Přístup jako u legendární Zondy R se zanedlouho aplikuje také na novější Huayru. Bude to opět nářez.
Italské Pagani je v poslední době slušně aktivní. Nedávno značka vyrobila poslední kus Huayry Roadster, k tomu se představila speciální edice Tricolore a minulý rok se ukázala také ostrá Imola. Základ Huayry však plánuje Pagani posunout ještě o kus dál, chystá totiž čistě okruhovou hračku s dodatkem R, přesně po vzoru Zondy R.
Zondu R z roku 2009 si určitě pamatujete. Jednalo se o okřídlený a v čistém karbonu provedený speciál bez silniční homologace, jehož atmosférický dvanáctiválec byl natolik hlasitý, že překračoval hlukové limity i mnoha okruhů. Na Severní smyčce Nürburgringu tehdy Zonda R stanovila rekordní čas 6:47 s.
Podobné peklo na kolech se teď plánuje rovněž s Huayrou. A přestože výchozí technika modelu používá dvakrát přeplňovaný V12, šéf automobilky Horacio Pagani již potvrdil, že exkluzivně pro „erko“ bude postaven nový atmosférický V12. Prozatím se mluví o výkonu překračujícím 900 koní s omezovačem přes 9500 ot./min.
Na podobu exteriéru si ještě musíme počkat. Jak ovšem hlásí první upoutávka, Huayra R bude minimálně stejně ukřičeným strojem jako starší Zonda R. Se silou přes devět set koní půjde rovněž o nejvýkonnější variantu modelu. Oficiálního představení bychom se měli dočkat ještě v lednu.
Galerie doplněna o Pagani Imola a Zonda R.