příslušná loga, nová maska chladiče, LED diody, zvýrazněné blatníky… V interiéru na řidiče čeká sportovní kůží potažený volant, sportovní sedačky, kovové pedály a kovová hlavice řadicí páky.
Jak vysoko se bude pohybovat cena, to automobilka ještě neoznámila. Jisté je, že by se první zákazníci měli dočkat na jaře příštího roku.