Být nechutně bohatý musí být příjemné. Třeba i proto, že si můžete dovolit ty nejlepší, nejrychlejší a nejdražší auta. Na koncentrát od Bugatti by to ale nestačilo. Jediný unikát se závratnou cenovkou už má svého majitele.
Naprostá většina aut má cenu, kterou si účty opravdu bohatých lidí téměř ani nepovšimnou. Zdá se ale, že Bugatti našlo recept, jak vyděsit téměř kteroukoli peněženku na světě. Evidentně to jde pomocí zakázkové výroby unikátního automobilu, do kterého se možná na první pohled nezamilujete, přesto vás ale posadí na zadek a donutí chvíli tiše přemýšlet nad tím, co všechno je ještě možné.
Aby bylo jasno – nové Bugatii nazvané La Voiture Noire, tedy jednoduše „černé auto“, je tím nejdražším automobilem všech dob. Jeho původní oficiální cena byla 11 milionů eur bez daně, nicméně nejvyšší šéf molsheimské značky Stephan Winkelmann v rámci ženevské tiskové konference prozradil, že vůz byl prodán za konečnou částku 16,5 milionu eur. Nenamáhejte se s přepočtem. Podle dnešního kurzu je to 422,6 milionu českých korun. Ano, vidíte správně. Téměř půl miliardy.
Srdcem černého stroje je pohonná jednotka Chironu, takže majitel tohoto jedinečného kousku dostane osmilitrový šestnáctiválec s výkonem 1500 koní a maximálním točivým momentem 1600 newtonmetrů. Tuto sílu mu bude kromě jiného připomínat i šest koncovek výfukového systému, čímž můžeme přesunout pozornost k pravděpodobně tomu nejdůležitějšímu, tedy designu.
Bugatti říká, že přetavilo karbon, hliník, ocel a další materiály do sochy a zároveň nejluxusnějšího a nejexkluzivnějšího hypersportu na světě. Ač to nejsou zrovna skromná slova, polemizovat se s nimi příliš nedá. Můžete mluvit o předraženém kusu techniky kolik chcete, pravdou ale je, že více takových aut už nikdy nevznikne.
To samé lze říci i o automobilu, který se stal pro La Voiture Noire inspirací. Řeč je pochopitelně o kupé Bugatti Type 57 SC Atlantic, přičemž francouzská manufaktura postavila v letech 1936 až 1938 pouze čtyři kusy. Každý z nich vypadal trochu jinak na základě individuálních přání zákazníků a tři z těchto výjimečných aut existují dodnes.
V pořadí druhý vyrobený model využíval nejstarší syn Ettoreho Jean Bugatti, který Typ 57 navrhl a v roce 1939 tragicky zemřel při dopravní nehodně. Právě tento automobil měl být svého času převezen do Alsaska před německou invazí, akorát že Jeanovo auto zmizelo. A už osmdesát let patří tento příběh k největším automobilovým záhadám.