Jaguar Land Rover (JLR) si hraje s technologií umělé inteligence a rozpoznávání výrazů lidského obličeje. | Jaguar I-Pace Zdroj: Jaguar Land Rover

Jaguar Land Rover (JLR) si hraje s technologií umělé inteligence a rozpoznávání výrazů lidského obličeje. | Jaguar I-Pace | Zdroj: Jaguar Land Rover

V budoucnu by totiž mohl infotainment systém vašeho Jaguaru či Land Roveru příhodně měnit různá nastavení vozu pouze v závislosti na vaší náladě. | Jaguar I-Pace Zdroj: Jaguar Land Rover

V budoucnu by totiž mohl infotainment systém vašeho Jaguaru či Land Roveru příhodně měnit různá nastavení vozu pouze v závislosti na vaší náladě. | Jaguar I-Pace | Zdroj: Jaguar Land Rover

V testovacím prototypu elektromobilu I-Pace tedy obličej řidiče snímá kamera a jeho výrazy následně vyhodnocuje systém biometrických senzorů. Pokud systém z výrazu ve tváři usoudí, že se nudíte, třeba nabídne zapnutí rádia nebo on-line podcastu. | Jaguar I-Pace Zdroj: Jaguar Land Rover

V testovacím prototypu elektromobilu I-Pace tedy obličej řidiče snímá kamera a jeho výrazy následně vyhodnocuje systém biometrických senzorů. Pokud systém z výrazu ve tváři usoudí, že se nudíte, třeba nabídne zapnutí rádia nebo on-line podcastu. | Jaguar I-Pace | Zdroj: Jaguar Land Rover

V případě zaznamenání stresu zase upraví ambientní osvětlení nebo vybere uklidňující muziku. Stejným způsobem může systém zaznamenat únavu řidiče, a tak sníží teplotu v kabině a třeba doporučí přestávku v jízdě. Zdroj: Jaguar Land Rover

V případě zaznamenání stresu zase upraví ambientní osvětlení nebo vybere uklidňující muziku. Stejným způsobem může systém zaznamenat únavu řidiče, a tak sníží teplotu v kabině a třeba doporučí přestávku v jízdě. | Zdroj: Jaguar Land Rover

Kamerou chce přitom JLR sledovat i pasažéry na zadních sedačkách, takže může systém během jejich spánku například zvýšit teplotu klimatizace, ztlumit ambientní osvětlení či zatemnit zadní okna. | Jaguar I-Pace Zdroj: Jaguar Land Rover

Kamerou chce přitom JLR sledovat i pasažéry na zadních sedačkách, takže může systém během jejich spánku například zvýšit teplotu klimatizace, ztlumit ambientní osvětlení či zatemnit zadní okna. | Jaguar I-Pace | Zdroj: Jaguar Land Rover

Systém se rovněž učí preferovaná nastavení řidiče a později tedy nabízí stále vhodnější způsoby, jak zajistit spokojeně strávený čas za volantem. Zdroj: Jaguar Land Rover

Systém se rovněž učí preferovaná nastavení řidiče a později tedy nabízí stále vhodnější způsoby, jak zajistit spokojeně strávený čas za volantem. | Zdroj: Jaguar Land Rover

Průzkum uváděný automobilkou totiž zmiňuje, že 74 % lidí se denně cítí ve stresu a nepohodě.   Zdroj: Jaguar Land Rover

Průzkum uváděný automobilkou totiž zmiňuje, že 74 % lidí se denně cítí ve stresu a nepohodě.   | Zdroj: Jaguar Land Rover

Prozatím je technologie ve vývojovém stádiu a JLR zjišťuje, jak systém pro rozpoznávání výrazů obličeje využít v automobilovém průmyslu nejefektivněji. | Jaguar I-Pace Zdroj: Jaguar Land Rover

Prozatím je technologie ve vývojovém stádiu a JLR zjišťuje, jak systém pro rozpoznávání výrazů obličeje využít v automobilovém průmyslu nejefektivněji. | Jaguar I-Pace | Zdroj: Jaguar Land Rover

Zavedení vidí v budoucnu především ve svých nejluxusnějších modelech. Zdroj: Jaguar Land Rover

Zavedení vidí v budoucnu především ve svých nejluxusnějších modelech. | Zdroj: Jaguar Land Rover

Jaguar I-Pace Zdroj: Jaguar Land Rover

Jaguar I-Pace | Zdroj: Jaguar Land Rover

V budoucnu by totiž mohl infotainment systém vašeho Jaguaru či Land Roveru příhodně měnit různá nastavení vozu pouze v závislosti na vaší náladě. | Jaguar I-Pace Zdroj: Jaguar Land Rover
V testovacím prototypu elektromobilu I-Pace tedy obličej řidiče snímá kamera a jeho výrazy následně vyhodnocuje systém biometrických senzorů. Pokud systém z výrazu ve tváři usoudí, že se nudíte, třeba nabídne zapnutí rádia nebo on-line podcastu. | Jaguar I-Pace Zdroj: Jaguar Land Rover
V případě zaznamenání stresu zase upraví ambientní osvětlení nebo vybere uklidňující muziku. Stejným způsobem může systém zaznamenat únavu řidiče, a tak sníží teplotu v kabině a třeba doporučí přestávku v jízdě. Zdroj: Jaguar Land Rover
Kamerou chce přitom JLR sledovat i pasažéry na zadních sedačkách, takže může systém během jejich spánku například zvýšit teplotu klimatizace, ztlumit ambientní osvětlení či zatemnit zadní okna. | Jaguar I-Pace Zdroj: Jaguar Land Rover
10
Fotogalerie

Britové testují rozpoznávání nálady řidiče. Vůz nastavuje umělá inteligence

Britská automobilka Jaguar Land Rover testuje novou technologii pro rozpoznávání nálady řidiče i pasažérů, která zvládne upravit různá nastavení vozu.

Jaguar Land Rover (JLR) si hraje s technologií umělé inteligence a rozpoznávání výrazů lidského obličeje. V budoucnu by totiž mohl infotainment systém vašeho Jaguaru či Land Roveru příhodně měnit různá nastavení vozu pouze v závislosti na vaší náladě.

V testovacím prototypu elektromobilu I-Pace tedy obličej řidiče snímá kamera a jeho výrazy následně vyhodnocuje systém biometrických senzorů. Pokud systém z výrazu ve tváři usoudí, že se nudíte, třeba nabídne zapnutí rádia nebo on-line podcastu. V případě zaznamenání stresu zase upraví ambientní osvětlení nebo vybere uklidňující muziku.

Stejným způsobem může systém zaznamenat únavu řidiče, a tak sníží teplotu v kabině a třeba doporučí přestávku v jízdě. Kamerou chce přitom JLR sledovat i pasažéry na zadních sedačkách, takže může systém během jejich spánku například zvýšit teplotu klimatizace, ztlumit ambientní osvětlení či zatemnit zadní okna.

Systém se rovněž učí preferovaná nastavení řidiče a později tedy nabízí stále vhodnější způsoby, jak zajistit spokojeně strávený čas za volantem. Průzkum uváděný automobilkou totiž zmiňuje, že 74 % lidí se denně cítí ve stresu a nepohodě.  

Prozatím je technologie ve vývojovém stádiu a JLR zjišťuje, jak systém pro rozpoznávání výrazů obličeje využít v automobilovém průmyslu nejefektivněji. Zavedení vidí v budoucnu především ve svých nejluxusnějších modelech.

Land Rover

První vůz Land Rover vznikl ve Velké Británii v roce 1947 jako inspirace americkým Jeepem.

V roce 1978 se značka specializující se na terénní automobily oddělila od Rover Company. Vlastnilo ji BMW a Ford, od roku 2008 patří k indickému Tata Motors.

Range Rover • Range Rover Velar • Range Rover Evoque • Land Rover Discovery • Land Rover Defender

Doporučujeme

Články odjinud