24
Fotogalerie

Právě testujeme: Volkswagen e-up!

Počet elektromobilů prodávaných na českém trhu se pomalu zvyšuje. Před časem do této kategorie vstoupila také automobilka Volkswagen s elektrickou verzí modelu up!. A právě ta nám dělá tento týden v redakci společnost.

Kapitoly článku:


Pomalu, ale jistě. Tak by se dal charakterizovat nástup elektrických automobilů na český trh. Po prvních pokusech v podobě Peugeotu iOn a jemu podobných dorazily další modely. Každý takový nový má o kousek větší dojezd a o něco lépe se s ním jezdí. Před časem se do boje o ekologicky smýšlející zákazníky vložil také Volkswagen, který u nás začal prodávat e-up! a elektrický Golf.

Na Golf teprve dojde, aktuálně nám parkuje v redakční garáži elektrický up!. Nebýt polepené karoserie, možná byste si ani nevšimli, že před vámi stojí malý městský automobil, který ovšem nese cenovku 599 900 Kč. Na pohled je to vlastně obyčejný up! vylepšený o diody na předním nárazníku a modře podbarvené logo VW.

up_12.JPGup_16.JPG
Designově se až na pár detailů e-up! od svých běžných sourozenců neliší. Zřejmě proto dostala testovací verze polepy upozorňující na fakt, že jde o elektromobil.

Zatím jsme s testovacím exemplářem urazili zhruba padesát kilometrů v čistě městském provozu. Akumulátory stále hlásí více než poloviční nabití, takže ještě na dobíjení nedošlo. Uvidíme, co přinesou následující dny testu, nicméně už teď můžeme nabídnout první dojmy.

  • Na silnici si evidentně mnoho řidičů myslí, že elektrický = pomalý a podle toho se také chovají. Je to velký omyl. V městském provozu je elektrický up! naopak jedno z nejrychlejších aut. Start od světel do zhruba 60 km/h zvládá s velkým přehledem
  • Obecně je jízda po městě velmi příjemná. Vše se odehrává v naprosté tichosti a absolutně plynule. Městský elektromobil dává smysl
  • Když potřebujete rychle se zařadit do pruhu nebo rychle odjet z křižovatky, dáte pedál na podlahu a up! vystřelí takovým způsobem, až se tomu budete divit
  • Akumulátory uložené vzadu jsou při jízdě znát. Podobně jako u některých hybridů se up! na podélných nerovnostech rozhoupe, jako kdyby měl zavazadelník naložený až po střechu
  • Interiér je naprosto klasický. Je tu modrá kontrastní nit, na navigaci si můžete zobrazit tok energií nebo různé další ekologické údaje, jinak vše známe z běžných verzí
  • Řidič může vybírat z režimů Normal, Eco a Eco+. Jak přesně se tyto režimy projeví v praxi, to ještě musíme zjistit. Zatím to vypadá, že se mění především odezva na plynový pedál
  • Dojezd je na městské auto minimálně dostatečný. Když jsme vůz přebírali, byl nabitý téměř na sto procent a palubní počítač ukazoval dojezd kolem 160 km. Zapnutá klimatizace vám samozřejmě třicet kilometrů rovnou sebere. V našem případě to vypadá, že up! vystačí s bateriemi na dva dny městského popojíždění
  • Kromě klasického režimu D můžete pro brzdění využít také režim B, kdy se ve větší míře dobíjí akumulátory. Pokud budete trochu myslet dopředu, pak lze tímto režimem v podstatě nahradit brzdy.
 

Jestli máte k prvnímu u nás prodávanému elektromobilu značky Volkswagen dotazy, neváhejte. Diskuze je vám k dispozici. Během zápůjčky se pokusíme vyhledat odpovědi, které zapracujeme do klasického redakčního testu.

Volkswagen

Volkswagen je německá automobilka, vedoucí člen Volkswagen Group. Vznikla v roce 1937. Začala vyvíjet předchůdce slavného „Brouka“, plná výroba se ale rozběhla až po válce. Název značky Volkswagen znamená v překladu lidový vůz.

Volkswagen Golf • Volkswagen Passat • Volkswagen Touran • Volkswagen Touareg • Volkswagen Polo • Volkswagen up! • Volkswagen e-up! • Volkswagen T-Roc • Volkswagen T-Cross • Volkswagen Tiguan • Volkswagen Sharan • Volkswagen ID.3

Doporučujeme

Články odjinud