Nejmenší kia je tu s námi již pod roku 2003. Zatímco první a druhá generace představuje na první pohled velký posun, který Korejci v posledních letech zaznamenávají, třetí generace působí spíše jako facelift. Zdání však klame.

Nejmenší kia je tu s námi již pod roku 2003. Zatímco první a druhá generace představuje na první pohled velký posun, který Korejci v posledních letech zaznamenávají, třetí generace působí spíše jako facelift. Zdání však klame.

Výhradně pětidveřové miniauto stojí na zcela nové platformě budoucího Hyundaie i10. Oproti předchůdci na délku měří stejně, zvětšil se však rozvor kol a zadní převis, na úkor toho předního.

Výhradně pětidveřové miniauto stojí na zcela nové platformě budoucího Hyundaie i10. Oproti předchůdci na délku měří stejně, zvětšil se však rozvor kol a zadní převis, na úkor toho předního.

Design exteriéru je agresivnější, přední část se všemi svými prvky snaží o optické rozšíření vozu.

Design exteriéru je agresivnější, přední část se všemi svými prvky snaží o optické rozšíření vozu.

Z boku je patrný c-sloupek v designovém stylu Kie

Z boku je patrný c-sloupek v designovém stylu Kie

Vzadu pak zaujmou hlavně velké LED svítilny. Sportovní vizáž vozu vyniká především ve variantě GT Line. Jak už to u podobných "lajn" bývá, jde jen o vzhled.

Vzadu pak zaujmou hlavně velké LED svítilny. Sportovní vizáž vozu vyniká především ve variantě GT Line. Jak už to u podobných "lajn" bývá, jde jen o vzhled.

Přední maska může být v různých provedeních. K červené GT Line se hodí šedé doplňky...

Přední maska může být v různých provedeních. K červené GT Line se hodí šedé doplňky...

..standardní verze je umírněnější.

..standardní verze je umírněnější.

K ostatní lakům verze GT nabízí červené doplňky.

K ostatní lakům verze GT nabízí červené doplňky.

GT Line o sobě dává vědět chromovanou koncovkou výfuku.

GT Line o sobě dává vědět chromovanou koncovkou výfuku.

To základní verze jej má schovaný

To základní verze jej má schovaný

Objednat lze až šestnáctipalcové lité disky

Objednat lze až šestnáctipalcové lité disky

Přední světlomety využívají technologie LED pro denní dvícení a směrovky. Potkávací světla jsou v projektorech

Přední světlomety využívají technologie LED pro denní dvícení a směrovky. Potkávací světla jsou v projektorech

LED technologii najdeme i v zadních svízilnách

LED technologii najdeme i v zadních svízilnách

Přední mlhovky jsou u standardní verze umístěny zcela jinak...

Přední mlhovky jsou u standardní verze umístěny zcela jinak...

... než je tomu u GT Line. Místo nich má totiž "sportovní" varianta aerodynamické průduchy.

... než je tomu u GT Line. Místo nich má totiž "sportovní" varianta aerodynamické průduchy.

Do interiéru vstupujeme bezklíčkově

Do interiéru vstupujeme bezklíčkově

Přivítá nás kvalitně zpracovaná kabina

Přivítá nás kvalitně zpracovaná kabina

Vepředu je místa dostatek

Vepředu je místa dostatek

Vybírat lze z pěti čalounění. Vnitřek může být laděn do tmavě modré nebo...

Vybírat lze z pěti čalounění. Vnitřek může být laděn do tmavě modré nebo...

..černočervené.

..černočervené.

Se sedadly vždy ladí i obložení a další doplňky. Dveře nemají plechové části jako u konkurence.

Se sedadly vždy ladí i obložení a další doplňky. Dveře nemají plechové části jako u konkurence.

Sladěny jsou i výdechy ventilace

Sladěny jsou i výdechy ventilace

Přístrojový štít vyznává jednodušší styl

Přístrojový štít vyznává jednodušší styl

Chválit musíme i infotainment se sedmipalcovou obrazovkou.

Chválit musíme i infotainment se sedmipalcovou obrazovkou.

Rychlá jednotka s dobrou odezvou a přehledným ovládáním...

Rychlá jednotka s dobrou odezvou a přehledným ovládáním...

...nabízí i konektivitu s chytrými telefony...

...nabízí i konektivitu s chytrými telefony...

...a parkovací kameru, která je poprvé ve třídě opatřena také dynamickými vodícími čarami.

...a parkovací kameru, která je poprvé ve třídě opatřena také dynamickými vodícími čarami.

Kamera je umístěna na víku zavazadelníku

Kamera je umístěna na víku zavazadelníku

V nabídce je i jednozónová automatická klimatizace

V nabídce je i jednozónová automatická klimatizace

Zadní sedadla nabízí v rámci třídy nadstandardní pohodlí. Konfigurace může být dokonce i pětimístná.

Zadní sedadla nabízí v rámci třídy nadstandardní pohodlí. Konfigurace může být dokonce i pětimístná.

Zavazadelník má dvojité dno a 255 litrů objemu

Zavazadelník má dvojité dno a 255 litrů objemu

Zadní opěradla jsou sklopná

Zadní opěradla jsou sklopná

Zavazadelník je i osvětlen, což v A-segmentu nebývá běžné.

Zavazadelník je i osvětlen, což v A-segmentu nebývá běžné.

I základní litrová motorizace má vzadu kotoučové brzdy

I základní litrová motorizace má vzadu kotoučové brzdy

Jednotka 1.0 CVVT má výkon 49 kW

Jednotka 1.0 CVVT má výkon 49 kW

Radar nouzového brzdění je umístěn pod registrační značkou

Radar nouzového brzdění je umístěn pod registrační značkou

V průběhu roku nahradí krátký prut antény žraločí ploutev

V průběhu roku nahradí krátký prut antény žraločí ploutev

Výhradně pětidveřové miniauto stojí na zcela nové platformě budoucího Hyundaie i10. Oproti předchůdci na délku měří stejně, zvětšil se však rozvor kol a zadní převis, na úkor toho předního.
Design exteriéru je agresivnější, přední část se všemi svými prvky snaží o optické rozšíření vozu.
Z boku je patrný c-sloupek v designovém stylu Kie
Vzadu pak zaujmou hlavně velké LED svítilny. Sportovní vizáž vozu vyniká především ve variantě GT Line. Jak už to u podobných "lajn" bývá, jde jen o vzhled.
51
Fotogalerie

První jízda s novou Kiou Picanto: Je to dospělák, ale jiskra mu nechybí

Kia na trh uvádí třetí generaci svého nejmenšího modelu. Čím dokáže zaujmout a co řidiče může štvát? To jsme zjišťovali v okolí Barcelony.

Nejmenší kia je tu s námi již od roku 2003. Zatímco první a druhá generace představuje na první pohled velký posun, který Korejci v posledních letech zaznamenávají, třetí generace působí spíše jako facelift. Zdání však klame.

Výhradně pětidveřové miniauto stojí na zcela nové platformě budoucího Hyundaie i10. Oproti předchůdci na délku měří stejně, zvětšil se však rozvor kol a zadní převis, na úkor toho předního.

Design exteriéru je agresivnější, přední část se všemi svými prvky snaží o optické rozšíření vozu. Vzadu pak zaujmou hlavně velké LED svítilny. Sportovní vizáž vozu vyniká především ve variantě GT Line. Jak už to u podobných "lajn" bývá, jde jen o vzhled.

Agresivní přední nárazník s aerodynamickými průduchy, čelní maska s červenými nebo matně šedými doplňky či zadní koncovka výfuku ale picantu naživo opravdu sluší. Co víc, zmíněný výfuk si umí při startu i tlumeně zakašlat, byť po rozjetí rozdíl nepoznáte.

Interiér sahá o třídu výš

Zadní cestující pocítí zmíněné zvětšení rozvoru, hodí se i větší zavazadlový prostor s objemem 255 litrů - nejvyšším ve své třídě. Například kolínská trojčata Citroën C1, Peugeot 108 a Toyota Aygo přitom nabízí jen 168 litrů. Žádná kouzla v tom však nejsou. Třetí generace picanta sice větší než předchůdce není, i tak patří mezi největší v A segmentu.

Krom praktičnosti nás interiér zaujal především svým zpracováním. Kvalita materiálů je v rámci třídy na špičkové úrovni. Vybírat si lze z pěti druhů čalounění. Od sportovní červeno černé až po luxusní tmavě modré či hnědé "kožené" sedačky se stylovými barevnými doplňky, které dokážou interiér ozvláštnit.

Ideální pozici za volantem bychom si našli, kdyby šel volant posunout i podélně. Lze tak bohužel činit jen výškově. To je však v interiéru jediná věc, která nás mrzela. Chválit totiž musíme i infotainment se sedmipalcovou obrazovkou. Rychlá jednotka s dobrou odezvou a přehledným ovládáním nabízí i konektivitu s chytrými telefony a parkovací kameru, která je poprvé ve třídě opatřena také dynamickými vodícími čarami.

Na turbo si zatím počkáme

Na první projížďku městskými uličkami volíme základní litrový tříválec. Přestože na volnoběh je jednotka s variabilním časováním ventilů klidná, v nízkých otáčkách se ji při jízdě nelíbí, což dává najevo typickým duněním. To řidiče nutí častěji řadit, což ale díky přesné pětistupňové převodovce s relativně krátkou řadící pákou tolik nevadí.

Spotřeba se s využíváním dynamického potenciálu pohybuje kolem šesti litrů, při normální jízdě to určitě půjde i kolem pěti. Litr je ideální volbou pro městský a příměstský provoz, na horských silničkách a dálnici už však narážíme na výkon 49 kW, kterému nepomáhají ani dlouhé převody.

Kdo chce více kultivovanosti a výkonu, nechť sáhne po čtyřválci o objemu 1,25 litru. Krásně se vytáčí až do šesti tisíc otáček, kde vrcholí výkon 62 kW. Jen jeho zvuk ve vysokých otáčkách připomíná vysavač, podobně jako u všech malých čtyřválců. Tříválcový chraplák paradoxně uchu lahodí více. Co se týče spotřeby, tříválci se vyrovná.

Vrcholná varianta 1.0 T-GDI se 74 kW na mezinárodním představení chyběla. Také zákazníci se jí však dočkají až na konci letošního roku.

Umí pobavit

Jestliže exteriér i interiér působí opravdu dospěle, při jízdě vás dokáže picanto pobavit. Rychlé řízení ale vyžaduje zvyk, převod byl mezigeneračně zkrácen kvůli obratnosti ve městě.

První kilometry tak mohou působit až nervózně, ale jakmile se s picantem seznámíte, přijde rychlé řízení vhod, dodá vozu na mrštnosti a nadšení. Možná i díky vektorování točivého momentu pomocí přibrzďování vnitřních kol přední náprava krásně drží stopu a "čenichá" vrchol zatáčky. 

Picanto navíc díky přepracovanému podvozku nenoří přední část při brzdění a příliš se nenaklání. Přitom posádka při přejezdu typických městských nástrah netrpí. Krátké převisy, kola v rozích karoserie a nízká hmotnost samozřejmě znamenají určitou nervozitu, ale pokud uvažujeme v rámci třídy, picanto nabídne slušný komfort. Hluky od motoru a pracujícího podvozku jsou velmi slušně utlumeny, dost jsou ale slyšet hučící pneumatiky.

Má se Rio bát?

Na tiskové konferenci se zástupci automobilky shodli, že chtěli vytvořit o něco serióznější minivůz, možná až se sportovními vlastnostmi. Jedním z důvodů, proč agresivnější vzezření zákazníci A-segmentu údajně preferují, má být vrůstající obliba SUV, vedle kterých prý roztomilé auto lidé řídit nechtějí.

Spolu s větší praktičností se však těmito kroky celý A-segment, v čele s novým picantem, více než kdy jindy posunuje do revíru o třídu větších vozů. Nás potěšilo, že ke skvělému interiéru a praktičnosti u kie nezapomněli ani na zábavné jízdní vlastnosti, které nás na malých vozech vždy přitahovaly.

Na konečný soud počkáme, až vůz prověříme na českých silnicích v plném redakčním testu. Po prvním svezení však můžeme říci, že picanto je na špičce svého segmentu a ukazuje, jak minivozy poslední generace svou každodenní využitelností šlapou na paty malým vozům segmentu B.

Úspěch bude záležet také na skladbě českého ceníku, který zatím nebyl zveřejněn. Víme však základní cenovku, se kterou se bude picanto od května  v Česku nabízet. Na billboardech uvidíme cenu 219 980 korun.

Prohlédněte si naši fotogalerii nového Picanta, včetně oficiálních snímků automobilky Kia...

DSC00601.JPGDSC00603.JPGDSC00619.JPG

Kia

Nejstarší korejská automobilka Kia byla založena v roce 1944, automobily začala ale vyrábět až v roce 1974. Do společnosti po jejím bankrotu vstoupil v roce 1998 Hyundai.

Automobilka své vozy vyrábí i v továrnách v Česku a na Slovensku, mimo jiné i Kia Ceed.

Kia Picanto • Kia Rio •​ Kia Ceed •​ Kia Sportage •​ Kia Sorento •​ Kia Stonic •​ Kia e-Soul •​ Kia Niro

Doporučujeme

Články odjinud