Lamborghini představilo jeden z nejexkluzivnějších modelů své historie. Hypersport s výkonem 819 koní zaparkuje v garážích ani ne dvou desítek majitelů.
Lamborghini Sián byl prvním hybridním supersportem ze Sant´Agaty, který se představil v září minulého roku. Funguje díky spolupráci vidlicového dvanáctiválcového motoru o objemu 6,5 litru z modelu Aventador a elektromotoru o výkonu 34 koní vloženého do převodovky. Výsledný výkon je 602 kW (819 koní). To stačí k tomu, aby byl Sián nejsilnějším Lamborghini v historii.
Hlavy sběratelských smetánek se po debutu začaly rozhlížet i po verzi bez střechy, která zajistí, že je na promenádě každý uvidí. Deset měsíců po kupé tak Lamborghini vyjíždí z vrat s modelem Sián Roadster, který se od standardního modelu liší vlastně jen dvěma důležitými detaily.
Tím prvním je absence střechy. Lamborghini sice přímo netvrdí, že střecha k vozu vůbec není, ale na fotografiích není ani jednou vidět a chybí i ukázka skládacího mechanismu. Automobilka pouze naznačila, že vnitřek je „vždy otevřený do nebe“. Při pohledu shora pak není ani vidět žádný mechanismus k uchycení hardtopu.
Tím druhým je exkluzivita. Zatímco kupé se vyrobí pouze 63 kusů, Roadster zaparkuje v garážích pouze 19 majitelů. Všechny vozy již mají svého majitele mají. Ty teď čeká série posezení u kvalitní kávy s designovým oddělením, s nímž budou diskutovat o vzhledu svého budoucího vozu. Odhaduje se, že jeden kousek vyšel v přepočtu na 87 milionů korun.
Pod kapotou se pro Sián Roadster nic nemění. Stále má inovativní mild-hybridní technologii, která energii neukládá elektro-chemicky, čili do Li-ion baterií, ale elektrostaticky do superkapacitorů, které v modelu Sián slavily hybridní premiéru. Superkapacitory měl již Aventador, ovšem fungovaly pouze pro systém start/stop.
Sián Roadster je ve zrychlení na 100 km/h o desetinu sekundy pomalejší, 2,9 sekundy je ale i tak pěkný kalup. Maximální rychlost 350 km/h zůstala stejná. Zrychlení ze 70 na 120 km/h se pak díky lepšímu zpřevodování a elektromotoru zrychlilo oproti Aventadoru o 1,2 sekundy.
Ferruccio Lamborghini založil společnost vyrábějící sportovní automobily v roce 1963 coby konkurenta značkám, jako je Ferrari.
Po vyhlášení úpadku a změně vlastníků přešlo Lamborghini v roce 1987 pod Chrysler. Od roku 1998 ho vlastní Audi (Volkswagen Group).
Lamborghini Aventador • Lamborghini Huracán • Lamborghini Urus