Systém pohonu všech kol je robustní. Auto je ale náchylné na správně nahuštění pneumatik. Pokud se některé kolo z důvodu nedostatečného tlaku točí rozdílnou rychlostí, dochází k nadměrnému opotřebení viskózní spojky mezinápravového diferenciálu. Mění se jako celek asi za 25 tisíc korun. Problém se projevuje zvýšenou hlučností a ránami při vytočených kolech.

Systém pohonu všech kol je robustní. Auto je ale náchylné na správně nahuštění pneumatik. Pokud se některé kolo z důvodu nedostatečného tlaku točí rozdílnou rychlostí, dochází k nadměrnému opotřebení viskózní spojky mezinápravového diferenciálu. Mění se jako celek asi za 25 tisíc korun. Problém se projevuje zvýšenou hlučností a ránami při vytočených kolech.

Subaru pro modely legacy i outback nabízelo hned čtveřici motorů. Základní jednotkou byl benzinový dvoulitr, který v průběhu let nabídl 101, 110 i 121 kilowattů.Nad ním stála jednotka 2,5, která je při podobné spotřebě výkonnější - měla 121 a od roku 2007 dokonce 127 kW. Oba motory jsou nadprůměrně spolehlivé. Občas ale trpí na zvýšenou spotřebu oleje. Ta se běžně pohybuje kolem dvou litrů v průběhu patnáctitisícového servisního intervalu. Většinou ale nestoupá.Vrcholný třílitrový šestiválec nemusí na dlouhých trasách spotřebovat výrazně více, je ale servisně náročnější a navíc jej většinou najdete jen ve spojení s pětistupňovou automatickou převodovkou. Výjimkou je ceněná verze s označením R a šestistupňovým manuálem.

Subaru pro modely legacy i outback nabízelo hned čtveřici motorů. Základní jednotkou byl benzinový dvoulitr, který v průběhu let nabídl 101, 110 i 121 kilowattů.Nad ním stála jednotka 2,5, která je při podobné spotřebě výkonnější - měla 121 a od roku 2007 dokonce 127 kW. Oba motory jsou nadprůměrně spolehlivé. Občas ale trpí na zvýšenou spotřebu oleje. Ta se běžně pohybuje kolem dvou litrů v průběhu patnáctitisícového servisního intervalu. Většinou ale nestoupá.Vrcholný třílitrový šestiválec nemusí na dlouhých trasách spotřebovat výrazně více, je ale servisně náročnější a navíc jej většinou najdete jen ve spojení s pětistupňovou automatickou převodovkou. Výjimkou je ceněná verze s označením R a šestistupňovým manuálem.

Řada vozů je přestavěných na LPG. Hledejte ty, které nechal přestavět přímo importér. U neoriginálních úprav hrozí podpalování ventilů a následné drahé opravy. Také seřizování ventilových vůlí je u plochého motoru časově náročné a rozhodně jej nedoporučujeme odkládat!Samostatnou kapitolou je diesel, uvedený v roce 2008. Běží extrémně hladce a je výrazně úspornější, než zážehová provedení. Vyhněte se mu ale obloukem. Jednotka z počátku výroby trpěla na zadírání, jsou zde problémy se vstřikovači, ale i zakarbonováním. Spolehlivější provedení jednotky se na trh dostalo až u následující generace v roce 2013

Řada vozů je přestavěných na LPG. Hledejte ty, které nechal přestavět přímo importér. U neoriginálních úprav hrozí podpalování ventilů a následné drahé opravy. Také seřizování ventilových vůlí je u plochého motoru časově náročné a rozhodně jej nedoporučujeme odkládat!Samostatnou kapitolou je diesel, uvedený v roce 2008. Běží extrémně hladce a je výrazně úspornější, než zážehová provedení. Vyhněte se mu ale obloukem. Jednotka z počátku výroby trpěla na zadírání, jsou zde problémy se vstřikovači, ale i zakarbonováním. Spolehlivější provedení jednotky se na trh dostalo až u následující generace v roce 2013

Převodovka je u více ojetých vozů někdy hlučnější, což lze řešit repasí asi za deset tisíc korun. U permanentní čtyřkolky také více trpí spojka. Rozhýbat při rozjezdu hladce celé ústrojí občas vyžaduje trochu prokluzu. Bohužel jen samotná spojková sada vyjde asi na patnáct až dvacet tisíc. Pokud ale bude unaven i dvouhmotový setrvačník, počítejte minimálně s dalšími třiceti tisíci korun na jeho výměnu. U staršího řešení je navíc běžné i jeho pískání.A to už se pomalu dostáváme na ceny repase velmi odolného automatu. S výjimkou vrcholného třílitru má čtyři rychlostní stupně, což už tak nijak oslnivé spotřebě moc nepomůže. Navíc verze s automatem používají jiný systém pohonu všech kol s elektronicky řízenou lamelovou spojkou.

Převodovka je u více ojetých vozů někdy hlučnější, což lze řešit repasí asi za deset tisíc korun. U permanentní čtyřkolky také více trpí spojka. Rozhýbat při rozjezdu hladce celé ústrojí občas vyžaduje trochu prokluzu. Bohužel jen samotná spojková sada vyjde asi na patnáct až dvacet tisíc. Pokud ale bude unaven i dvouhmotový setrvačník, počítejte minimálně s dalšími třiceti tisíci korun na jeho výměnu. U staršího řešení je navíc běžné i jeho pískání.A to už se pomalu dostáváme na ceny repase velmi odolného automatu. S výjimkou vrcholného třílitru má čtyři rychlostní stupně, což už tak nijak oslnivé spotřebě moc nepomůže. Navíc verze s automatem používají jiný systém pohonu všech kol s elektronicky řízenou lamelovou spojkou.

Většina aut má manuální pětistupňovou převodovku, doplněnou redukcí. Subaru má tu úžasnou vlastnost, že ji můžete zařadit i za jízdy. Zkrácení převodů ale není tak výrazné jako u terénních vozidel.

Většina aut má manuální pětistupňovou převodovku, doplněnou redukcí. Subaru má tu úžasnou vlastnost, že ji můžete zařadit i za jízdy. Zkrácení převodů ale není tak výrazné jako u terénních vozidel.

U více ojetých kusů si odložte peníze stranou na výměnu tlumičů. Outback využívá dražší tlumiče s automatickou nivelací. Ceny neoriginálních dílů známých značek se pohybují kolem pěti tisíc u přední a šesti tisíc korun u zadní nápravy. Existují ale i specialisté, kteří jsou schopni repasovat původní sadu.

U více ojetých kusů si odložte peníze stranou na výměnu tlumičů. Outback využívá dražší tlumiče s automatickou nivelací. Ceny neoriginálních dílů známých značek se pohybují kolem pěti tisíc u přední a šesti tisíc korun u zadní nápravy. Existují ale i specialisté, kteří jsou schopni repasovat původní sadu.

Podvozek se jinak může pochlubit velmi slušnou životností. Klepáním se většinou o výměnu přihlásí nejprve táhla předního stabilizátoru v ceně kolem sedmi set korun za kus. Slušná je i životnost ramen - mimochodem spodní čep ramene je samostatně měnitelný - vyjde asi na tisícikorunu. Celá ramena stojí asi 4000 Kč.

Podvozek se jinak může pochlubit velmi slušnou životností. Klepáním se většinou o výměnu přihlásí nejprve táhla předního stabilizátoru v ceně kolem sedmi set korun za kus. Slušná je i životnost ramen - mimochodem spodní čep ramene je samostatně měnitelný - vyjde asi na tisícikorunu. Celá ramena stojí asi 4000 Kč.

Výfuk vykazuje slušnou odolnost. Často ale bývá příčinou rachtání ze zadní části vozu.

Výfuk vykazuje slušnou odolnost. Často ale bývá příčinou rachtání ze zadní části vozu.

Pokud je auto vybaveno xenonovými výbojkami, připravte se na možné problémy s automatickým nastavováním. Senzor na podvozku, který mechanismus ovládá, má tendenci zatuhnout, světla přestanou upravovat výšku a na palubní desce se rozsvítí závada. Někdy je nutné vyměnit díl asi za 4000 korun, jindy jej postačí rozhýbat.

Pokud je auto vybaveno xenonovými výbojkami, připravte se na možné problémy s automatickým nastavováním. Senzor na podvozku, který mechanismus ovládá, má tendenci zatuhnout, světla přestanou upravovat výšku a na palubní desce se rozsvítí závada. Někdy je nutné vyměnit díl asi za 4000 korun, jindy jej postačí rozhýbat.

Většina vozů je vybavena vyhříváním sedaček. Vyzkoušejte, zdali funguje. Problémem může být jak termostat, tak samotný topný element asi za 2500 Kč.

Většina vozů je vybavena vyhříváním sedaček. Vyzkoušejte, zdali funguje. Problémem může být jak termostat, tak samotný topný element asi za 2500 Kč.

Protikorozní ochrana je na slušné úrovni. U aut jezdících často ve špatných podmínkách ale raději nechte ošetřit podvozek. Pravidelně však korodují lité ráfky.

Protikorozní ochrana je na slušné úrovni. U aut jezdících často ve špatných podmínkách ale raději nechte ošetřit podvozek. Pravidelně však korodují lité ráfky.

Zbytek outbacku je japonsky spolehlivý a může se pochlubit i chytrými detaily, jakými je vyhřívaná plocha skla pod stěrači. Pravidelně se opakující závadou jsou snad jen selhávající vnější kliky. Jak auto jezdí, se dočtete v následující kapitole.

Zbytek outbacku je japonsky spolehlivý a může se pochlubit i chytrými detaily, jakými je vyhřívaná plocha skla pod stěrači. Pravidelně se opakující závadou jsou snad jen selhávající vnější kliky. Jak auto jezdí, se dočtete v následující kapitole.

Subaru pro modely legacy i outback nabízelo hned čtveřici motorů. Základní jednotkou byl benzinový dvoulitr, který v průběhu let nabídl 101, 110 i 121 kilowattů.Nad ním stála jednotka 2,5, která je při podobné spotřebě výkonnější - měla 121 a od roku 2007 dokonce 127 kW. Oba motory jsou nadprůměrně spolehlivé. Občas ale trpí na zvýšenou spotřebu oleje. Ta se běžně pohybuje kolem dvou litrů v průběhu patnáctitisícového servisního intervalu. Většinou ale nestoupá.Vrcholný třílitrový šestiválec nemusí na dlouhých trasách spotřebovat výrazně více, je ale servisně náročnější a navíc jej většinou najdete jen ve spojení s pětistupňovou automatickou převodovkou. Výjimkou je ceněná verze s označením R a šestistupňovým manuálem.
Řada vozů je přestavěných na LPG. Hledejte ty, které nechal přestavět přímo importér. U neoriginálních úprav hrozí podpalování ventilů a následné drahé opravy. Také seřizování ventilových vůlí je u plochého motoru časově náročné a rozhodně jej nedoporučujeme odkládat!Samostatnou kapitolou je diesel, uvedený v roce 2008. Běží extrémně hladce a je výrazně úspornější, než zážehová provedení. Vyhněte se mu ale obloukem. Jednotka z počátku výroby trpěla na zadírání, jsou zde problémy se vstřikovači, ale i zakarbonováním. Spolehlivější provedení jednotky se na trh dostalo až u následující generace v roce 2013
Převodovka je u více ojetých vozů někdy hlučnější, což lze řešit repasí asi za deset tisíc korun. U permanentní čtyřkolky také více trpí spojka. Rozhýbat při rozjezdu hladce celé ústrojí občas vyžaduje trochu prokluzu. Bohužel jen samotná spojková sada vyjde asi na patnáct až dvacet tisíc. Pokud ale bude unaven i dvouhmotový setrvačník, počítejte minimálně s dalšími třiceti tisíci korun na jeho výměnu. U staršího řešení je navíc běžné i jeho pískání.A to už se pomalu dostáváme na ceny repase velmi odolného automatu. S výjimkou vrcholného třílitru má čtyři rychlostní stupně, což už tak nijak oslnivé spotřebě moc nepomůže. Navíc verze s automatem používají jiný systém pohonu všech kol s elektronicky řízenou lamelovou spojkou.
Většina aut má manuální pětistupňovou převodovku, doplněnou redukcí. Subaru má tu úžasnou vlastnost, že ji můžete zařadit i za jízdy. Zkrácení převodů ale není tak výrazné jako u terénních vozidel.
82
Fotogalerie

Test ojetiny Subaru Outback: Pro ty, co jezdí do hor a nebojí se oprav

Dvojici povedených vozů od Subaru dnes v bazaru naleznete od sedmdesáti tisíc korun. Na co se zaměřit při výběru?

Kapitoly článku:


Symetrický pohon všech kol - právě s tímto konceptem se pojí celosvětový úspěch značky Subaru. Japonská automobilka na kombinaci čtyřválce s protilehlými písty a trvalého pohonu všech kol poprvé vsadila už v roce 1972 u modelu leone.

Ke strmému růstu prodejů vozidel s plejádami ve znaku však došlo až začátkem devadesátých let. Tehdy se na trhu objevila první veleúspěšná impreza. Právě jí se podařilo díky sportovním úspěchům o schopnostech koncepce přesvědčit širokou veřejnost. Značce se ale dařilo i ve vyšší třídě s modelem legacy.

Časem se na trhu objevilo i zvýšené a ochrannými plasty doplněné provedení outback. Dnes se budeme věnovat konkrétně generaci nabízené v letech 2003 až 2009.

Čtvrté provedení modelu si zachovalo koncepci předchůdců i většinu motorů, doplnila je však nadmíru povedeným designem s typickými ostře řezanými světly. Kromě u nás málo rozšířeného sedanu se samozřejmě nabízela i varianta kombi.

Auto získalo celou řadu ocenění a v roce 2006 také modernizaci, která jemně doladila například vzhled nárazníků. Subaru vždy lákalo kromě jízdních vlastností a svérázného konstrukčního přístupu také na bohatou výbavu. Například už v roce 2008 se v nabídce objevil systém EyeSight! Ten pomocí dvojice kamer sleduje dění před vozidlem a je schopen reagovat například na blížící se auto, nebo dokonce rozpoznat chodce vstupujícího do vozovky. Vyhrazen byl však pouze pro Japonsko.

Současní zájemci se mohou těšit na ceny ojetin startující pod sedmdesáti tisíci korun. Nejdražší auta pak pořídíte asi o sto tisíc dráž.

Na co si dát při nákupu pozor, radíme v galerii:

DSCF6579.jpgDSCF6658.jpgDSCF6664.jpg

Test Subaru Outback s motorem 2,5i naleznete v další kapitole.

 

 

Subaru

Počátky japonského Subaru jsou v roce 1917 ve firmě vyrábějící vojenská letadla. V 50. letech se přejmenovala na současné Fuji Heavy Industries a v roce 1954 vzniklo první auto. V současnosti nese společnost název Subaru Corporation.

Pro Subaru je typické používání motorů typu boxer a pohon všech kol.

Subaru Impreza • Subaru Levorg • Subaru Outback • Subaru Forester • Subaru XV • Subaru BRZ

Doporučujeme

Články odjinud