(první dojmy) Francouzům se podařilo znovu stvořit krásné kombi. Po 307 Break je tu další praktický krasavec, vítejte na palubě 308 SW.
Kapitoly článku:
V dubnu letošního roku skončila výroba 307 Break a od té doby Peugeot vyrábí nový model 308 SW. Ten není jen designérskou retuší předchozí generací, ale zcela novým pojetím kombi. Zatímco většina konkurentů pro krásu mrzačí zavazadlový prostor snahou o atraktivní linie karosérie, Peugeot se nebojí vyfouknout zadní sklo do barokních tvarů. A jeho designéři nejsou rutinéři, ale především umělci.
Tip: Přečtěte si naše testy „krátké” 308 ve verzi 1,6 THP a 1,6 HDI.
Design určuje novou generaci
Po technické stránce se toho mnoho nezměnilo, ale design přináší revoluční krásu. Příď se nese ve stylu nosu závodní formule, kterým disponuje i základní hatchback 308. Zatímco příď již důvěrně známe díky zmíněnému hatchbacku, kabina nabrala dramatických změn.
Nabízí vesele kulaté tvary, optimistické křivky a nešetří kvůli kráse na cestujících a zavazadlech prostorem. Proto je buclatější než předchůdce 307. Skutečnou revoluci pak představuje záď, kterou určuje do boku protažené zadní sklo a do boku ubíhající koncové svítilny. Tyto dva prvky formují design nového kombíku daleko více než samotná buclatost kabiny.
Prémiový vzhled zádi nového kombíku zajišťuje lišta z ijmitace matného hliníku nad registrační značkou a nezbytný lvíček ve znaku. Nový 308 SW působí designově vyváženě a zaslouží si označení jako nejhezčí kombi na trhu v segmentu nižší střední třídy. Ale pravé překvapení nastává uvnitř...
Více místa? Samozřejmě
Peugeot je krasavec k pohledání,proto jsme byli zvědavi, jak Francouzi ztvárnili interiér. Ten již v základním provedení vypadá prémiově a nabízí kvalitní měkčené plasty na nejdůležitějších místech. Palubní deska je ukázkou francouzské hravosti, vystupující ciferníky zhodnocují nenucenou krásu kabiny. V luxusním provedení ve vyšších stupních výbavy pak jasně míří do střední třídy automobilů.
Sezení v Peugeotu je pohodlné, sedadla nabízejí vynikající držení těla, vpředu nabízí více místa než většina evropských konkurentů a na zadních sedadlech se nemusejí výrazněji krčit ani dvoumetroví pasažéři. Francouzskou specialitou je sedmimístné provedení s dvojicí víceméně nouzových sedadel v zavazadlovém prostoru. V tu chvíli nabývá klenuté zadní okno praktického významu.
Peugeot 308 SW se snaží zacelit chybějící kompaktní MPV v nabídce Peugeot a tak se lze v interiéru setkat s praktickým sklopním předním sedadlem spolujezdce, sedmimístné provedení je samozřejmostí a vzdušnosti interiéru napomáhá prosklená střech v dražších stupních výbavy.
Samozřejmostí je dokonalé dílenské zpracování, během jízdy jsme ocenili výkonnou klimatizaci a kvalitní audiosoustavu. Peugeot 308 SW je ideálním rodinným vozem pro vícečetné rodiny a po vyjmutí zadních sedadel se ochotně změní ve stěhováka.
Vyjádřeno v číslech, Peugeot 308 SW nabízí zavazadlový prostor o základním objemu 508 litrů. Po sklopení druhé řady sedadel jej lze dokonce zvětšit až na 1 736 litrů. Specialitou je dvojitý přístup do zavazadelníku. Buď si otevřete celé páté dveře, nebo jen samostatné zadní okno na plynových vzpěrách. Chytré řešení okoukal Peugeot u menšího modelu 107 a my jeho využití u 308 SW považujeme za perfektní. Proč? Ne vždy se vám podaří ve městě zaparkovat s půlmetrovým odstupem od vozidla za vámi. Někdy zkrátka stojíte nárazník na nárazníku a pak se páté dveře otevírají špatně. Ale okno otevřete i tak...